|
31-05-2008, 20:39 | #1 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Eki 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 437
Teşekkürleriniz: 0
4 Mesajına 4 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%">HEDEFLER VE KAZANILMASI GEREKEN DAVRANIŞLAR PSİKOMOTOR ALAN <H5 MARGIN: 0cm 0cm 0pt"></H5> <H5 MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Hedef 1. Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme</H5> <H6> Kazanılması Beklenen Davranışlar </H6> 1. Belli bir mesafeye sürünerek gitme 2. Değişik yönlere yuvarlanma 3. Sözel yönergelere uygun olarak yürüme ( yavaş, hızlı, taklit yürüyüşü vb.) 8. Sözel yönergelere uygun olarak koşma <H5 MARGIN: 0cm 0cm 0pt"></H5> <H5 MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Hedef 2. Farklı büyüklüklerdeki nesnelerle çeşitli hareketleri yapabilme</H5> Kazanılması Beklenen Davranışlar 1. Farklı pozisyonlarda atılan nesneleri kollarıyla yakalama 2. Çeşitli nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atma 4. Farklı büyüklüklerdeki topu belli bir ritmle zıplatma Hedef 5. Büyük kaslarını kullanarak güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanılması Beklenen Davranışlar 1. Kollarını ve bacaklarını kullanarak nesneleri itme, çekme ve döndürme 2. Çeşitli ağırlıktaki nesneleri kaldırma <H2 MARGIN: 0cm 0cm 0pt">SOSYAL DUYGUSAL ALAN Hedef 1. Duygularını fark edebilme Kazanılması Beklenen Davranışlar 1. Duygularını söyleme 2. Duygularının nedenlerini söyleme 3. Duygularının sonuçlarını söyleme Hedef 3. Kendi kendini güdüleyebilme Kazanılması Beklenen Davranışlar 1. Kendi isteği ile bir işe başlama 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterme <H5 MARGIN: 0cm 0cm 0pt"></H5> <H5 MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Hedef 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme</H5> Kazanılması Beklenen Davranışlar 1. Grup etkinliklerine kendi isteği ile katılma 2. Grupta sorumluluk almaya istekli olma 3. Aldığı sorumluğu yerine getirme 4. Gerektiğinde lideri izleme 9. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanma <H2 MARGIN: 0cm 0cm 0pt">BİLİŞSEL ALAN VE DİL ALANI Hedef 3. Verilen nesne, olay ya da varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme Kazanılması Beklenen Davranışlar 5. Verilen nesneleri miktarlarına göre eşleştirme 6. Verilen nesneleri dokunsal duyumlarına göre eşleştirme 7. Verilen nesneleri kullanım amaçlarına göre eşleştirme Hedef 5. Verilen nesne, durum ve olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme <I mso-bidi-font-style: Kazanılması Beklenen Davranışlar[/I] <I mso-bidi-font-style: [/I] 3. Belli sayıdaki nesneleri sayılarına göre sıralama Hedef 11. Belli durumlarla ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme Kazanılması Beklenen Davranışlar 1. Verilen bir olayın olası nedenlerini söyleme 2. Verilen bir olayın olası sonuçlarını söyleme Hedef 12. Verilen bir problem durumunu çözebilme Kazanılması Beklenen Davranışlar 2..Probleme çeşitli çözüm yolları önerme (söyleme) 3. Çözüm yolları içinden en uygunlarını seçme <H2 MARGIN: 0cm 0cm 0pt">ÖZBAKIM BECERİLERİ Hedef 5 . Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme Kazanılması Beklenen Davranışlar 1. Tehlikeli olan durumlara ve kazalara örnek verme 2. Tehlikeli olan durumlardan ve kazalardan kaçınma 3. Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım isteme KAVRAMLAR : Renk, şekil, büyük-küçük, benzer-farklı SEÇİLEN KONU: “Toplar” ETKİNLİK ADI : Fen ve Doğa Etkinlikleri (Gezi-Gözlem) <H3 MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 0cm">EĞİTİM DURUMU <UL MARGIN-TOP: 0cm" =disc> =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen çocuklarla spor malzemeleri satan bir dükkana, alışveriş mağazasına veya spor merkezine gezi düzenler. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt">Gezi sırasında öğretmen topların ve diğer spor malzemelerinin; şekillerine, renklerine, boyutlarına, yapıldıkları malzemelere, kullanım amaçlarına, benzerlik-farklılıklarına vb. çocukların dikkatini çeker. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen gezi süresince fotoğraf çeker. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt">Okula dönüldüğünde çocuklarla, gezi hakkında konuşur. Gezi boyunca en çok nelerden etkilendiklerini resimle anlatmalarını ister. Çocukların yaptığı resimler hakkında konuşulur. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen çocuklardan evde bulabildikleri topları okula getirmelerini ister. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen aile katılım çalışmaları çerçevesinde gezi boyunca çektiği fotoğrafları “haberleşme panosuna” asarak aileleri gezi hakkında bilgilendirir. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen yazışma yoluyla ailelerden evdeki topları ve spor malzemelerini bir süre için okula getirmelerini ister. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt">Yeterli sayıda malzeme geldiğinde öğretmen sınıfta bir spor malzemeleri satış yeri oluşturur.[/list] ETKİNLİK ADI: Serbest Zaman Etkinliği <H4 MARGIN: 0cm 0cm 0pt">EĞİTİM DURUMU <UL MARGIN-TOP: 0cm" =disc> =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l3 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Sınıfta “ Spor Malzemeleri Satış Yeri” olarak hazırlanan geçici köşeye çocukların spor malzemelerini denerken kendilerini görebilmelerini sağlamak için yeterli sayıda ve değişik büyüklüklerde aynalar koyulur. Sınıftaki raflı dolaplar veya büyük mukavva kutular kullanılarak, getirilen spor malzemeleri (toplar, raketler, sırt çantaları farklı spor ayakkabıları, takın formaları, eşofmanlar, mayolar, spor çorapları, şapkalar, başlıklar, eldivenler, dizlikler, kolluk ve bileklikler, kafa bantları, yüzücü ve kayak gözlükleri, dalış gözlükleri, şnorkel, paletler, basketbol potası, futbol kalesi, beysbol sopaları vb.) bunların üzerinde sergilenir. Artık malzemelerden hazırlanmış yazar kasa ve paralar eklenirse gerçek bir alışveriş merkezi olacaktır. Böylece bu köşede çocukların dramatik oyunlar oynamalarına fırsat verilir. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l3 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Kağıt çalışmalarında; gazete ve mecmualarda yer alan değişik top resimleri, spor malzemelerinin resimleri ve insan esimleri kesilip yapıştırılarak değişik kompozisyonlar oluşturulabilir. Ayrıca farklı özellikteki kağıtlar, plastik torbalar, çoraplar çeşitli şekillerde katlanarak, yuvarlanarak toplarla ilgili ip uçları verilebilir. Çocuklar bunları yuvarlayıp boyayarak istedikleri gibi toplar yapabilirler. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l3 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Çocuklar yaptıkları topları yoğurma maddeleriyle kaplayarak süsleyebilirler. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l3 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Kolaj çalışmaları için öğretmen, çeşitli artık materyalleri (plastik kutu kapakları, küçük boy nakış kasnakları, çelik halkalar, hasırlar, ipler,deri parçaları, ince tahta sopalar, eski tenis raketleri vb.) kullanarak tenis raketleri yapabilirler veya süsleyebilirler. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l3 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Çocuklar hazırladıkları tenis raketlerini ve topları, sınıfta oluşturulan geçici köşede sergileyebilirler.[/list] ETKİNLİK ADI: Türkçe Dil Etkinlikleri (Sohbet)- Drama- Müzik- Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmaları <H4 MARGIN: 0cm 0cm 0pt">EĞİTİM DURUMU <UL MARGIN-TOP: 0cm" =disc> =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l1 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen çocukları, “Spor Malzemeleri Satış Yeri” olarak düzenlenen geçici ilgi köşesinin çevresinde toplar. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l1 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen çocuklara geçici köşede bulunan toplardan (öğretmen köşeye önceden farklı boyutlarda, renk ve özelliklerde toplar yerleştirmiştir) istedikleri bir tanesini seçmelerini ister. Öğretmen çocuklara seçtikleri toplara dokunmalarını, sallamalarını, yuvarlamalarını, yerde zıplatmalarını, yanlarındaki arkadaşlarının toplarıyla kendi toplarını karşılaştırmalarını söyler. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l1 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen çocuklara; “Senin topun ne renk? Hangi malzemeden yapılmış olabilir? Ne amaçla kullanılıyor olabilir? Dokunduğunda neler hissediyorsun? Bu top senin olsaydı onunla neler yapmak isterdin? Sen top olsaydın özelliklerinin neler olmasını isterdin? Topu kime atmak isterdin? Topu arkadaşına atarken nelere dikkat ederdin? Seninle kimin oynamasını isterdin?” gibi sorular sorarak çocuklarla tartışır. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l1 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen önceden kartlara farklı sayılarda, farklı özelliklerde ve farklı renklerde (örneğin, büyük top, küçük top, yan yana büyük ve küçük top, 1’den 10’a kadar sayılardan oluşan toplar, sarı, kırmızı, mavi veya sarı-kırmızı, siyah-beyaz gibi renk kombinasyonlarının olduğu top resimleri gibi) top resimleri çizerek hazırlar ve bu kartları bir torbaya koyar. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l1 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen çocuklara; “şimdi sizinle “Bul ve Yan Yana Koy” oyunu oynayacağız. Torbadan bir kart seçeceksiniz. Seçtiğiniz karttaki topun özelliğine ve elinizdeki topun özelliğine göre ne yapmanız gerektiğine karar vereceksiniz. Bunun için arkadaşlarınızın ellerindeki topları inceleyerek onlardan yararlanacaksınız. Örneğin, sizin elinizdeki top küçük ve kırmızı, çektiğiniz kartta sarı büyük top ve kırmızı küçük top resmi var. Sizin, diğer arkadaşlarınızın toplarını inceleyip sarı büyük topu bulmanız ve sarı büyük topu bulunca arkadaşınızdan isteyerek yere yan yana koymanız gerekiyor” diyerek oyunu anlatır. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l1 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen oyunu çocuklara anlattıktan sonra elindeki torbayı sallayarak “Haydi kartı çek, bul ve yan yana koy” diyerek oyunu başlatır. Çektiği karta uygun olarak topları yan yana getiren çocuğa öğretmen topların benzer ve farklı yönlerini sorar. Oyun çocukların ilgisi doğrultusunda devam eder. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l1 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen çocuklara; “şimdi müzik eşliğinde “Topların Dansı” oyununu oynayacağız. Herkes elindeki topun özelliklerini düşünsün ve müzik başladığında top gibi hareket etsin” diyerek oyunu başlatır. Oyun sırasında öğretmen; toplar yavaş yavaş zıplasın, şimdi çok hızlı yukarıya zıplıyoruz, toplar yerde yuvarlanıyor, toplar yerde hareketsiz duruyor, toplar müzik eşliğinde hareket ediyor gibi yönergelerle çocukların hareketlerine kolaylık sağlar. Oyun bu şekilde bir süre devam eder. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l1 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen daha hareketli bir müzik ile çocuklara; “şimdi bir arkadaşınız sizin topunuz olacak, ikişerli eşleşelim. Müzik başladığında toplar yerde çömelecek diğer arkadaşınız başınıza hafif bir şekilde dokunarak sizi yönlendirecek. Toplar, başlarına dokunuldukça yerde zıplayarak hareket edecek” diyerek açıklama yapar ve müziği başlatır. Çocuklar bir süre bu şekilde oyun oynadıktan sonra eşler yer değiştirir. Çocukların ilgisine doğrultusunda oyun devam eder.[/list] ETKİNLİK ADI: Oyun Etkinlikleri (Açık Hava Oyunu) <H4 MARGIN: 0cm 0cm 0pt">EĞİTİM DURUMU <UL MARGIN-TOP: 0cm" =disc> =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l4 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen okulun bahçesine kalın bir halattan büyük bir daire oluşturur. Çocuklar dairenin etrafında sıra olur. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l4 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen çocuklara; “şimdi ben elimdeki topu bir arkadaşınızın ismini söyleyerek dairenin ortasına koşup yukarıya doğru atacağım. İsmi söylenen arkadaşınız dairenin ortasına doğru gelerek topu yakalamaya çalışacak. Topu yakalayamayan oyundan çıkacak ve kenardan arkadaşlarını alkışlayarak destek olacak” diyerek oyunu başlatır. Çocukların ilgisi doğrultusunda oyun, çocukların en belirgin özellikleri (saç rengi, kıyafeti vb.) kullanılarak da sürdürülebilir. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l4 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt">Oyunun ikinci aşamasında öğretmen topu yerde sabit bir yükseklikte tutacak şekilde yerde zıplatarak bir çocuğun önüne gider “şimdi sıra sende” diyerek topu çocuğa verir. Aynı şekilde topu alan çocuk yerde topu zıplatarak istediği bir arkadaşının önünde durur ve “şimdi sıra sende” diyerek oyunu sürdürür. Burada çocuklardan belli bir mesafeyi topu zıplatarak gitmesi beklenir. Bu arada diğer çocuklar “zıpla zıpla gel yanıma, pat- pat- pat, pat- pat- pat” diyerek oyunun hareketlenmesine yardımcı olur. Oyun bu şekilde çocukların ilgisi doğrultusunda sürdürülür (burada öğretmen her çocuğun top sürmesine dikkat etmelidir). =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l4 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt">Oyunun üçüncü aşamasında çocuklar aşağıdaki tekerlemeyi söyleyerek sayışır ve iki gruba ayrılır.[/list] “Topu topu tutalım, Şu se-pe-te ko-ya-lım, Arkamıza dönünce, Haydi! Sen de gel diyelim.” <UL MARGIN-TOP: 0cm" =disc> =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l2 level1 lfo5; tab-stops: list 36.0pt">Dairenin ortasına farklı özellikte iki kutu veya sepet konur. Dairenin dışına daha önce sınıfta etkinlik sırasında çocukların inceledikleri toplar karışık olarak yere dağınık bir şekilde konulur. Çocuklar dairenin iki yanında gruplarına göre sırtları daireye dönük olarak arka arkaya sıralanır. Sıranın en başındaki çocuk başla komutundan sonra hemen alanda dağınık olan toplardan birini alarak kendi grubunda sıralanan arkadaşlarından hemen arkasındakine eğilip bacağının arasından geçirerek topu verir. Çocuklar topu yere düşürmeden bacaklarının arasından elden ele geçirerek bir arkasındaki arkadaşına ulaştırır. En sondaki çocuk topu alınca koşarak dairenin ortasındaki kendi kutularına atar. Topu atan çocuk hemen dairenin dışına çıkarak farklı bir top alıp aynı işlemi sürdürür. Elden ele geçirme sırasında top yere düşerse oyun ilk sıradaki çocukla tekrar baştan başlar. Oyun yerdeki toplar bitene kadar devam eder. Oyun sonunda toplar sayılır ve en çok top toplayan grup oyunu kazanır. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l2 level1 lfo5; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen komutuyla oyunu başlatır. Oyunun kurallarına uygun bir şekilde sürdürülmesine rehberlik eder (oyunun başında çocukların kuralları doğru öğrenmesi için denemeler yapılmalıdır). Oyun sonunda kazanan grup alkışlanır. =Msonormal MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: 150%; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l2 level1 lfo5; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmen çocuklara; istedikleri topları ve sanat etkinliklerinde yaptıkları tenis raketlerini kullanarak serbest bir şekilde oyun oynayabileceklerini söyler.[/list] |
Reklam Alanı |
01-06-2008, 00:00 | #2 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Eki 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 437
Teşekkürleriniz: 0
4 Mesajına 4 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
okul öncesi yaz okulları için güzel bir çalışma...herkese iyi çalışmalar
|
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
okul, okulu, planları, yaz, öncesi |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Okul Öncesi Eğitimde Aile ve Önemi | binali | Rehberlik ve Sosyal Etkinlikler | 0 | 07-11-2011 16:07 |
Okul öncesi 2010-2011 Beden Eğitimi yıllık planı | webkerem | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 0 | 13-09-2010 00:02 |
okul öncesi beden eğitimi günlük plan | duygus | Beden Eğitimi Günlük Planları | 6 | 21-04-2010 00:55 |
okul öncesi eğitimde beden eğitimi uygulamalarında öğretmenin rolü | sibelöğretmen | Yüksek Lisans ve Doktora Yapanlar | 1 | 04-12-2009 00:32 |
Okul Öncesi Çocuklarda Egzersizin önemi 1 | binali | Çocuk ve Spor | 4 | 06-11-2008 22:00 |
Reklam Alanı |