![]() |
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Doping Bilgi Düzeylerinin Saptanmas
Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Doping Bilgi
Düzeylerinin Saptanması Yapmış olduğumuz çalışmadan elde ettiğimiz verilere göre, çalışmaya katılan öğrencilerin cinsiyet değişkenine göre dağılımı 79 erkek, 41 bayandan oluşmaktadır. Bölümlere göre dağılım %26.7 (N=32) si Antrenörlük Eğitimi, %31.7 (N=38) si BES Öğretmenliği, %23.3 (N=28) ü Spor Yöneticiliği, %18.3 (N=22) ü Rekreasyon şeklinde oluşmuştur. "Performans arttırıcı ilaç (doping) hakkında yeterli bir bilgiye sahip misiniz ?‟ sorusuna verilen cevaplar, %62.5 (75) kısmen, %11.7 (14) hayır, %25.8 (31) evet şeklinde gerçekleşmiştir. Kısmen kelime anlamı olarak da bir belirsizliği ifade ettiği için hayır ile birlikte değerlendirmeye aldığımız da yeterli bilgi düzeyine sahip olmayan öğrencilerin oranı %74.2 şeklinde oluşmuştur. Bu bulduğumuz sonuçlara destek nitelikte bir çalışmada Çoşkun Sargın tarafından 2007 yılında gerçekleştirilmiş ve çalışmamızda ortaya çıkan sonuçlarla paralellik olduğu gözlenmiştir. Eröz‟ün (2007) milli sporcular üzerine yaptığı çalışmada da sporcuların doping hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca Öztürk ve arkadaşlarının (2012) hentbolcular da yaptığı çalışmada sporcuların önemli bir kısmının doping hakkında az bilgi sahibi oldukları görülmüştür. Bu durum da zaman zaman olumsuz etkilerinin yaşanabileceğini dile getirmiştir. |
"Okulunuzda eğitim ve öğretim gördüğünüz süre boyunca doping kullanımı hakkında yeterli ders yada bilgi veriliyor mu?...sorusuna verilen cevap ise can alıcı....
%41.5 (51) hayır, %43.3 (52) kişi kısmen, %14.2 (17) si evet şeklinde gerçekleşmiştir. Kısmen de yeterlilik ifade etmediği düşünüldüğü zaman bu oran %84.8 olarak ortaya çıkmıştır. |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı