![]() |
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN VOLEYBOL = o ns = />
Antrenman Öncesi Antrenman alıştırmalarına başlamadan önce antrenör şunları dikkatlice kontrol etmelidir : Oyuncuların bulunduğu alanı gözden geçirmek. Tıbbi sınamalarla her oyuncunun sağlığını kontrol etmek. Her oyuncunun fiziksel performansını değerlendirmek. Oyuncuların iyi insan ilişkileri kurma konusundaki psikolojik davranış ve karakteristiklerini gözden geçirmek. Bireysel temel oyun becerilerine yönelik teknik seviyeleri bilmek. Bu verilere dayanarak, daha sonra antrenör oyuncular için şu kalemleri hazırlamalıdır : Yeni başlayanlar için geliştirme programları. Antrenman ve uygulamalar için tesis ve teçhizat (salon, file, top vs.) Kitap, film, video kaset, ter forması gibi antrenman malzemeleri. Oyuncuların seviyelerine göre antrenman grupları. Daha hızlı gelişim için her gruba göre antrenman aletleri. Mali kaynaklar. Oyuncular için forma, şort, eşofman, ayakkabı vs. 2. Başlangıç için Antrenman Yöntemleri Temel Voleybol Oyun Şekiller a) Bireysel oyun becerileri için hazırlık antrenmanı Topla yakınlaşma, top tutma antrenmanı, ve yeni başlayanlar için hareketli oyunlar Fiziksel hazırlık ve kondisyon. b) İlk oyun becerilerine giriş. Manşet ve temel duruş. Parmak pas. Tek kol manşet ve alttan servise Voleybola giriş oyunları ve ilk oyun becerileri. c) Oyun kurma ve smaça giriş. Oyun kurma. Smaç İleri servis teknikleri. Smaçlı oyunlara giriş. d) Blok, servis karşılama, ve savunmayı geliştiren oyunlara giriş. Hücum karşılama. Servis karşılama. Blok. Tüm defansif alıştırmaları içeren oyunlara giriş. Tablo 9.1 voleybola yeni başlayanlar için bir antrenman programı örneğidir. Yeni başlayan yetişkinler içinde aynı program uygulanır. Tablo 9.1 : Yeni başlayanlar için Voleybol Antrenman Programı ( 6 aylık ) mso-table-layout-alt: fixed; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt" ="MsonormalTable"> 0; 5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 36.9pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; transparent: " width=49> Hafta 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 405.9pt; 0cm; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-bottom-alt: solid text .75pt; mso-border-right-alt: solid text .75pt; transparent: " width=541> Konu ve Antrenman İçeriği 1; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 36.9pt; 0cm; mso-border-bottom-alt: solid text .75pt; mso-border-right-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=49> 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21, 22 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 405.9pt; 0cm; mso-border-bottom-alt: solid text .75pt; mso-border-right-alt: solid text .75pt; transparent: " width=541> Tek oyuncunun topla oynaması Eşli top oyunları Tek oyuncunun manşet ve tek kolla top taşıma çalışması Değişik yönlere hareket ederek manşet ve arka oyuncular için temel duruş pozisyonu Alttan servis ve karşılanması Alttan servisin kullanıldığı yakalama, fırlatma, ve paslaşma oyunları Öğretilen oyun şekillerini kullanarak 2-2, 3-3, yada 4-4 mini voleybol oyunları Parmak pas için yakalama, atma ve top tutma Değişik yönlere hareket ederek parmak pas Parmak pas oyunları ( koşarak, yan adımla ) Geri sahadan fileye oyun kurma Fileye yakın oyun kurma ( pasör çalışması ) İki üç oyuncu ile pas ve oyun kurma çalışmaları Smaç çalışması ( kol hareketi koşu ve sıçrama ) Smaç çalışması ( sıçrama ve itme, alçak filede hızlı hücum. Pas oyun kurma ve smaç çalışmaları ) Smaç çalışması ( yüksek pasa smaç, smaç yönünün değiştirilmesi ) Değişik yönlere hareket ederek smaç karşılama Söylenen bölgede smaç karşılama İki üç oyuncuyla smaç karşılama, defans pozisyonunun anlatılması Servis karşılama, oyun kurma ve smacı içeren komplex çalışmalar Alttan servis, servis karşılama, oyun kurma ve smaç kullanarak 4-4 ( 6 x 4.5m saha ) oyunlar Çalışma : Haftada iki gün, günde iki saat. Toplam çalışma süresi : 88 saat / 6 ay 3. Yeni Başlayanlar için Bu Tip Yöntemlerin Kullanılmasının Sebepleri Küçük bir çocuğa bir top fırlatıldığında, toptan kaçar. Çocuklar fırlatılan toplardan korkarlar. Antrenör ilk olarak bu korkuyu yenmelidir. Yeni başlayanların bir çoğu ilk aşamada bile milli oyuncular gibi voleybol oynamak isterler, uzun temel teknik antrenmanlarını sevmezler. İyi bir antrenör yeni başlayan bu insanlara genellikle temel voleybol tekniklerini öğreten ilk oyun şekillerini empoze edecektir. Voleybolda en azından iki şeye ihtiyaç duyarız: a.Karşı sahaya hatasız ve doğru şekilde servis atmak. b.Gelen servisi karşı sahaya göndermek. Bu iki unsur olmadan hiç kimse voleybol oynayamaz ve sevemez. Voleybolda top tutulamaz ve atılamaz, ve parmak pas yeni başlayanların daha önce hiç tecrübe etmedikleri çok zor bir harekettir. Oyuncular voleybolla tanıştıklarında, ilk adım olarak, manşet ve tek kolla manşet ( tek kolla manşetin bir varyasyonu olarak alttan servis ) ile birlikte “yakalama ve atma” ve “top tutma” oyunları öğretilmelidir.Bu yöntem voleybol öğrenmeyi kolaylaştırır. Bir çok basit oyun ve az sayıda oyuncuyla ( mesela 2-2, 3-3, 4-4 ) oynanan küçük saha oyunları maç havasında oynanmalıdır. Tablo 9.2 ‘de görüldüğü gibi 11, 12 yaşlarında ki çocukların kapasiteleri yetişkin oyuncularla aynı değildir. Basit oyunlarla bazı oyun kuralları öğretilebilir. Tablo 9.2 medium none; medium none; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-insideh: .75pt solid text; mso-border-insidev: .75pt solid text" border=1 ="MsonormalTable"> 0; 5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> Test Konusu 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> Mini-voleybol Oyuncuları ( 11- 12 ) ( fark ) 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> 20-21 Yaşlarında ki Normal Yetişkinlerin Ortalaması 1"> 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> İki Elin Pençe Kuvveti Ortalaması 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> 25.8 kg ( -15.1 % ) 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> 30.4 kg 2"> 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> Sırt Kuvveti Dik Sıçrama 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> 74.7 kg ( -12.9 % ) 32.0 cm ( -14.9 % ) 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> 85.8 kg 37.6 cm 3"> 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> Parmak Pas Uzaklığı 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> 7.04 m ( -32.6 % ) 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> 10.60 m 4"> 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> Manşet Pas Uzaklığı 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> 11.58 m ( -29.0 % ) 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> 16.30 m 5; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> Alttan Servis Uzaklığı 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> 15.00 m ( -31.2 % ) 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214> 21.80 m Oyuncuların fiziksel performansını geliştirmek voleybol antrenmanlarının temel amaçlarından birisidir. Tablo 9.3 ve 9.4 ‘de görüldüğü gibi ancak oyuncular uzun periyotlarla düzenli voleybol antrenmanı ( haftada iki bile olsa ) yaptıklarında fiziksel kapasite gelişimi beklenebilir. Antrenmanlarda pozitif sonuç almak büyük bir motivasyondur. Tablo 9.3 Mini-voleybol Oyuncuları ve Oyuncu Olmayanların Fiziksel Karakteristik ve Performanslarının Karşılaştırılması medium none; medium none; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-insideh: .75pt solid text; mso-border-insidev: .75pt solid text" border=1 ="MsonormalTable"> 0; 5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 162.9pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; transparent: " width=217> Konu / Madde 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142> Mini-voleybol Oyuncuları 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142> Oyuncu Olmayanlar 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142> Mini-voleybol Oyuncuları ile Oyuncu Olmayanlar Arasındaki fark 1; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 162.9pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=217> Boy Kilo Pençe Kuvveti Sırt Kuvveti Dik Sıçrama Koşarak Sıçrama Blok Sıçraması Üç adım Bacaklar Açık Yan Adım Sıçrama 9 Metre Mekik Koşusu Öne Esneme Testi Harvard Adım Testi 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142> 150.1 42.4 26.3 74.7 41.2 43.1 35.6 5.32 41.4 16.1 12.6 63.9 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142> 151 42.5 23.3 65.2 38.4 37.5 28.7 4.36 36.0 18.3 14.6 62.8 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142> - 0.9 cm - 0.1 kg + 3.0 kg + 9.5 kg + 2.8 cm + 5.6 cm + 6.9 cm + 0.96 m + 5.4 kez + 2.2 sn - 2.0 cm + 1.1 Puan Tablo 9.4 9 Aylık ( Haftada 2 gün, günde 2 saat ) Çalışmadan Sonra Orta Yaşlı ( 40 Yaş civarı ) Bayan Voleybol Oyuncularının Fiziksel Performanslarında ki Değişiklikler. medium none; medium none; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-insideh: .75pt solid text; mso-border-insidev: .75pt solid text" border=1 ="MsonormalTable"> 0; 5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 53.6pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; transparent: " width=71> 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 59.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=80> Sol Pençe Kuvveti 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 6 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=84> Sağ Pençe Kuvveti 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> Dik Sıçrama 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> Sırt Kuvveti 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> Yan Adımlar 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> Öne Esneme 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> Arkaya Esneme 5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> Harvard Adım Testi 1"> 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 53.6pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=71> 1. Test 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 59.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=80> 29.7 kg 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 6 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=84> 32.8 kg 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> 34.3 cm 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> 85.5 kg 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> 39.8 kez 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> 47.3 cm 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> 16.0 cm 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68> 52.4 P </P< td> |
teşekkürler hocam
|
keremciğim tşkler
|
merciii
|
TEŞEKÜRLER HOCAM EL
İZE SAĞLIK |
teşekkürler hcm.
|
çok tşkler hocam....
|
|
hocam teşekkür ederiz eline sağlık...
|
tşk
|
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı