![]() |
SLM ARKADAŞLAR;
>ZİHİNSEL ENGELLİLER VE İŞ EĞİTİM MERKEZİNDE ÇALIŞIYORUM.DAHA ÖNCE BÖYLE BİR OKULDA GÖREV YAPMADIĞIM İÇİN BAZI KONULARDA ÖZELLİKLE EVRAKLAR KONUSUNDA ZORLANIYORUM.ÇALIŞMA PLANI,EĞİTSEL KULÜPLER VE TRAFİK YILLIK PLAN VE ZÜMRELER KONUSUNDA ELİNDE BİLGİ VE BELGE OLAN ARKADAŞLAR YARDIMCI OLURSA SEVİNİRİM. > İYİ ÇALIŞMALAR.... > |
Böyle bir okulda çalışan arkadaşım var. Yarın sizin için oğreneceğim hocam. |
ÇOK MEMNUHN OLURUM HOCAM.İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER.. |
HOCAM ancak size beden eğitimi aşamasında yardımcı olabilirim birkaç bilgiyi paylaşmak isterim.İyi çalışmalar diliyorum.
1. Harekete sürükleyici etkinlikler: Çalışmalara genellikle harekete sürükleyici etkinlikler ile başlanır. Yürüme, koşma, sıçrama gibi zindelik verici hoşa giden aktiviteler yapılır. Uygun vücut tutuluşu ve doğru hareket yeteneği kazanılan bu hareketler, mümkün olduğu kadar çeşitli olmalıdır. Aynı zamanda çalışmanın bu aşamasında neşeli bir atmosfer ve canlılık olmalıdır. Bu aşamayı takiben işlevsel egzersizler yaptırılmalıdır. 2. İşlevsel egzersizler: İşlevsel egzersizler eklemleri hareketlendirme, kasları güçlendirme için yapılan hareketlerdir. Öğretmen hareketlerin amaca ulaşması için kontrollü olmalı ve hareketlerin canlı bir biçimde yapılmasını sağlamalıdır. Hareketler sırasında eller, kollar, omuzlar, bel, kalça, bacaklar, ayak bilekleri ve ayaklar çalıştırılmalıdır. Hareketlerde eklemleri çalıştırmanın yanı sıra esnekliğe de yer verilmesi gerekir. Hareketler taklidi yaptırılabilir. Ayrıca çeşitli küçük aletler de kullanılabilir. Hareket dizileri program boyunca basitten, zora doğru seçilir. Hareket dizileri farklı vücut parçalarına ait olabilir. Çocuklar bir diziyi iyice öğrendikten sonra diğer bir diziye geçilebilir. 3. Grup etkinlikleri: Grup etkinlikleri çalışmanın en önemli aşamasıdır. Çocukların yaş düzeyleri, gelişimsel özellikleri göz önüne alınarak, gelişimi destekleyen ve oldukça fazla beceriyi içeren çalışmalar planlanabilir. Bu bölümde yaş ve gelişimsel düzeye uygun olarak beden eğitiminin herhangi bir dalı ile ilgili uygulamalar yaptırılabilir. Yeteneklerine ve gelişimsel özelliklerine göre çocuklar gruplara ayrılır. Yeteneklerde farklılık bile olsa öğretmen alt ve üst düzeylerde hareket yaptırabilir. Çalışmalar sırasında gelişmiş çocuklar diğerlerine yardımcı olabilirler. Böylece çocuklara işbirliği yapmaları için fırsat tanınır. Ayrıca, öğretmen hareketler sırasında çocuklara başarılı olduklarını sık sık hissettirmelidir. Genel olarak grup etkinliklerinin avantajları şunlardır. Hareketlerde çeşitlilik vardır. Sınırlı araçlardan en iyi şekilde yararlanılır, çocuklara daha çok alıştırma olanağı verilir. Çalışmalarda grup ne kadar küçük olursa çalışma da o ölçüde başarılı olur. |
Burçak hocama katkılarından dolayı teşekkür ederim.
Aydın hocam, arkadaşımın okulu eğitim uygulama okulu ve işeğitim merkezi imiş.i.ö.o ( 8 yıllık) bu yıl kız meslek lisesine tayini çıktı. Sorunuzu ilettiğimde, önceki yıllardahazırladığı evrakların el yazısı olması ve pc. de kayıtlı olmaması nedeniyle paylaşımının mümkün olmadığını belirtti. Okulların kendi müfredatları olduğu için bizler gibi yıllık çalışma planı ve zümre hazırladığını, trafik dersine de diğer öğretmenlerin girdiğini, iletmemi rica etti. yardımcı olamadım, . kusura bakmayın hocam http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum...ys/smiley6.gif. |
Teşekkür ederim hocam..İşlerinizde Allah kolaylık versin..
|
bende bu tür okulda calışıyorum. sınıf öğretmenlerının beden eğitimi planlarını topladım ve bunları kullanıyorum başka bır plan olmuyo zaten derse sınıf öğretmenleriyle beraber giriyoruz. tabi bu sadece müfredat. saygılarımla...
|
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı