Beden Eğitimi ve Spor Portalı

Beden Eğitimi ve Spor Portalı (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/index.php)
-   Futbol (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Yaş Gruplarına Göre Eğitim İçeriği Dağılımı (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/showthread.php?t=618)

webmaster 11-06-2007 17:00

Yaş Gruplarına Göre Eğitim İçeriği Dağılımı = o ns = />

Hazırlayanlar: Arif PEÇENEK, Yılmaz BAL

MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

8-10 YAŞ
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

Fiziksel:

-Denge

-Koordinasyon

Teknik:

-Duruş pozisyonu

-Genel tutuş teknikleri-Atış

-Farklı Yüksekliklerden oyunu başlatma

-Gruplama: -Kontrollü ve Kısa ilerleyiş

-Takım arkadaşına kapanma

-Ellerle vole

Taktik:

-Pozisyon değişimleri-Herkes farklı pozisyonlarda oynayacak

-Pozisyon

Kondisyon

-Isınma-Soğuma

-Temel Gerdirmenin başlatılması

-Topa yatkınlık-3 numara

Psikolojik

-Eğlenceli ve zevkli

-Temel teknik gelişimi-aşamalı öğrenme

MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

10-12 YAŞ

10-12 YAŞ
10-12 YAŞ
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

Fiziksel

-Boy/Ağırlık – Ocak / Mayıs / Eylül

-Denge

-Koordinasyon

-Ritim

Teknik

-Duruş Pozisyonu

-Genel tutuş teknikleri -Elle/Ayakla oyunu başlatma

-Tüm yüksekliklerde oyunu başlatma

-Çizgi içi ve dışının tanımlanması

-Temel hızlı hareket etme teknikleri

-Çapraz tekniklerin başlaması

-Servis atışlarında kontrollü ve kısa ilerleyişlerin gruplandırılması

-Küçük bir alanda Takım arkadaşına hem kol üzerinden -ayakla hem de elle atış.

-1 v 1 – temel prensipler

“Nicelik değil nitelik”

Taktik

-Kalecinin rolü-temel teknik

-Prensipler-grup

-Tartışma

Kondisyon

-Isınmalar/soğumalar

-Gerdirmenin önemi

-Topa yatkınlık-4 numara-esneklik ve hareketlilik

Psikolojik

-Temel teknik gelişimi – set standartları

-Teorik-grup çalışması-Kaleci hangi niteliklere sahip olmalıdır?

MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

12-14 YAŞ
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

Fiziksel

-Boy/Ağırlık – Ocak / Nisan / Temmuz / Ekim

-Ayak Çalışmaları-Denge/ Koordinasyon / Ritm / Tempo – Tüm yönlere dönük hız çalışması (Maksimum 15 metre )

Teknik

-Duruş Pozisyonu

-Genel tutuş teknikleri - Tüm yüksekliklerden gelen şutu durdurma-Karar verme-Dar alanda seken topu yakalama teknikleri-çizgi içine ve dışına-kurtar/adım at, kurtar/adım at, güç ve temel pratik uygulamalarla reaksiyonun geliştirilmesi- servis kesme-

-Karşı koymadan-yakalama ve yumruklama

-Gruplama -Geriye verilen pasa hazır oluşluk

-Desteğin önemi ve geçerliliği

-Pas aralığının kontrollü olarak arttırılması-her iki ayakla

-Tüm atış teknikleri-yuvarlama-kol üstü-altı

-Ayakla vuruşları vole ile karşılama ve yarı volenin başlatılması

-1 v 1 – temel prensipler

“Nicelik değil nitelik”

Taktik

-Desteğin mesafesi

-İletişim

-Terminoloji

-Benzer oyun durumları-dar alanlı oyunlar-karar verme

Kondisyon

-Isınmalar/soğumalar

-Benzer yakalamalar

-Gerdirme/esneklik ve hareketlilik ezgersizleri

Psikolojik

-Motivasyonel ve taktiksel canlandırma konuşmaları-maksimum 15 dakika

Genel amaçlı- maç ve antrenmanlarda büyüme ve gelişmeyi sağlayıcı problemlerin arttırılması

-Diyet ve beslenme

-Yaşam şekli

-Görüş bildirme

-Seçim ve değerlendirme

-Övgü ve eleştiri yapma

MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

14 ve ÜzeriYAŞ
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

Fiziksel

-Boy/Ağırlık – Ocak / Mart / Mayıs / Temmuz / Eylül / Kasım

-Vücut Yağı –kişisel

-Denge / koordinasyon / ritm /tempo – tüm yönler

-Sürat-maksimum 20 metre

Teknik

-Ayak çalışmaları/set posizyonları/genel tutuş teknikleri

-Duruş Pozisyonu

-Genel tutuş teknikleri -Tüm yüksekliklerden gelen şutu durdurma-Karar verme-Dar alanda çökme/kurtarma-üçgen top durdurma/yakalama veya sekme/kurtarıştan sonra toparlanma teorisi

-Reaksiyon zamanını geliştirici orta düzey alıştırmalar

-Çapraz çalışma-tüm alanlara servis atışı

-Rakibe

-Savunma oyuncuları ile birlikte hareket

-Fonksiyonel/dar alanda veya bölümde oyun dağıtma

-Geriye pas

-Farklı açı ve mesafelere pas

-İletişim/kontrol-ilk dokunuş-her iki ayakla

-Takım arkadaşının pozisyonu/seçim/en iyi karar

-Pas kalitesi/pozisyona yeniden alışmak

-Pas çeşitlemeleri

-Gol vuruşları/voleler/yarım voleler/kenar voleler

-Atış teknikleri ve dağılımları ile ilgili seminer çalışması-videolar-antrenman/maçlar –geri dönüt

Taktik

-Hücum/orta alan/savunma üçlüsü ile iletişim

-Benzer oyun koşullarının oluşturulması

-Dar alanda oyunlar/oyun evreleri/11v11 organizasyonlar/savunma kurgusu/korner ve frikikler

Kondisyon

-Gerdirme, esneklik, hareketlilik ve kuvvet egzersizleri

-Çabukluk egzersizlerinin tanımlanması-düşük şiddet/tekrar

-Temel pliometrik çalışmaların tanımlanması-teorik

Psikolojik

-Motivasyonel konuşmalar/videolar-maksimum 15 dakika

-Grup tartışmaları/sunumlar

-Antrenman/maç hazırlıkları

-Yaşam biçimi/disiplin

-Evden ayrı yaşamak

-Müsabakada:yabancı kalecilerle karşılaşma-fiziksel hazırlık-

-Stres (baskı)-iç/dış- ile başa çıkma hata ile tanışma

enjoyment333 15-12-2007 01:51

güzel paylaşım tşkler

alpagon 29-12-2007 12:47



Öğrencilerimizin gelişim özelliklerine göre antrenman içeriklerini planlarsak çocuğun ilerideki başarısını büyük ölçüde etkilemiş oluruz.Hemen başarı için çocuklarımızı aşırı derecede altından kalkamayacakları antrenmanlar yaptırmayalım arkadaşlar.

sunny 26-01-2008 16:15

haklısınız hocam, sağolun


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159