![]() |
Yaş Gruplarına Göre Eğitim İçeriği Dağılımı = o ns = />
Hazırlayanlar: Arif PEÇENEK, Yılmaz BAL MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso SIZE=2> 8-10 YAŞ MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso SIZE=2> Fiziksel: -Denge -Koordinasyon Teknik: -Duruş pozisyonu -Genel tutuş teknikleri-Atış -Farklı Yüksekliklerden oyunu başlatma -Gruplama: -Kontrollü ve Kısa ilerleyiş -Takım arkadaşına kapanma -Ellerle vole Taktik: -Pozisyon değişimleri-Herkes farklı pozisyonlarda oynayacak -Pozisyon Kondisyon -Isınma-Soğuma -Temel Gerdirmenin başlatılması -Topa yatkınlık-3 numara Psikolojik -Eğlenceli ve zevkli -Temel teknik gelişimi-aşamalı öğrenme MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso SIZE=2> 10-12 YAŞ 10-12 YAŞ 10-12 YAŞ MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso SIZE=2> Fiziksel -Boy/Ağırlık – Ocak / Mayıs / Eylül -Denge -Koordinasyon -Ritim Teknik -Duruş Pozisyonu -Genel tutuş teknikleri -Elle/Ayakla oyunu başlatma -Tüm yüksekliklerde oyunu başlatma -Çizgi içi ve dışının tanımlanması -Temel hızlı hareket etme teknikleri -Çapraz tekniklerin başlaması -Servis atışlarında kontrollü ve kısa ilerleyişlerin gruplandırılması -Küçük bir alanda Takım arkadaşına hem kol üzerinden -ayakla hem de elle atış. -1 v 1 – temel prensipler “Nicelik değil nitelik” Taktik -Kalecinin rolü-temel teknik -Prensipler-grup -Tartışma Kondisyon -Isınmalar/soğumalar -Gerdirmenin önemi -Topa yatkınlık-4 numara-esneklik ve hareketlilik Psikolojik -Temel teknik gelişimi – set standartları -Teorik-grup çalışması-Kaleci hangi niteliklere sahip olmalıdır? MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso SIZE=2> 12-14 YAŞ MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso SIZE=2> Fiziksel -Boy/Ağırlık – Ocak / Nisan / Temmuz / Ekim -Ayak Çalışmaları-Denge/ Koordinasyon / Ritm / Tempo – Tüm yönlere dönük hız çalışması (Maksimum 15 metre ) Teknik -Duruş Pozisyonu -Genel tutuş teknikleri - Tüm yüksekliklerden gelen şutu durdurma-Karar verme-Dar alanda seken topu yakalama teknikleri-çizgi içine ve dışına-kurtar/adım at, kurtar/adım at, güç ve temel pratik uygulamalarla reaksiyonun geliştirilmesi- servis kesme- -Karşı koymadan-yakalama ve yumruklama -Gruplama -Geriye verilen pasa hazır oluşluk -Desteğin önemi ve geçerliliği -Pas aralığının kontrollü olarak arttırılması-her iki ayakla -Tüm atış teknikleri-yuvarlama-kol üstü-altı -Ayakla vuruşları vole ile karşılama ve yarı volenin başlatılması -1 v 1 – temel prensipler “Nicelik değil nitelik” Taktik -Desteğin mesafesi -İletişim -Terminoloji -Benzer oyun durumları-dar alanlı oyunlar-karar verme Kondisyon -Isınmalar/soğumalar -Benzer yakalamalar -Gerdirme/esneklik ve hareketlilik ezgersizleri Psikolojik -Motivasyonel ve taktiksel canlandırma konuşmaları-maksimum 15 dakika Genel amaçlı- maç ve antrenmanlarda büyüme ve gelişmeyi sağlayıcı problemlerin arttırılması -Diyet ve beslenme -Yaşam şekli -Görüş bildirme -Seçim ve değerlendirme -Övgü ve eleştiri yapma MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso SIZE=2> 14 ve ÜzeriYAŞ MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso SIZE=2> Fiziksel -Boy/Ağırlık – Ocak / Mart / Mayıs / Temmuz / Eylül / Kasım -Vücut Yağı –kişisel -Denge / koordinasyon / ritm /tempo – tüm yönler -Sürat-maksimum 20 metre Teknik -Ayak çalışmaları/set posizyonları/genel tutuş teknikleri -Duruş Pozisyonu -Genel tutuş teknikleri -Tüm yüksekliklerden gelen şutu durdurma-Karar verme-Dar alanda çökme/kurtarma-üçgen top durdurma/yakalama veya sekme/kurtarıştan sonra toparlanma teorisi -Reaksiyon zamanını geliştirici orta düzey alıştırmalar -Çapraz çalışma-tüm alanlara servis atışı -Rakibe -Savunma oyuncuları ile birlikte hareket -Fonksiyonel/dar alanda veya bölümde oyun dağıtma -Geriye pas -Farklı açı ve mesafelere pas -İletişim/kontrol-ilk dokunuş-her iki ayakla -Takım arkadaşının pozisyonu/seçim/en iyi karar -Pas kalitesi/pozisyona yeniden alışmak -Pas çeşitlemeleri -Gol vuruşları/voleler/yarım voleler/kenar voleler -Atış teknikleri ve dağılımları ile ilgili seminer çalışması-videolar-antrenman/maçlar –geri dönüt Taktik -Hücum/orta alan/savunma üçlüsü ile iletişim -Benzer oyun koşullarının oluşturulması -Dar alanda oyunlar/oyun evreleri/11v11 organizasyonlar/savunma kurgusu/korner ve frikikler Kondisyon -Gerdirme, esneklik, hareketlilik ve kuvvet egzersizleri -Çabukluk egzersizlerinin tanımlanması-düşük şiddet/tekrar -Temel pliometrik çalışmaların tanımlanması-teorik Psikolojik -Motivasyonel konuşmalar/videolar-maksimum 15 dakika -Grup tartışmaları/sunumlar -Antrenman/maç hazırlıkları -Yaşam biçimi/disiplin -Evden ayrı yaşamak -Müsabakada:yabancı kalecilerle karşılaşma-fiziksel hazırlık- -Stres (baskı)-iç/dış- ile başa çıkma hata ile tanışma |
güzel paylaşım tşkler
|
Öğrencilerimizin gelişim özelliklerine göre antrenman içeriklerini planlarsak çocuğun ilerideki başarısını büyük ölçüde etkilemiş oluruz.Hemen başarı için çocuklarımızı aşırı derecede altından kalkamayacakları antrenmanlar yaptırmayalım arkadaşlar. |
haklısınız hocam, sağolun
|
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı