Beden Eğitimi ve Spor Portalı

Beden Eğitimi ve Spor Portalı (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/index.php)
-   Voleybol (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/forumdisplay.php?f=28)
-   -   YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN VOLEYBOL (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/showthread.php?t=470)

webmaster 24-05-2007 11:48

YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN VOLEYBOL = o ns = />
Antrenman Öncesi
Antrenman alıştırmalarına başlamadan önce antrenör şunları dikkatlice kontrol etmelidir :
Oyuncuların bulunduğu alanı gözden geçirmek.
Tıbbi sınamalarla her oyuncunun sağlığını kontrol etmek.
Her oyuncunun fiziksel performansını değerlendirmek.
Oyuncuların iyi insan ilişkileri kurma konusundaki psikolojik davranış ve karakteristiklerini gözden geçirmek.
Bireysel temel oyun becerilerine yönelik teknik seviyeleri bilmek.
Bu verilere dayanarak, daha sonra antrenör oyuncular için şu kalemleri hazırlamalıdır :
Yeni başlayanlar için geliştirme programları.
Antrenman ve uygulamalar için tesis ve teçhizat (salon, file, top vs.)
Kitap, film, video kaset, ter forması gibi antrenman malzemeleri.
Oyuncuların seviyelerine göre antrenman grupları.
Daha hızlı gelişim için her gruba göre antrenman aletleri.
Mali kaynaklar.
Oyuncular için forma, şort, eşofman, ayakkabı vs.
2. Başlangıç için Antrenman Yöntemleri
Temel Voleybol Oyun Şekiller
a) Bireysel oyun becerileri için hazırlık antrenmanı
Topla yakınlaşma, top tutma antrenmanı, ve yeni başlayanlar için hareketli oyunlar
Fiziksel hazırlık ve kondisyon.
b) İlk oyun becerilerine giriş.
Manşet ve temel duruş.
Parmak pas.
Tek kol manşet ve alttan servise
Voleybola giriş oyunları ve ilk oyun becerileri.
c) Oyun kurma ve smaça giriş.
Oyun kurma.
Smaç
İleri servis teknikleri.
Smaçlı oyunlara giriş.
d) Blok, servis karşılama, ve savunmayı geliştiren oyunlara giriş.
Hücum karşılama.
Servis karşılama.
Blok.
Tüm defansif alıştırmaları içeren oyunlara giriş.
Tablo 9.1 voleybola yeni başlayanlar için bir antrenman programı örneğidir. Yeni başlayan yetişkinler içinde aynı program uygulanır.

Tablo 9.1 : Yeni başlayanlar için Voleybol Antrenman Programı ( 6 aylık )
mso-table-layout-alt: fixed; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt" ="MsonormalTable">

0;
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 36.9pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; transparent: " width=49>
Hafta
5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 405.9pt; 0cm; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-bottom-alt: solid text .75pt; mso-border-right-alt: solid text .75pt; transparent: " width=541>
Konu ve Antrenman İçeriği
1;
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 36.9pt; 0cm; mso-border-bottom-alt: solid text .75pt; mso-border-right-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=49>

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

16
17
18
19
20
21,
22


5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 405.9pt; 0cm; mso-border-bottom-alt: solid text .75pt; mso-border-right-alt: solid text .75pt; transparent: " width=541>

Tek oyuncunun topla oynaması
Eşli top oyunları
Tek oyuncunun manşet ve tek kolla top taşıma çalışması
Değişik yönlere hareket ederek manşet ve arka oyuncular için temel duruş pozisyonu
Alttan servis ve karşılanması
Alttan servisin kullanıldığı yakalama, fırlatma, ve paslaşma oyunları
Öğretilen oyun şekillerini kullanarak 2-2, 3-3, yada 4-4 mini voleybol oyunları
Parmak pas için yakalama, atma ve top tutma
Değişik yönlere hareket ederek parmak pas
Parmak pas oyunları ( koşarak, yan adımla )
Geri sahadan fileye oyun kurma
Fileye yakın oyun kurma ( pasör çalışması )
İki üç oyuncu ile pas ve oyun kurma çalışmaları
Smaç çalışması ( kol hareketi koşu ve sıçrama )
Smaç çalışması ( sıçrama ve itme, alçak filede hızlı hücum. Pas oyun kurma ve smaç çalışmaları )
Smaç çalışması ( yüksek pasa smaç, smaç yönünün değiştirilmesi )
Değişik yönlere hareket ederek smaç karşılama
Söylenen bölgede smaç karşılama
İki üç oyuncuyla smaç karşılama, defans pozisyonunun anlatılması
Servis karşılama, oyun kurma ve smacı içeren komplex çalışmalar
Alttan servis, servis karşılama, oyun kurma ve smaç kullanarak 4-4 ( 6 x 4.5m saha ) oyunlar

Çalışma : Haftada iki gün, günde iki saat.
Toplam çalışma süresi : 88 saat / 6 ay
3. Yeni Başlayanlar için Bu Tip Yöntemlerin Kullanılmasının Sebepleri

Küçük bir çocuğa bir top fırlatıldığında, toptan kaçar. Çocuklar fırlatılan toplardan korkarlar. Antrenör ilk olarak bu korkuyu yenmelidir.
Yeni başlayanların bir çoğu ilk aşamada bile milli oyuncular gibi voleybol oynamak isterler, uzun temel teknik antrenmanlarını sevmezler. İyi bir antrenör yeni başlayan bu insanlara genellikle temel voleybol tekniklerini öğreten ilk oyun şekillerini empoze edecektir. Voleybolda en azından iki şeye ihtiyaç duyarız:
a.Karşı sahaya hatasız ve doğru şekilde servis atmak.
b.Gelen servisi karşı sahaya göndermek.
Bu iki unsur olmadan hiç kimse voleybol oynayamaz ve sevemez.
Voleybolda top tutulamaz ve atılamaz, ve parmak pas yeni başlayanların daha önce hiç tecrübe etmedikleri çok zor bir harekettir. Oyuncular voleybolla tanıştıklarında, ilk adım olarak, manşet ve tek kolla manşet ( tek kolla manşetin bir varyasyonu olarak alttan servis ) ile birlikte “yakalama ve atma” ve “top tutma” oyunları öğretilmelidir.Bu yöntem voleybol öğrenmeyi kolaylaştırır.
Bir çok basit oyun ve az sayıda oyuncuyla ( mesela 2-2, 3-3, 4-4 ) oynanan küçük saha oyunları maç havasında oynanmalıdır.
Tablo 9.2 ‘de görüldüğü gibi 11, 12 yaşlarında ki çocukların kapasiteleri yetişkin oyuncularla aynı değildir. Basit oyunlarla bazı oyun kuralları öğretilebilir.
Tablo 9.2

medium none; medium none; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-insideh: .75pt solid text; mso-border-insidev: .75pt solid text" border=1 ="MsonormalTable">

0;
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>
Test Konusu

5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>
Mini-voleybol Oyuncuları
( 11- 12 ) ( fark )
5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>
20-21 Yaşlarında ki Normal
Yetişkinlerin Ortalaması
1">
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>
İki Elin Pençe Kuvveti
Ortalaması
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>

25.8 kg ( -15.1 % )
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>

30.4 kg
2">
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>
Sırt Kuvveti
Dik Sıçrama
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>
74.7 kg ( -12.9 % )
32.0 cm ( -14.9 % )
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>
85.8 kg
37.6 cm
3">
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>

Parmak Pas Uzaklığı
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>

7.04 m ( -32.6 % )
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>

10.60 m
4">
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>

Manşet Pas Uzaklığı
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>

11.58 m ( -29.0 % )
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>

16.30 m
5;
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>

Alttan Servis Uzaklığı
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>

15.00 m ( -31.2 % )
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 160.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=214>

21.80 m

Oyuncuların fiziksel performansını geliştirmek voleybol antrenmanlarının temel amaçlarından birisidir. Tablo 9.3 ve 9.4 ‘de görüldüğü gibi ancak oyuncular uzun periyotlarla düzenli voleybol antrenmanı ( haftada iki bile olsa ) yaptıklarında fiziksel kapasite gelişimi beklenebilir. Antrenmanlarda pozitif sonuç almak büyük bir motivasyondur.
Tablo 9.3 Mini-voleybol Oyuncuları ve Oyuncu Olmayanların Fiziksel Karakteristik ve Performanslarının Karşılaştırılması
medium none; medium none; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-insideh: .75pt solid text; mso-border-insidev: .75pt solid text" border=1 ="MsonormalTable">

0;
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 162.9pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; transparent: " width=217>
Konu / Madde

5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142>
Mini-voleybol
Oyuncuları

5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142>
Oyuncu Olmayanlar
5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142>
Mini-voleybol
Oyuncuları ile
Oyuncu Olmayanlar
Arasındaki fark
1;
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 162.9pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=217>
Boy
Kilo
Pençe Kuvveti
Sırt Kuvveti
Dik Sıçrama
Koşarak Sıçrama
Blok Sıçraması
Üç adım
Bacaklar Açık Yan Adım Sıçrama
9 Metre Mekik Koşusu
Öne Esneme Testi
Harvard Adım Testi
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142>
150.1
42.4
26.3
74.7
41.2
43.1
35.6
5.32
41.4
16.1
12.6
63.9
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142>
151
42.5
23.3
65.2
38.4
37.5
28.7
4.36
36.0
18.3
14.6
62.8
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 106.5pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=142>
- 0.9 cm
- 0.1 kg
+ 3.0 kg
+ 9.5 kg
+ 2.8 cm
+ 5.6 cm
+ 6.9 cm
+ 0.96 m
+ 5.4 kez
+ 2.2 sn
- 2.0 cm
+ 1.1 Puan
Tablo 9.4 9 Aylık ( Haftada 2 gün, günde 2 saat ) Çalışmadan Sonra Orta Yaşlı ( 40 Yaş civarı ) Bayan Voleybol Oyuncularının Fiziksel Performanslarında ki Değişiklikler.
medium none; medium none; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-insideh: .75pt solid text; mso-border-insidev: .75pt solid text" border=1 ="MsonormalTable">

0;
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 53.6pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; transparent: " width=71>

5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 59.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=80>
Sol Pençe
Kuvveti
5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 6 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=84>
Sağ Pençe
Kuvveti
5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
Dik
Sıçrama
5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
Sırt
Kuvveti
5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
Yan
Adımlar
5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
Öne
Esneme
5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
Arkaya
Esneme
5.4pt; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
Harvard
Adım Testi
1">
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 53.6pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; transparent: " width=71>
1. Test
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 59.8pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=80>
29.7 kg
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 6 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=84>
32.8 kg
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
34.3 cm
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
85.5 kg
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
39.8 kez
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
47.3 cm
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
16.0 cm
5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 51pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .75pt; mso-border-top-alt: solid text .75pt; mso-border-left-alt: solid text .75pt; transparent: " width=68>
52.4 P </P< td>


gulcan 02-12-2007 19:56

teşekkürler hocam

enjoyment333 02-12-2007 20:04

keremciğim tşkler

angels 21-01-2008 20:00

merciii

besyocuyilmaz08 22-01-2008 23:38

TEŞEKÜRLER HOCAM EL
İZE SAĞLIK

hat64 23-01-2008 09:49

teşekkürler hcm.

özlem58 26-03-2008 21:12

çok tşkler hocam....

CAVİT ÜNLÜ 07-04-2008 09:51

TŞKÜR HOCAM
http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum...s/smiley20.gif

voleyball5 07-04-2008 12:15

hocam teşekkür ederiz eline sağlık...

şakire_sadi 11-04-2008 18:52

tşk


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159