![]() |
: left" id=HaberResmi =haberresim>http://www.kamudan.com/authors/%5b7164541%5dmnk.jpg
id=HaberBaslik =HaberBaslik> id=HaberKisaYazi =HaberKisaYazi> =HaberDetay> =HaberDetay> =HaberDetay>Mehmet Niyazi KÖSE DERS: BEDEN EĞİTİMİ =HaberDetay> KONU: KİLO FİYATI BELLİ OLMAYAN KÖMÜR PROBLEMLERİ =HaberDetay> =HaberDetay> Milli Eğitim Sistemimizin Temel Amaçları, içerik olarak çok dolu muhtevaya sahiptir. Hedef öncelikli olarak iyi insan yetiştirmektir. =HaberDetay> Anlaşılmaz sonuçlar doğuran uygulamalar yıllardır bir kâbustur. =HaberDetay> İlköğretim Okullarının ilk üç sınıfında sadece üç ders bulunmaktadır. Türkçe, Matematik ve zaman zaman Hayat Bilgisidir. =HaberDetay> Türkçe dersini hiçbir şartta tartışmıyorum. Türkçe düşünmenin, Türk gibi olmanın temeli Türkçeyi iyi kullanmaktan geçmektedir. =HaberDetay> Çocuklarımız hemen rakamların soğuk yüzü ile tanıştırılır. =HaberDetay> Hiçbir zaman neden matematik öğrenmemiz gerektiği anlatılmaz. =HaberDetay> Oysa matematik hayatın ta kendisidir. =HaberDetay> Hayatta pek çok problemle karşılaşırız. Fakat aklımızda kalan üçgen, denklem, havuz problemi, üç katın beş eksiği, bölen, bölünen, bir kenar uzunluğu… gibi sıralayabileceğimiz problemlerdir. =HaberDetay> Okulların elektriklerinin, yakıtının kesilmesi, öğretmen açığının bakan tarafından gizlenme emrinin verilmesi, uyuşturucu tacirlerinin okulların yamacında dolaşması, ticaret ahlakının zayıflaması, terör belasının varlığı da birer problemdir. =HaberDetay> Birinci problem niçin matematik öğreniyoruz ‘un bizlere anlatılmamasıdır. =HaberDetay> İkinci problem ise, matematik öğretiyoruz zannı ile diğer derslerin kurban edilmesidir. =HaberDetay> Müzik ve resim, hem yeteneklerin ortaya çıkarılması, hem de çocukların sanat ve estetik anlayışı kazanması için ders olarak programa alınmıştır. Renklilik olsun diye düşünülmemiştir. =HaberDetay> Beden Eğitimi, öğrenciye ruh, beden sağlığı yanında; disiplin, cesaret, ilkelerine bağlılık ve birlikte iş yapabilme ile sosyalleşmesini hedeflemektedir. =HaberDetay> Doğru olmayan bir yaklaşımla matematik korkusu yaratarak, cesaret kırmanın bir anlamı yoktur. =HaberDetay> İlk üç sınıfta özetlediğimiz durumlar yaşanırken, son on yıl içinde dört ve beşinci sınıflarda Beden Eğitimi, Müzik ve Resim derslerine branş öğretmelerinin girmesiyle çocuklarımız kendilerini ifade etme imkanı bulmuştur. =HaberDetay> Hayatın sınavlara odaklandırılması sanat, kültür ve sportif faaliyetlerin okullarda bitme noktasına gelmesine sebep olmuştur. =HaberDetay> Mesela ülkemizin dördüncü büyük şehri olan Bursa’da altı yüze yakın ilköğretim okulu bulunmasına rağmen kulüplerin desteği ile okullar arası küçükler basketbol müsabakalarına katılan takım sayısı sadece on altıdır. =HaberDetay> Bir başka ibret vesikası ise, proje temelli, yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi esas alan yeni milli eğitim müfredatının bu tür faaliyetleri yasaklaması ya da destekleyici unsurları oluşturamamasıdır. =HaberDetay> “Benim adamım” projesi ile kadrolaşmada aymazca yol alanları, asli işlerini adaletli ve bölücülük yapmadan yerine getirmeleri konusunda Allah’a havale ediyorum. =HaberDetay> Matematiği sevdirmediğimiz ve diğer dersleri kurban ettiğimiz sürece; =HaberDetay> Kömür problemleri, =HaberDetay> Oğlumun gemisinin saatteki hızı, =HaberDetay> Oğlumun ithal ettiği mısırın gümrük vergisi ile diğer tüccarların vergi farkı, =HaberDetay> Ülkemizde tek millet inancı ile yaşarken türettiğimiz ama beşi tanesini sayanların bilemedikleri diğerlerinin sayısı, =HaberDetay> Bir koltuğa bir müdür ile vekil müdürü sığdırma problemlerini çözmeye devam ederiz. =HaberDetay> |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı