|
28-01-2009, 19:50 | #1 |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19 |
Reklam Alanı
id=post_message_157271> >Türkçe TÜRKÇE DERSİNE NASIL ÇALIŞILIR Liselere Giriş Sınavı'nda çıkan Türkçe soruları her şeyden önce hızlı ve doğru okumanızı; okuduğunuzu anlamanızı ve anladığınızı yorumlamanızı gerektirir. Soruların % 80'i anlam bilgisi olması ve ezbere dayalı bir bilgi istememesi bunun kanıtıdır. Geri kalan %20 ise Türkçenin kurallarını içermektedir. Bu bilgileri göz önünde bulundurarak çalışma yönteminizi belirlemeniz gerekir. Her öğrencinin bilgi ve öğrenme düzeyi farklıdır. Eğer okuduğunuzu hemen anlayamıyor, iki veya daha fazla okuma gereği hissediyorsanız çalışmalarınızı tamamen kelime anlamı, cümle anlamı ve parçada anlam sorularını çözmeye yönelik bir niteliğe yöneltmelisiniz. Bu tip soruları çözerek anlama yeteneğiniz gelişecek, soruların genel mantığını kavrayacak ve test tekniğine alışacaksınız. Ayrıca çıkmış soruları çözmelisiniz. Çıkmış soruları çözmekle sınavda çıkabilecek soruları tanıyacak, soruların hangi konulardan çıktığını belirleyecek, soruların soruluş şeklini kavrayacaksınız. Böylece sınavda karşılaşacağınız sorular size yabancı gelmeyecektir. Anlam bilgisi konusundan gelen soruları çözebilmek için az da olsa kitap okumaya çalışmalısınız. Günde en az 5 sayfa okumanız size fayda sağlayacaktır. Okuduğunuz metni özetlemeye, eleştirmeye çalışırsanız yaptığınız işin verimliliği daha da artacaktır. Burada değinmek istediğimiz önemli bir husus da sözlük ve kılavuz kullanımıdır. Okuduğunuz metinde karşılaştığınız kelimelerden anlamlarını bilmedikleriniz öğrenmek, deyimlerin tam karşılığını bilmek, atasözlerini kavramak istiyorsanız bir Türkçe sözlük, bir deyimler sözlüğü, bir de atasözleri sözlüğü edinip okuma çalışmalarınızı bu sözlüklerle yaparsanız sınavlarda çıkacak muhtemel deyim, atasözü ve kelime anlamı sorularını da çok rahat çözebilme yeteneğine kavuşmuş olursunuz. Yazımını karıştırdığınız kelimeleri ise imlâ kılavuzundan bakarak yerinde öğrenmiş olursunuz. Böyle bir öğrenme şekli kalıcı olacaktır. Yalnız imlâ kılavuzu olarak Türk Dil Kurumu'nun en son baskılı yayınını kullanmalısınız. Çünkü sınavlarda bu kılavuz esas alınmaktadır. Bu çalışma size günlük hayatta da çok yarar sağlayacaktır. Daha sonra dil bilgisi konularına yönelirsiniz. Sonuçta; <UL> >Herkesin kendine göre bir öğrenme şekli vardır, siz de kendinize göre bir çalışma tarzı belirleyin. >Türkçe konuları birbirinin devamı olduğu için konuları sırayla ve anlayarak çalışın. Bir konuyu çok iyi anlamadan diğerine geçmeyin. Her konu bir sonraki konunun temelidir. Temeli sağlam olmayan bina en küçük etkilerde bile yıkılabilir. >Çıkmış sorular çıkabilecek soruların aynasıdır, bu yüzden son 5 yılın çıkmış sorularını çözün. >Test tekniğine alışmak için bol bol soru çözün. >Anlayamadığınız yerleri mutlaka bir bilene sorun. >Kaliteli kaynaklar kullanın. Öğretmenleriniz size kaynak tavsiyesinde bulunabilir. Güvender Yayınları, Analitik Dergileri gibi.[/list] #d3d3d3; : #d3d3d3" SIZE=1> id=post_message_157276> >Matematik > MATEMATİK DERSİNE NASIL ÇALIŞILIR > Her şeyden önce şunu hatırlatmalıyım ki matematik, sanıldığı gibi zor bir ders değildir. Çeşitli nedenlerle bu derse karşı soğuyan öğrencilerimiz, bu dersin zor kabul ederek peşin bir hükümle öğrenmelerine kendi kendilerine engel olmaktadırlar. Bu nedenle öğrenmenin ilk aşaması olarak ön yargılardan kurtulmak gerekir. Başaracağınıza inanmadığınız bir şeyi başaramazsınız. Bunun tersi olarak da başaracağınıza inandığınız bir şeyi de mutlaka başarırsınız. Yani olumlu düşünün. Matematik gerçekten zor bir ders olsa bile eğer başarabileceğinize kendinizi inandırırsanız bu işi halledersiniz. Aksi takdirde bizim söylediklerimiz pek faydalı olamayacaktır. Öğrenmenin ilk adımı kişinin bilmediğini fark etmesidir. Öyleyse öncelikli olarak matematik dersi bakımından kendinizin hangi durumda olduğunu belirlemelisiniz. Bunun için size bazı ölçüler verebiliriz: “İşlem kabiliyetim az ve konuları anlayamıyorum.” diyenlere ilk tavsiyemiz temel konuları çalışmalarıdır. Nasıl ki alfabenin harflerini bilmeyen kişi okuyamaz, yazamaz, matematiğin temel kurallarını bilmeyen öğrenci de matematik konularını anlayamaz. Öyleyse önce matematiğin alfabesi sayılan kurallar ve özdeşlikler öğrenilmelidir. Bunun için rasyonel sayılar, sayılar ve işlemler, üslü ve köklü ifadeler, çarpanlara ayırma ve özdeşlikler konuları öncelikle öğrenilmelidir. “İşlem kabiliyetim iyi; fakat konulara yabancıyım.” diyen öğrencilerimize ilk tavsiyemiz bilgi eksiği olan konuların tam olarak öğrenilmesidir. İşlem kabiliyetinizin iyi olması, matematik konularını öğrenebileceğinizi gösterir. Vakit geçirmeden yapacağınız çalışma, hiç bilmediğiniz konuları çalışmak yerine bilgi eksikliğiniz olan konuların tam anlamıyla çalışıp öğrenmenizdir. Eğer konuları az çok biliyor ve konu üzerinde işlem yapabiliyorsanız, bu konuları tam olarak öğrenebilirsiniz demektir. Yani önce kendinizi eksik gördüğünüz konuları ele alıp tam olarak öğrenin, daha sonra da hiç bilmediğiniz konuları çalışın. “Konuları anlıyorum; fakat işlem kabiliyetim az .” şeklinde durumunu tarif eden öğrencilerimize ilk tavsiyemiz bol bol soru çözmeleridir. Konuları anlayabilmeniz, alt yapınızın o konuyu öğrenmeye yeterli olduğunu gösterir. İşlem kabiliyetinin az oluşu yeterli düzeyde soru çözmemenizdendir. İşlem kabiliyetinizi geliştirmenizin en güzel yolu bol bol soru çözmektir. Bu sayede hem konuları pekiştirmiş hem de işlem hızı kazanmış olursunuz. Burada dikkat edilecek husus, yapılamayan sorular karşısında karamsarlığa düşüp de soru çözmeyi bırakmamaktır. Yapılacak iş, takıldığınız yerde bir bilene sormaktır. Kısacası az antrenman yapan bir sporcunun durumuyla çok antrenman yapan bir sporcunun durumu aynı olmaz. Çok soru çözerek çok antrenman yapmış olacaksınız. “İşlem kabiliyetim iyi, hem de konuları biliyorum; fakat çok yanlış yapıyorum.” biçiminde yakınan öğrencilerimize ilk tavsiyemiz soruları dikkatle çözmeleridir. İşlem kabiliyetiniz iyi ve konuları biliyorsanız matematikle ilgili sorununuz çözülmüş demektir. Yanlış yapmamanın veya az yanlış yapmanın en güzel yolu bol bol soru çözmektir. Yalnız bu yapılırken daha sonra bu çözülen sorular değerlendirilmeli, nerelerde hatalar yapıldığı belirlenmeli, çalışarak giderilebilecekse bu hatalar giderilmeli; çalışarak giderilemeyecek cinstense bir bilenden yardım alınmalı, sonra da bu hatalara bir daha düşülmemeye çalışılmalıdır. Geometri bölümüne nasıl çalışılır Geometrideki konuları anlama ve o konu ile ilgili soru çözebilme de konuya tamamen hâkim olmaya bağlıdır. Geometri, işlemden daha çok düşünme ve görmeye dayanır. Bunun yanında temel matematik konularını da iyi bilmek gerekir. Geometri konularına hâkim olmak için önce bilinmesi gereken formüller öğrenilmeli, sonra da çok soru çözülmelidir. Geometri soru çözmeye dayalı bir öğrenme metoduyla daha iyi kavranır. Soru çözerken de o soruda geçen teorem, kavram ve özellikler mutlaka öğrenilmelidir. Geometride öğrencilerimizin en fazla yakındıkları nokta, ezberlenen formüllerin çabuk unutulmasıdır. Öyleyse formülleri ezberlemek yerine sık sık kullanarak vaktinizi ayarlayıp formülün elde edilişini öğrenerek kalıcılığı sağlayabilirsiniz. Ayrıca şekil çizimine önem vermeli, soruları şekil çizerek çözmeye çalışmalısınız. Şekilli soruları ise şekil üzerinde çözmeyi denemelisiniz. Konularla ilgili kendiniz de soru hazırlamaya çalışırsanız konuları daha iyi ve kalıcı öğrenebilirsiniz. Genel öneriler Bütün bunların yanında matematik dersinin çok iyi anlaşılabilmesi için söyleyeceğimiz birkaç genel kuralın sizin için altın değerinde olduğu inancındayız. > <UL> >Öğretmenlerinizi dinlerken düzenli notlar tutunuz. >Dersten sonra eve gittiğinizde defterinizdeki notları temize çekin veya tekrar yazarak çalışın. >Konuyu anlamadan sorulara geçmeyin, konuyu anladığınıza inandığınızda önce çözümlü sorulardan, sonra da test sorularından bir miktar çözün. >Soru çözerken problemlerde verilenleri ve istenenleri düzenli olarak bir kenara yazın. >Soru çözerken sizi sonuca götürecek teorem ve özdeşlikleri belirleyin. >Verilenleri işlem sırasına göre formül ya da teoremlere uygulayın. >Sonucu bulun ve sağlamasını yapın. [/list]Matematik dersini öğrenmek bisiklete binmeyi öğrenmek gibidir. Yaparak ve yaşayarak öğrenilir. Bu nedenle bol bol işlem yapın, eksiklerinizi tespit edin ve giderme yollarını araştırın. id=post_message_157282> >Fen Bilgisi FEN BİLGİSİ DERSİNE NASIL ÇALIŞILIR > Fen Bilgisi dersi Fizik, Kimya ve Biyoloji olmak üzere üç ana bölümden oluşur. Fizik bölümüne nasıl çalışılır Fizik konuları bugüne kadar Liselere Giriş Sınavlarında öğrencilerin en düşük net çıkardıkları bölümler arasındadır. Oysa sınavı kazanmak için yüksek netler çıkarmak zorunda olan öğrenciler, tüm sorularda olduğu gibi fizik sorularında da en yüksek neti çıkarması gerekir. İlk olarak yapılması gereken iş, fiziğe karşı olan ön yargıdan kurtulmak olmalıdır. Fizik konularına cesaretle yaklaşmalı, bu dersi başarabileceğimize inanmalıyız. Unutulmamalı ki Einstein, İbn-i Hacer, Cicero gibi insanlar önceleri kabiliyetsiz, düşünme özürlü zannedilirken sonraları inançları, kendilerine güvenleri ve azimleri sayesinde dünya çapında büyük düşünür ve bilim adamı hâine gelmişlerdir. Özellikle son yıllarda Liselere Giriş Sınavlarında bilgiye dayanan yorum sorularının ağırlıklı olarak geldiğini görmekteyiz. Bundan dolayı, sadece konulardaki vurguları ve formülleri ezberlemektense, konunun amacı ve mantığı anlaşılmaya çalışılmalıdır. Böylece aynı konu içinde sorulabilecek çok farklı tipteki yorum soruları çözülebilir. Diğer derslerde olduğu gibi, fizik konuları da yıl boyunca programlı çalışılmalıdır. Öncelikle konular detaylıca çalışılıp öğrenilmelidir. Öğrenilen konuyla ilgili vakit kaybetmeden farklı tipte ve bol soru çözülmelidir. Çoğu öğrencinin en büyük sıkıntısı konuları anlamalarına rağmen soru çözmemeleri ve öğrendiklerini çabuk unutmalarıdır. Unutulmamalı ki fizik konuları tıpkı kolonya gibi uçucudur. Eğer konular çalışıldıktan sonra fazla zaman geçirilmeden tekrar edilirse, çözümlü ve cevaplı testler çözülürse unutma problemiyle karşılaşılmaz. Fizik konularıyla ilgili temel bilgi eksiklikleri varsa soru çözümünde sorunlar yaşanabilir. Öyleyse soru çözülecek konunun temel bilgileri mutlaka öğrenilmeli, sonra sorulara geçilmelidir. Fizik dersinin birçok dersten farklı yanı, günlük hayatta kullanılan veya gerçekleşen şeylerin bu dersle ilgisi olmasıdır. Bu nedenle öğrendiklerinizin günlük hayatla bağlantısını kurmanız öğrenmenin verimini artıracaktır. Fizik dersinin bir çok konusu deney gerektirir. Deney, soyut bilginin laboratuvar ortamında somut hâle gelmesini sağlar. Deney sayesinde öğrenci, en etkili ve verimli öğrenme metotlarından biri olan yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi gerçekleştirir. Ayrıca deney çalışmaları, öğrencinin yorum yapma kabiliyetini de geliştirir. Yoruma dayalı fizik sorularını daha kolay çözmesine zemin hazırlar. Bu nedenle deney çalışmaları, ciddîye alınmalı; takip edilmeli ve not edilmelidir. Özellikle son yıllardaki çıkmış soruları çözmek, sınavlara hazırlık adına faydalı olacaktır. Kimya bölümüne nasıl çalışılır Kimya, fen bilgisi dersi içerisinde en kolay anlaşılabilecek nitelikteki bölümdür. Ders, öğretmenden takip ediliyorsa çok dikkatli dinlenmeli, önemli görülen noktalar not edilmelidir. Bir dergi veya kitap takip ediliyorsa konu anlatımları hazmedilmeli, sorular dikkatle incelenmelidir. Bu sırada neyin nasıl anlatıldığı üzerinde düşünülmelidir. Ders çalışırken anlayamadığınız ya da kafanıza takılan noktaları not etmeli, öğretmenlerinize sormalısınız. Akıllı insan aklını kullanır, ondan daha akıllısı başkalarının aklını da kullanır. > <UL> >Konuları mantığınıza sindirerek öğrenin. >Konuları öğrenmeden soru çözmeyin. >Çıkmış soruları inceleyin.[/list]Biyoloji bölümüne nasıl çalışılır Sınavlarda biyolojinin tartışılmaz bir önemi vardır. Genellikle az sayıda öğrenci tarafından soruların çoğu çözülebilmektedir. Bu durum biyolojiye ilgi duyan, bu dersi çalışan öğrencilere avantaj sağlamaktadır. Çünkü yaptıkları biyoloji sorularıyla rakiplerini geçmekte ve ipi göğüslemektedirler. Eksikliklerinizi öğretmenlerinize sorarak ya da bu ders ile ilgili kaynakları çalışarak giderebilirsiniz. Kaynağın öğretmen olması, kitap ihtiyacını ortadan kaldırmaz. O hâlde iyi bir kayna kitap dersi öğrenmeniz açısından önemlidir. Biyolojinin konu ve alanı çok geniştir. Sorular en ince ayrıntılardan bile gelebilmektedir. Bunun için ders kitapları iyi incelenmeli, bu kitaplara her cümlesi soru olabilir düşüncesiyle çalışılmalıdır. Bir çok öğrencimiz, biyoloji dersinde yabancı kavramların çokluğundan şikâyetçidir. Bu, çok doğru bir tespit değildir. Çünkü aynı miktarda; hatta daha fazla kavram matematik gibi diğer derslerde de vardır. Yabancı kavramların çokluğundan şikâyet etmek, bunları günlük hayata aktaramamaktan kaynaklanmaktadır. Oysa biyolojinin birçok konusu insanı doğrudan ilgilendiren ve yaşamla doğrudan ilgili konulardır. Biyolojiyi öğrenmenin nen etkili yolu, sık sık tekrardır. Her dersin zekâ ile halledilebilecek yoruma dayalı yönünün yanında ezberlenecek yönü mutlaka vardır. Biyolojideki kavramları ezberlenecek kısımdan kabul edebilirsiniz, aynı matematikteki formüller gibi. Bu yapılırken görsel malzeme kullanılabilir. Örneğin kalp ile ilgili kavramları öğrenecekseniz resim, afiş, fotoğraf, tablo veya maketlere bakarak çalışabilirsiniz. Çalışmalarınızı düzenli olarak yapmalısınız. Bunun için çalışma plânınızda biyolojiye periyodik olarak yer verin. Ya günlük, ya da haftalık çalışın. Sınav akşamına kadar da olsa biyoloji ile aranızda bir sevgi kö<ACRONYM title="Page Ranking">pr</ACRONYM>üsü kurun. Kişi sevmediği işte başarılı olmayacağı gibi, sevmediği derste de başarılı olamaz. Öğrendiğiniz konuları günlük hayatla bağdaştırmaya çalışın. Bol bol soru çözün. Çıkmış soruları gözden geçirin. Konuları birkaç kaynaktan takip edin. id=post_message_157283> >Sosyal Bilgiler SOSYAL BİLGİLER DERSİNE NASIL ÇALIŞILIR Bilindiği gibi sosyal bilgiler dersi Tarih, İnkılap Tarihi, Coğrafya, Vatandaşlık Bilgileri ile Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi bölümlerinden oluşmaktadır. Sosyal Bilgiler dersinin öğrenimi diğer derslere nazaran daha kolaydır. Fakat çabuk unutulan bir derstir. Öğrenilen bilgileri unutmamanın tek yolu tekrardır. Belirli aralıklarla yapılan tekrarlar öğrenmeyi pekiştirecek, unutmanın önüne geçecektir. Günlük yaşamda kullanılan birçok bilgiyi içermesi bu dersin avantajıdır. Bu nedenle öğrenilenlerin günlük yaşamda kullanılması öğrenmenin verimini artıracak, unutmayı engelleyecektir. Tarih dersine nasıl çalışılır <UL> >Öncelikle konu öğrenilmelidir. Önemli yerlerin altı çizilmeli, bir taraftan da not alınmalıdır. Konu öğrenilirken olabildiğince muhakeme yapılmalı, olaylar arasında bağlantılar kurulmalıdır. >Konu çalışılırken önemli tarihler not edilmelidir. Böylece zaman kavramı yerleşecek, olaylar arası ilişkiler daha rahat kurulacaktır. >Tarihi olaylar neden - sonuç ilişkisine dayanır. Bundan dolayı bir konu öğrenilmeden diğerine geçilmemelidir. >Tarih ve coğrafya dersine çalışırken mutlaka harita kullanılmalıdır. Bu, öğrenmeyi pekiştirecek, öğrenmenin kalıcı olmasını sağlayacaktır. >Bir konu iyice öğrenilmeden o konuyla ilgili test çözülmemelidir. Konu tam öğrenilmeden soru çözülürse, yapılan yanlışlar moralinizi bozabilir.[/list]Coğrafya bölümüne nasıl çalışılır <UL> >Coğrafya dersine sevgi, merak ve ilgiyle yaklaştığınızda, onun zevkli bir ders olduğunu göreceksiniz. >Her konuda olduğu gibi coğrafyada da öncelikle tanım ve kavramları öğrenmek gerekir. Çünkü anlatılacak konular, bu tanım ve kavramlar üzerine oturur. İklimin tanımını bilmeden hava durumu ile arasındaki farkı anlayamazsınız. >Tanım ve kavramları öğrendikten sonra konu içinde anlatılan kurallara yoğunlaşmalı, bunların hangi durumlarda geçerli olduğunu öğrenmelisiniz. >Konuları daha iyi ve kalıcı öğrenmeniz için atlaslardan, şekillerden, fotoğraflardan ve resimlerden yararlanmalısınız. >Konunun anlaşılması bu dersin öğrenilmesi için yeterli değildir. Konuları bilmenin yanında bu bilgilerden hareketle yorum da yapabilmelisiniz. Bu ise bol bol test çözerek kazanılabilecek bir niteliktir. >Konularla günlük yaşantı arasında ilişkiler kurmalısınız. Anlatılan konuları âdeta gözünüzde canlandırmalısınız. Bunun için kitaplarda yer alan görsel malzemelerden (resim, grafik, tablo...) yararlanabilirsiniz. >Yanlış yaptığınız sorular üzerinde durarak doğru cevabını ve sebebini mutlaka öğrenmelisiniz. Bu, ilk etapta zaman kaybı gibi görülse de ileride size zaman kazandırdığını ve artık daha az hata yaptığınızı göreceksiniz. >Çıkmış soruları çözmek size sınavda çıkabilecek sorular hakkında bir fikir verebilir.[/list]Vatandaşlık Bilgileri bölümüne nasıl çalışılır Vatandaşlık bilgileri dersine çalışırken mutlaka günlük yaşantınızla bağlantılar kurun. Konuları günlük yaşantınızla ilişkilendirin. Çünkü bu derste öğrendikleriniz, aslında günlük yaşantınızın her alanında okulda, evde, sokakta, televizyonda... gördüklerinizin aynısıdır. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi bölümüne nasıl çalışılır Bu derse çalışırken özellikle İslâm dininin şartları, imanın şartları ile güzel huy ve davranışlara daha fazla zaman ayırmalısınız. <UL> >Konuyu öğrendikten sonra konuyla ilgili çıkmış soruları çözün. >Kitaplardan ve dergilerden bu konuyla ilgili testler çözün. >Deneme sınavlarını değerlendirin. >Hangi konudan eksiğiniz olduğunu belirleyip onun üzerine yoğunlaşın.[/list]
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum. |
Reklam Alanı |
28-01-2009, 22:30 | #2 |
Çalışkan Üye
Üyelik tarihi: Ara 2008
Bulunduğu yer: Niğde
Mesajlar: 4.065
Teşekkürleriniz: 7
16 Mesajına 19 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
teşekkürlerde oks sınavı bir daha yapılmayacakki hocam.
__________________
Kontrolsüz Güç Güç Değildir...! Bizler Gücümüzü Kontrol Ederek Ve Birliktelik İçerisinde Daha Doğru Ve Güzele Ulaşacağız...! |
28-01-2009, 22:59 | #3 |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19 |
Hocam biliyorum ben sadece faydalanma,bilgi amaçlı verdim.Uyarınız için teşekkür ederim.
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum. |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
çalışma, oks'ye, stratejileri |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Standart Antrenörlük Stratejileri | binali | Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi | 0 | 16-09-2009 23:23 |
Kpss Çalışma Stratejileri | webceren | Eğitim Haberleri | 0 | 09-04-2009 08:51 |
Etkili Antrenorlük Stratejileri | webmaster | Antrenman Bilgisi | 5 | 28-06-2008 23:32 |
Öğrenme Stratejileri ve Yöntemleri | webmaster | Eğitim Bilimleri | 0 | 04-03-2008 16:41 |
Teniste Kazanma Stratejileri | webmaster | Tenis | 0 | 30-03-2007 15:07 |
Reklam Alanı |