![]() |
Sınıf İçinde Oynanan Oyunlar....
ÖĞRETİMDE TAVSİYELER 1- Açıklamaları kısa ve basit yapınız. 2- Hareketi mümkün olduğu kadar çabuk başlatınız. 3- Çocukları cesaretlendirmek için teşvik edici olunuz. 4- Değişik çocukları seçerek onları kendilerine güvenir yapınız. 5- Sınıf kalabalık ise 2 veya 3 gruba ayırarak, birden fazla oyun gösteriniz. 6- Düdük sesiyle bütün öğrencilerin durup, sesi dinlemesini sağlayınız. 7- Bir oyunda başarı sağlamıyorsanız durdurup başkasına geçiniz. Bilinen oyunları tekrarlayınız. |
A L İ K U T U D A
Bütün çocuklar sıra aralarındaki boşluklarda ayakta dururlar. Öğretmen ; "Ali kutuda." dediği zaman herkes çömelik vaziyet alır. "Ali kutudan çıktı." deyince herkes ayağa kalkar. Öğretmen bu tempo ile giderken bazı komutlarda değişiklik yapar. Bu değişiklikte yanlış yapanlar yerlerine otururlar. En sona kalan sınıfın birincisi olur. |
E Ş Y A V E Y E R
Bütün çocuklar sıralarında otururlar. Öğretmen bunlardan 6-8 tanesini çağırarak yazı tahtasının önünde yüzleri arkadaşlarına dönük olarak tutar ve hepsine bir isim verir. ( Örneğin ; Renkler, Kuş isimleri, Şehir ismi veya oyuncak isimleri gibi ) Bundan sonra oturanlar sıralarının üzerine başlarını koyarak gözlerini kaparlar. Öğretmen tahtadakilerin yerlerini değiştirir. Bundan sonra herkes bakar, bir kaç gönüllü istenir. Bu gönüllüler arkadaşlarının yer ve isimlerine göre onları tekrar dizerler. |
S İ N C A P V E C E V İ Z
Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci sincap olur ve ceviz olarak eline silgiyi alır. Diğer öğrenciler, başlarını sıralarının üzerine koyarlar ( Uyuyormuş gibi ). Yanlız bir elleri, avuçları açık olarak yandadır. Sincap, cevizle arkadaşlarının arasında dolaşırken, Cevizi ( Silgiyi ) bir arkadaşının eline bırakır ve yerine oturmak üzere kaçar. Yerine ulaşıncaya kadar yakalanamazsa kurtulur. Eline ceviz konulan öğrenci sincabı yakalayamazsa kendisi bir sonraki oyun için sincap olur. |
K İ M S A K L A D I ?
Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci kara tahtanın önüne getirilir. Diğerlerine arkası dönüktür ve gözlerini kapatır. Diğer bir çocuğu sınıfta bir yere saklar veya dışarı çıkarırlar. Öbür çocuklar da yerlerini değiştirerek karışık otururlar. Bundan sonra tahtada bekleyen öğrenciye "Kim saklandı ?" derler. Gözlerini yuman çocuk arkasını dönerek kimin dışarıya çıktığını veya saklandığını bulmaya çalışır. Bulamazsa ebe değiştirilir ve böylece oyun devam eder. |
Ü Ç K Ü Ç Ü K K U Z U
Bir çocuk ( Büyük Kurt ) sınıfın önünde ve ayaktadır. Diğerleri yerlerinde oturmuştur. Kurt, sıraların arasında dolaşır. Üç küçük kuzunun ellerine vurur ve yine sınıfın önüne gelerek ; "hurr, hurr" der. Bu kelimeler ile birlikte ellerine vurulan üç kuzunun yerlerini değiştirmesi gerekir. Kurt da bu kuzulardan birinin yerine oturmaya çalışır. Ayakta kalan kuzu bir sonraki oyun için Kurt olur. Oyun böylece devam eder. |
M E Y V E S E P E T İ
Bir öğrenci sınıfın önünde durur. Diğerleri yerlerinde otururlar ve hepsine 4 çeşit meyve ismi verilir. Öndeki öğrenci " Elmalar " deyince adı elma olanlar ayağa kalkar, yerlerini değiştirir. Bu arada ayaktaki oyuncu kendine bir yer bulmaya çalışır. İkincide başka grup meyve ismini söyler. Bu kez de bu meyveler yer değiştirir. Eğer ebe " Meyve Sepeti " derse her cins meyvenin yerlerini değiştirmesi gerekir. |
K A R Ş I L A V E G E Ç
Öğretmen sınıfın önünde ve ortadadır. İki elinde birer silgi veya fasulye torbası tutar. Sağ ve sol gerisinde iki öğrenci vardır. İşaret verildiğinde bu iki öğrenci öğretmenin elindeki silgileri alır ve sıraların yanında koşuya başlar. Bu öğrenciler arkada karşılaşırlar. Öğretmene silgiyi önce getiren oyunu kazanır. |
B E K Ç İ K Ö P E Ğ İ
Bir yere bir cisim ( Nesne ) konur. Yanında gözleri kapalı bir bekçi köpeği durur. Diğer öğrencilerden birisi sessizce nesneyi oradan almaya çalışır. Eğer köpeğin haberi olmadan onu alabilirse, bir dahaki oyun için "Bekçi Köpeği" olur. Eşya alırken köpek farkına varırsa "hav hav" diyerek arkadaşını yakalar. O zaman yeni bir bekçi köpeği seçilir. |
F A S U L Y E T O R B A S I N I B U L M A
Çocuklar elleri arkada olmak üzere omuz omuza bir daire yapar. Bir çocuk ortadadır. Birisine bir fasulye torbası verilir. Dairedeki öğrenciler bunu elden ele verirler. Ortadaki öğrenci fasulye torbasının nerede ( kimde ) olduğunu bulmaya çalışır. Eğer tahmini çok uzun sürerse başka bir oyuncu ile değiştirilir. |
a)- BEN OYUNLARI
1- Bu Kim Oyunu Çocuklar, yarım halka biçiminde ( yere ta da iskemleye ) otururlar. Öğretmen sorar : "-Ben kara gözlü, kıvırcık saçlı bir kız görüyorum; kim bu ?" Çocuklar, öğretmenin bakmakta olduğu çocuğa bakarak, sorduğu kızın kim olduğunu bulurlar, adını söylerler. Aynı oyun, çocukların aşağıda gösterilen başka özellikleri sorularak da oynanır : a) Göz renkleri ve biçimleri ( mavi, kahverengi, yeşil, kara, ela, iri, küçük…vb ) b) Yüz biçimleri ( yuvarlak, uzun…vb ) c) Saç rengi ve biçimi ( kara, sarı, kahverengi, kıvırcık, düz, dalgalı ; uzun, kısa…vb ) Bu tür oyunlar, usandırmamak koşuluyla, arkadaşlarının çeşitli özelliklerini ( ve bu arada renkleri ) çocuklar öğreninceye kadar sürdürülür. |
2- Dokunma Oyunu
Bu oyun kolaydan zora doğru üç aşamada oynanmalıdır. Çocuklar, her üç aşamada da, tere yada iskemlelere, yarım ay biçiminde oturtulurlar. a)- Öğretmenin göstermesiyle Öğretmen, elini kendi başına koyar, çocuklara "başına dokun" der, çocuklar, öğretmene öykünürler, ellerini kendi başlarına dokundururlar. Aynı oyun "eline dokun", "dizine dokun", "kulağına dokun"…vb. sözlerle sürdürülür. b)- Öğretmen göstermeden Dokunma oyunu bu kez, öğretmenin söylediği yerlere kendisi dokunmadan oynanır. Öğretmen buyruk verir, çocuklar yaparlar. c)- Şaşırtma yapılarak Çocuklar, öğretmenin "dokun" dediği yerleri iyice öğrendikten sonra, aynı oyun, bu kez de şaşırtmacalı olarak oynanır. Öğretmen, kimi kez söylediği yere dokunur ; kimi kez de başka yere dokunur. Örneğin; kendisi," kendi koluna dokunurken, çocuklara "başına dokun" der. Çocuklar ( öğretmenin kendi koluna dokunarak yaptığı şaşırtmacaya kanmadan ) kendi başlarına dokunabilmelidirler. Doğal ki, bütün çocuklar doğru yere şaşırmadan dokunmayı yapabilirler. Kimi doğru, kimi yanlış yapabilir. Bu durumda ise gülüşmeler olur, neşeli bir ortam oluşur. Oyuna başka başka zamanlarda, çocuklar şaşırmadan yapıncaya kadar yinelenebilir. |
8- Rengi Nedir Oyunu
Bu oyun çocuklara renkler öğretildikten sonra oynanır. Renkleri pekiştirme, dikkati arttırma oyunudur. Öğretmen, küme halindeki çocuklara, üstlerindeki giysilerin, duvarların, kitap kaplarının, blokları, araç-gereç ve oyuncakların vb. renklerini sorar, çocuklar söylerler. Bunlar içinden, özellikle 4-5 nesnenin rengine dikkat çeker. Daha sonra çocuklar bir ebe seçerler. Ebe yumulur, Öğretmen ebeye, "Ali'nin kazağının rengi nedir ?" diye sorar. Ebe bilirse ebelikten kurtulur, alkışlanır. Bilinen çocuk ebe olur. Ebelik bilinceye kadar devam sürer. "Rengi nedir ?" sorusunu, öğretmen yerine herhangi bir çocuk da sorabilir. Ebe değiştikçe, soran çocuk da değişebilir. Soran çocuk da ebe gibi seçimle belirlenebilir. |
9- Hangisi Yok Oyunu
Üniteye uygun birkaç nesne, varsa bir masanın üzerine ( yada oyun alanına ) konulur. Her biri çocuklara "Bunun adı nedir ?" diye gösterilerek sorulur. Çocuklar her nesnenin adını söylerler, yinelerler. İçlerinden biri ebe seçilir, dışarı çıkarılır. Ebe dışarıdayken, nesnelerden birisi saklanır. Ebe içeri çağırılır. "Demin burada bulunan nesnelerden hangisi yok ?" diye sorulur. Bilirse ebelikten kurtulur, kurtulan çocuk, bir başka çocuğu ebe seçer. Oyun böylece sürer. |
10 -Hatip OYUNUN SÜRESİ:1-2 Dakika (kisi basına) OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yas ve üzeri OYUNCU SAYISI: Bir sınıf OYUNUN AMACI VE EGİTSEL DEGERİ:Oyuncuların güzel ve hızlı konusma yeteneklerini gelistirir. OYUNUN AÇIKLAMASI: Sınıftan bir ögrenci seçilir. Bir ögrenci, ögretmen tarafından seçilen bir konu hakkında hiç durmadan belli bir sürede güzel konusmaya çalısır. Kim, aldıgı konuda daha güzel konusursa ödüllendirilir.Edited by: webmaster |
çok teşekür ediyorum sanırım çocuklarlaneşeli dakikalar geçirecem
|
ELİNE SAĞLIK TEŞEKÜRLER
|
BİR BURDA İKİ NERDE....
Bu oyun sınıftaki öğrencilere birer numara verilerek başlanır ve numaralar sınıf tahtasına yazılır. daha sonra 1 numaralı öğrenci (ör/ 1 burda 5 nerde) diyerek oyunu başlatır. nerde diye sorulan numara kalkar ve başka bir numaranın nerde olduğunu sorar. oyun seri bir şekilde devam eder. yanılan ,şaşıran ve tekleyen öğrenciler elenerek numaraları tahtadan silinir. elenen öğrenci numarasını söyler (ör/5 elendi 15 nerde) diyerek yerinde sessizce oturur.son iki öğrenci kalana kadar oyun devam eder. oyun her öğrencinin ismini vererek te oynatılır. çalışmalarınızda başarılar. |
teşekkür ederim
http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum...ys/smiley1.gif |
GERÇEKTEN ÇOK TEŞEKKÜRLER..İŞİMİ KOLAYLAŞTIRACAK ÇOOOK ŞEY BULDUM..ELLERİNİZE,EMEĞİNİZE SAĞLIK..
|
MEYVE SEPETİ
Her öğrenciye bir meyve ismi verilir.tahtaya sırasıyla yazılır.bir tane tahtada durmak üzere ahçıbaşı seçilir.oyunu başlatacak olan ahçıbaşıdaır.örnek ahçıbaşı burda elma nerde deyince elma kalkar,elma burda armut nerde der, oyun böyle sürer.hızlı oynanması gerekir ,şaşıranlar bekleyenler,yanlış söyleyenlerin ismi tahtadan silinir.en son kalan meyve alkışlanır. [img]smileys/smiley1.gif[/img] |
slm kışın çok zor oluyor sınıfta ders işlemek öğrencileri sınıfta tutmak daha da zor eğitsel oyunda bilmiyorum öyle fazla ama farklı arıyorlar aynı oyun çocukları sıkıyor güzel oyunlar yollamışsınız sağolun ellerinize sağlık
|
çok teşekkürlerhttp://www.bedenegitimi.gen.tr/forum...ys/smiley1.gif
|
eline sağlık kerem hocam
|
teşekürler hocam var olun
|
elİNE SAĞLIK TEŞEKÜRLER
|
eline sağlık kerem hocam teşekürler
|
elinize sağlık hocam |
teşekkür ederiz devamını bekleriz
|
ya eğitsel oyunlar o kadar da güzel olmamış en azından hangi yaş gruplarına ait oldukları çocukların hangi özellikleri geliştirildiği yazılmalıydı lütfen bunlara dikkat edelim arkadaşlarımıza bu bilgiler lazım
|
Sayın mulasasa , paylaşım denizinden yakaladığımız balığı da biz temizleyip pişirelim artık...........''Fasulye torbasını bulma '' oyununu 7. sınıflara oynatamayacak kadar da hangi oyunun hangi yaş grubuna oynatılabileceğini anlar sayın meslektaşlarım. saygılarımla.
|
oynun adını bilmiyorum ama sayı oyunu diyelim
5+5 olmak üzere 10 öğrenci iki guruba ayrılır. her iki guruptaki öğrencilere de 1-2-3-4-5 sayıları verilir. öğretmen tarafından beş basamaklı bir sayı öğrencilere söylenir (örn:42.135 gibi)ve bu sayıyı oluşturmaları istenir. en kısa sürede oluşturan gurup bir artı alır. oyun beş kez oynanır ve kazanan belli olur. sınıftaki diğer oyuncular da iki gurubu takip etme görevini alarak (kimin daha önce bitirdiği konusunda) oyuna katkıda bulunur. basit ama çok zevkli bir oyun. Üniversitede bir arkadaşımız ödev olarak hazırlamıştı. teşekkürler aylin. |
tesekkur ederiz hocam kısın sınıfta gercekten zor olcak
|
Sınıf içi oynanan oyunlar ALPAGON hocam . buyrun.
|
|
Sınıf içi oyunlar!!! hoşgeldin cano
|
bu oyunlar beden eğitimi dersiyle ilgili eğitsel oyunlar mı?
|
teşekkür ederiz elinize sağlık
|
7.8 sınıflar ıcın bırsey yokmu ? bunları asla oynamaz zamanın cocukları :)
|
hocam sayfadaki diğer oyunları inceleyin muahakak işinize yarayacak oyunlar bulacaksınız
|
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2025 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı