11-10-2007, 14:37 | #1 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Mayıs 2007
Bulunduğu yer: Zonguldak
Mesajlar: 402
Teşekkürleriniz: 0
4 Mesajına 5 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er imzasıyla "Ölçme ve Değerlendirmede Tereddüt Edilen Hususlar" başlıklı genelge yayımlandı. Genelgede, özellikle öğrencilerin "performans görevleri"ni nasıl yapacaklarına ilişkin esaslara yer verildi. Genelgede, bir süre önce yenilenen ilköğretim programları doğrultusunda ölçme ve değerlendirme amaçlı uygulamalar yürütüldüğü belirtilerek, bu çerçevede öğrencilere "performans ödevi" verilmesinin öngörüldüğünü anlatıldı. Ancak daha sonra, "performans ödevi"ni öğrencilerin velilerinin yaptığının veya öğrencilerin ödevi internetten ya da bir kaynaktan doğrudan bilgi aktararak hazırladığının anlaşıldığı vurgulanan genelgede, bu nedenle "performans ödevi" yerine "performans görevi" uygulamasının getirildiği belirtildi. "Performans görevi"nin problem çözme, okuduğunu anlama, yaratıcılığını kullanma, araştırma yapma, eleştirel düşünme" gibi becerilerini geliştirmeyi amaçladığı belirtilen genelgede, bu çerçevede çeşitli çalışmalar yürütüleceği kaydedildi. Öğrencilerin becerilerini kullanmalarına imkan vermesinden dolayı bu tür çalışmalar yapılması gerektiği belirtilen genelgede, performans görevlerinin öğretmenlerin gözetiminde yürütülmesinin önem taşıdığı vurgulandı. Genelgede, "Gerek görüldüğü takdirde çalışmanın araştırma ve veri toplama gibi ön hazırlıkları sınıf dışında, ürünün oluşturma ve sonuçlandırma aşamaları ise sınıf içinde yapılmalıdır. Böylece öğrencilerin görevi yaparken sergilediği performans öğretmen tarafından gözlenerek daha gerçekçi bir şekilde değerlendirilmiş olacaktır" denildi. Genelgeye göre, öğrenciler her dersten proje almak zorunda olmayacak. Öğrencinin bir dersten birden fazla proje hazırlaması halinde projelerin ortalaması değerlendirmeye katılacak. Ancak performansı belirlemeye yönelik çalışmaların her dersten yapılması zorunlu tutuluyor. Performans görevleri, "röportaj yapma, deney düzeneği hazırlama ve deneyi sonuçlandırma, anket yapma, poster hazırlama, hayatta karşılaşabileceği problemi çözme, maket hazırlama, araştırmalardan elde ettiği bilgilerden yararlanarak bir sonuca ulaşma, öykü yazma" gibi çalışmalardan oluşacak. Performans görevlerinin sayısı, öğrencilerin gelişim düzeyleri, ilgi, istek, öğrenme ihtiyaçları, okul ve çevre imkanlarına göre her yarıyıl için öğretmen tarafından belirlenecek. Ancak görsel sanatlar, müzik, beden eğitimi, teknoloji ve tasarım derslerinde öğrenci başarısının belirlenmesi ise öğretim programlarında belirtilen ölçme ve değerlendirme etkinliklerine göre yapılacak notla değerlendirilmeyen seçmeli derslerde ise performans görevlerini öğrenciler isterlerse yapacaklar. Öğrencilerin her dönem ders ve etkinliklere katılımını gösteren çalışmalar, "Ders ve Etkinliklere Katılım Puanı" olarak not çizelgesinde yer alacak. Dönem sonunda bu çalışmaların ortalaması not çizelgesine tek not olarak yansıtılacak. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
performans, ödevleri, önemli |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
performans ödevleri nasıl verilecek | ozimts61 | Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları ve Soru Cevap Bölümü | 4 | 19-12-2011 01:14 |
performans ödevleri | forwad03 | Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları ve Soru Cevap Bölümü | 0 | 23-10-2011 03:04 |
performans ödevleri | brcnbrn | Beden Eğitimi Performans Görevleri | 13 | 07-03-2010 12:19 |
performans ödevleri ve dereceli puanlama anahtarları | seherk | Beden Eğitimi Performans Görevleri | 8 | 08-06-2009 21:01 |
performans ve proje ödevleri | bedenci33 | İstek Bölümü | 9 | 01-12-2007 20:27 |
Reklam Alanı |