![]() |
Okulumda seminer konusu olarak yeni beden eğitimi ders proğramının incelenerek ölçme ve değerlendirmesi ve ders işlenişiyle ilgili rapor hazırlayıp sene başı seminer döneminde diğer öğretmen arkadaşlara bilgilendirme yapmamız istendi böyle bir konu alan arkadaşlar veya bilgisi olan arkadaşların yardımcı olması dileğiyle bütün meslektaşlarıma iyi tatiller. |
Aynı konudan bende aldım arkadaşlar eger bunla ilgili dökümanı aolan varsa lütfen siteye eklesin teşekkürler
|
arkadaşım yeni beden eğitimi müfredatı hakkında raporu ttkb'nin resmi internet sitesinde bulabilirsn. tabki webmaster kardeşim ondan önce göndermesse. kolay gelsin.
|
bunu biliyorum derdimiz zaten program degil incelenmiş rapor var mı diye soruyorum ilgin için saol
|
Evet yeni beden eğitimi proğramını biliyorumda rapor haline getirmiş bir arkadaş varsa buraya gönderebilir mi demiştim.Eminim bu seminer döneminde bir çok Beden Eğitimi Öğretmeni arkadaşıma bu konu verilmiştir, herkes için faydalı olacaktır.İlgilenen arkadaşlara teşekkür ederim
|
bulduysan banada gönderirmisin lütfeeen....http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum...ys/smiley1.gif
|
2006 – 2007 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE SONU SEMİNER ÇALIŞMASI = o ns = /><?:NAMESPACE PREFIX = O />
Yenilenen müfredat programı tüm öğrenci ve velilerimiz tarafından benimsenmiştir. Öğrenci gelişimine ve seviyesine uygunluğu açısından eğitimde kaliteyi arttırmış, çocuklara yönelik ve çocukları aktif kılan etkinliklerin olması eğitime gösterilen ilginin artmasını sağlamıştır. . Görselliğin ön planda oluşu ve çalışma kitaplarının konuların tekrarını kolaylaştırması açısından olumlu özelliklere sahiptir. Yenilenen müfredat içerik ve öğrenciyi ele alma açısından herhangi bir olumsuz yanı yoktur ancak tüm okullarda uygulanabilmesi açısından gerekli araç gereç, teknolojik donanım ve derslik bölümlerinin bulunması, sınıf mevcutlarının elverişli olması gerekmektedir. Proje ve Performans ödevlerinin varlığı yenilenen müfredatı amacına ulaştırma noktasında desteklemektedir. Bu çalışmalar öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirmeye, bilgi transferi yapmaya sevk etmektedir. Bu program ve çalışmalarla bilimsel düşünen, anlayan, araştıran inceleyen yorum yapabilen bireyler yetiştirme imkanı sağlamıştır. Bireysel yetenek ve farklılıkları ortaya çıkartmasından, işbirliğine açık olmasından dolayı sosyal gelişimi olumlu etkilemektedir. Öğrenci ne öğretileceğinden ve öğreneceğinden ziyade öğrenmeyi öğrenmiştir. Yenilenen müfredat ile birlikte öğrencileri eleştirel düşünen yaratıcı düşünen, soru soran çevresiyle iletişim kurabilen, girişimci, sorumluluk üstlenebilen, karşılaştığı sorunlara çözümler üretebilen bireyler haline getirmektedir. Ancak çok zaman alması, tüm derslerden bu çalışmaların aynı zamanlarda istenmesi çocuklara çok fazla yüklenilmesine yol açmış, öğrencilerin dönem dönem bıkkınlık yaşamasına sebebiyet vermiştir. Öğretmenin her öğrenci için ölçek hazırlaması, ödevleri incelemesi, öğrenci gözlem, ölçme ve değerlendirme formlarının çok olması, sınıf mevcutlarının kalabalık oluşu, aynı zamanda sürekli hazırlık isteyen müfredatla birlikte bu çalışmaların yürütülmesi eğitimcilerin zor durumda kalmasına yol açmış, dönem dönem eğitimde kaliteyi düşürmüştür. Bunlarla birlikte gerek öğretmen gerekse öğrenci açısından malzeme ve kağıt israfı artmıştır. Yenilenen müfredatla birlikte ölçme değerlendirmede yapılan reformlar eğitimin kalitesini yükseltmiş, öğrencinin çok yönlü değerlendirilmesini, öğretmenini öğrencisini daha iyi tanımasını, aynı zamanda bunu öğrenciyle paylaşması öğrencinin de kendisini daha iyi tanımasını sağlamıştır. Hazırlanmış olan ders içi gözlem formları değerlendirmede daha objektif ve gerçekçi sonuçlar oluşturmuştur. Tek olumsuz yanı çok zaman almakta, özellikle kalabalık sınıflarda uygulanması çalışmayı güçleştirmekte ancak eğitimin kalitesini arttırması açısından olumsuz yanı arka planda kalmıştır. Yenilenen müfredat okul - veli – toplum işbirliğini esas almış, çocukları gerçek hayatı tanımaya, hayatı yaşayarak ve içinde öğrenmeye yöneltmiştir. Öğrencilerin hayatı toplum içinde tanıması, velilerin okulla olan işbirliği toplumun gelişebilmesi, okulun amaçlarına ulaşabilmesi için büyük destek sağlamış ve bu çalışmalar ülke kalkınmasında kaçınılmaz bir unsur oluşturmuştur. Ancak tüm okullarda bu çalışmaların uygulanması güçlük yaratmış, özellikle yatılı okullarda imkansız bir hal almıştır. Aynı zamanda her ailenin maddi imkanlarının aynı seviyede olmayışı, yaşam standartlarının elvermeyişi, aile yapısı, kimi öğrencilerin arka planda kalmasına, kendilerini toplumdan yalıtmasına yol açmıştır. Burada denge unsuru olara karşımıza okullar çıkmaktadır. Bu konuda çok hassas yaklaşılmalıdır. Gönderen: O Kendini biliyor http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum...ys/smiley1.gif Gönderen arkadaşımıza teşekkür ederiz. |
Gönderen ve o kendini bilen arkadaşım kimse ona çok teşekkür ederim ilgisi için ayrıca webmasterede teşekkür ederim.
|
Gönderilen raporu okuduktan sonra içeriğinin yeni proğramları genel olarak ele ele aldığını anladım, Beden Eğitimi dersimize yönelik özel bir değerlendirme yapan arkadaşlarımız varsa gönderebilirlerse birçok kendi branşımızdaki arkadaşlarımızda faydalanacaktır.
|
Ben teşekkür ederim arakadaşım. Sizlerin desteği oldukça bi site hep ayakta kalır. Sizlerden isteğim elinizdeki dökümanları bizimle paylaşmanız. Bir mail atmanız yeterlidir. Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
|
Teşekkürler hocam
|
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER. = o ns = />
Beden eğitimi dersi öğretim programında, <I mso-bidi-font-style: yapılandırıcı[/I] <I mso-bidi-font-style: öğrenme yaklaşımı [/I] esas alınarak hazırlanmıştır. Genel olarak programlarda yenilik getirici bir bakış açısı bulunmaktadır. Öğrenciyi daha fazla merkeze alan ve geleneksel yöntemlerden farklı yöntemler öneren bir yapısının olduğu gözlenmektedir. YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM Yeni bilgiler önceden yapılanmış bilgilerin üzerine bina edilir. Yapılandırmacı öğrenme, var olanlarla yeni olan öğrenmeler arasında bağ kurma ve her yeni bilgiyi var olanlarla bütünleştirme sürecidir Yapılandırmacı öğrenmede temel olarak ele alınanlar aşağıdaki gibi özetlenebilir: 1 Bilgiyi araştırma yorumlama ve analiz etme. 2. Bilgiyi ve düşündürme sürecini geliştirme. 3. Geçmişteki yaşantılarla yeni yaşantıları bütünleştirme. Öğrenenin etkin rol aldığı yapılandırmacı öğrenmede sadece okumak ve dinlemek yerine tartışma, fikirleri savunma, hipotez kurma, sorgulama ve fikirler paylaşma gibi öğrenme sürecine etkin katılım yoluyla öğrenme gerçekleştirilir. Bireylerin etkileşimi önemlidir. Öğrenenler bilgiyi olduğu gibi kabul etmezler, bilgiyi yaratır ya da tekrar keşfederler Programlara bakıldığında genel olarak koşullara göre değişebilecek gibi görünmektedir. Programlar değişen bilgi, teknoloji ve sosyal koşullara göre uyarlanabilecek öğeler taşımaktadırlar. Yeni programların başarılı bir şekilde yürütülmeleri için çok kapsamlı ve iyi organize edilmiş bir öğretmen eğitimine gereksinim vardır. Yeni programda üniteler ve konular yoktur. Programın öğrenme alanları üzerine yapılandırıldığı açık olarak belirtilmiştir. AMAÇLAR Önceki ve yeni programların farklılaştığı önemli ayrımlardan birisi de öğrenme çıktıları için kullanılan terminolojidir. Önceki programlarda “amaç ”, “hedef” ve “hedef davranışlardan ” bahsedilirken yeni programda bu terminoloji terk edilerek yerine “kazanım” ifadesi kullanılmıştır. Bu kullanımın amaç olarak yüzeysel olmadığı, aksine programın benimsediği felsefi yaklaşıma uygun bir çıkış olduğu söylenebilir. Programlarda kazanım sözcüğü kullanılarak daha çok öğrenciyi merkeze alan bir tutum takınılmıştır. Öte yandan yeni programların becerilere ağırlık verdiğini gözlenmiştir. <I mso-bidi-font-style: Eleştirel düşünme,[/I] <I mso-bidi-font-style: yaratıcı düşünme, iletişim, problem çözme, araştırma, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, girişimci olma, kişisel ve sosyal değerlere önem verme[/I] gibi beceriler her programda altı çizilerek belirtilmiştir. Kazanımlar, her sınıf düzeyi için ayrı ayrı, ilgili öğrenme alanlarının altında alt başlıklarla listelenmiştir. ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ Yeni programlarda öğrenme-öğretme süreçleri ve öğretmenin rolü önceki programlara göre daha ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır. Bilgi ve becerilerin edinimi ile ilgili uygulama sürecine dönük öneriler yapılmış ve “ Etkinlik Örnekleri ” verilmiştir. Ancak etkinliklerin örnek niteliğinde olduğu ve uygulamada bireysel farklılıklar ve çevresel koşullar dikkate alınarak esnek olmanın gereği üzerinde durulmuştur. Yeni programlarda eskiye oranla öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla somut araç-gereç kullanımının özendirildiği ve bununla ilgili daha somut örneklerin verildiği görülmektedir. Öğrencilerin <I mso-bidi-font-style: araştırma, sorgulama, problem çözme ve karar verme[/I] süreçlerine katılmasını sağlayacak etkinliklerin kullanılması önerilmiştir. Ayrıca “ yaparak- yaşayarak düşünerek ” öğrenme etkinliklerinin önemli olduğu vurgulanmış ve iş birlikli öğrenme stratejilerinin gerektiği ölçüde kullanılması öngörülmüştür. Etkinlikler de Çoklu Zeka Kuramına dayandırılmıştır. Öğretim sürecinde öğretmenin rolü ise, öğrencilere <I mso-bidi-font-style: rehberlik[/I] yaparak öğrenmeyi kolaylaştırmak olarak belirlenmiştir. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Yeni programlarda, ölçme ve değerlendirme sadece öğrenme sonucunu değil, sürecini de <I mso-bidi-font-style: değerlendirmeye dönük[/I] ele alınmıştır. Hem öğrencinin kendini değerlendirmesi için hem de öğretmenin öğrenciyi değerlendirmesi için değişik ölçme aracı örneklerine yer verilmiştir. Bu açıdan önceki programlarda sadece geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin örneklendirildiği düşünülürse çeşitliliğin arttığı söylenebilir. Programların en zayıf yönü yeni yaklaşımlara göre öğrenci değerlendirmelerinin nasıl yapılacağıdır. Bu açıdan öğretmenlerin bilgilendirilmesi ve onlara destek olunması gerekmektedir. Programların başarısı değerlendirme sürecinin ne kadar sürekli olduğu ve araştırmalarla desteklenerek programı geliştirmede nasıl katkıda bulunacağı ile ilgilidir. ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ROLLERİNDEKİ DEĞİŞİM Programlarda yapılan değişikliklerin önemli bir yönü, öğrenci ve öğretmen rollerinin de temele alınan yaklaşımla birlikte şekillenmesidir. Yeni öğretim programlarının giriş bölümleri incelendiğinde öğrenci ve öğretmen rollerinde önemli değişiklikler gözlemlenmiştir. Öğrenciye, dinleyen, alıştırma yapan ve sorulara cevap veren bir rol yerine, sorular soran, problem kuran, problem çözen, tıpkı bir bilim insanı gibi gerekensinim duyulan bilgiyi ortaya çıkarmaya ve değerlendirmeye yönelik faaliyetlere girişen, etkinlikler yoluyla kendi bilişsel yapısını oluşturan aktif bir rol öngörülmektedir. Programlarda öğrencinin aktif ve bilgiyi yapılandırmacı rolü üzerinde altı çizilerek durulmaktadır. Öğrenci, bilgiye nasıl ulaşması gerektiğini bilen, bilgiye ulaşarak bunu zihninde yeniden yapılandıran, sonunda da yeni bilgi üretebilen bireydir. Öğretmene “ öğretici ” yerine “ ortam düzenleyici ”, “ yönlendirici ” ve “ kolaylaştırıcı ” roller yüklenmektedir. Öğretmenin temel rolü öğrenme-öğretme ortamını düzenlemek, etkinlikler konusunda öğrencilere rehberlik yapmaktır. Öğretmene rehberliğin yanı sıra <I mso-bidi-font-style: işbirliği sağlayıcı, yardımcı, kolaylaştırıcı, kendini geliştirici, planlayıcı, yönlendirici, bireysel farklılıkları dikkate alıcı, sağlık ve güvenliği sağlayıcı [/I] roller verilmiştir. <I mso-bidi-font-style: [/I] Öğretmenin rolü bir <I mso-bidi-font-style: antrenör gibi öğrencileri motive eden, durumlara tanı koyan, gerektiğinde onlara rehberlik eden, öğrencilerin yararına uygun ve destekleyici öğrenme ortamları hazırlayan, öğrenmekten bıkmayan ve sürekli araştıran[/I] kişiler olarak tanımlanmıştır. Öğrenim sürecinde öğretmenin rolünün, öğrencilere rehberlik yaparak öğrenmeyi kolaylaştırmak olduğu vurgulanmaktadır. BANA BALIK VERME BALIK TUTMAYI ÖĞRET…..!http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum...ys/smiley1.gif kolay gelsin! |
teşekkür ederiz Hocam
|
Hocama çok teşekkür ederim raporu güzel hazırlamış emeğine sağlık konumuz çerçevesinde elinde raporları olan başka arkadaşlarda varsa değerlendirmemizi çeşitli görüşleride ele alarak yapabiliriz.
|
yeni programla eski programın karşılaştırılması varsa gönderirmisiniz
|
teşk
|
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2025 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı