Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Kütüphane > Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi

Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi Antrenman Bilgisi, Isınma, Beslenme ve Dahası

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

 
 
Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 15-03-2007, 00:41   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
MARGIN: 0cm 0cm 0pt">KAYAK SPORUNUN TARİHÇESİ
= o ns = />
Kayak Cumhuriyet döneminde askeri amaçlı olarak ülkemizde faaliyet gösteren Kayak sporu için 1927 yılında Eğridir Dağcılık Talimgahında kayak bölükleri oluşturuldu.1930'lara kadar bu şekilde devam eden kayak sporunun ilk sivilleşmesi 1930 yılında Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü ve Ziraat Yüksek mektebinde Alman Beden Eğitimi Öğretmeni Ridel'in öncülüğünde malzemeler okullarca sağlanarak faaliyete başlandı 1933 yılında İstanbul Galatasaray Lisesinde görevli bir grup Uludağ'a giderek kayak yapmaya başladılar bu sırada halkevlerinin spor kolları Bursa Halkevi Uludağ'da Ankara Halkevi Elmadağ'da Erzurum Halkevi Palandöken'de kayak faaliyetlerine başladılar.
1936 yılına gelindiğinde Türk ekibinin de Olimpiyatlara katılması gündeme geldi Alman Öğretmen Herr Ridel'in öncülüğünde önce Ankara Elmadağ ve Ayaş belinde Almanya'nın Garmisch Parten Kirschen kış sporları merkezinde yapılacak kış olimpiyat oyunlarına Türk spor kurumu nezdinde yapılan girişimler olumlu karşılanınca Türk Kayak Milli Takımının olimpiyat oyunlarına katılması gerçekleşti.
Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü bünyesi içerisinde "Dağcılık ve Kış Sporları Federasyonu "olarak 1936 yılında ilk resmi hüviyetini kazanmıştır.1968 yılında Dağcılık sporu ile olan Federasyon beraberliğinden ayrılarak çalışmalarını sürdürmüştür.
Daha sonra 1986 yılında Türkiye Buz Pateni ve Kış Sporları Federasyonu adı altında faaliyetine devam etmiş 1990 yılında da tekrar Türkiye Kayak Federasyonu olarak çalışmalarını sürdürmektedir.ve 1993-1996 yılı içerisinde ilk defa seçimle Şahin SERTKAYA Federasyon Başkanı olmuş ve şu anda 1996-2000 yılında Erdoğan ÜSTÜNSOYLU Başkanlık etmektedir.
1985 yılı itibariyle 8 kulüp,400 sporcu,50 hakem ve 10 antrenörü mevcutken 1994 yılı itibariyle 32 kulüp,2288 sporcu,280 hakem ve 105 antrenöre ulaşmıştır.
Bu süre içerisinde Federasyonumuz sporcuları 3 olimpiyat oyunları,8 Dünya Şampiyonası,3 Çim Kayağı Dünya Şampiyonası,2 Çim Kayağı Avrupa Kupası ve 4 Balkan Şampiyonasına katılmıştır.1990 yılında ülkemizde yapılan 19.Balkan Kayak Şampiyonasında Milli Takımımız Kuzey Disiplininde takım halinde Büyük Erkekler'de 3.olmuştur.Yurtiçinde geleneksel hale gelmiş olan uluslararası yarışmalarda sporcularımız çeşitli dereceler almıştır.
1985 yılında 3.Uluslararası Çocuk Kupası Bursa-Uludağ 1 Gümüş,1986 yılında 4.Uluslararası Çocuk Kupasında Bursa-Uludağ 1 Gümüş,4 Bronz,1988 yılında 6.Uluslararası Çocuk Kupasında Bursa-Uludağ 2 Gümüş,1 Bronz,1989 yılında 7.Uluslararası Bursa-Uludağ 1 Gümüş,2 Bronz 1990 8.Uluslararası Çocuk Kupası Bursa-Uludağ 1 Altın,2 Gümüş,1 Bronz,1991 yılında I.Uluslararası Uludağ Kupasında Takımımız 1 Bronz 1992 II.Uluslararası Uludağ Kupası Takımımız 3 Bronz,1993 Uluslararası Uludağ Kupası 2 Gümüş,3 Bronz,1994 Uluslararası Palandöken Kupasında 1 Bronz,1994 yılı 11.Uluslararası Çocuk Kupası Bursa-Uludağ 1 Bronz 1994 4.Uluslararası Uludağ Kupasında 1 Gümüş madalya almıştır.
1990 yılında itibaren federasyonumuz Çim Kayağı dalında da faaliyetini sürdürmekte bu alanda Uluslararası yarışmaları ülkemizde organize etmektedir.
Seçimle yeni gelen Federasyonumuz Eğitimi ön planda tutarak alt yapı çalışmalarına ağırlık verip bu güzide sporumuzun yurt sathında tanıtımı ve yayılmasında öncülük etmekte ve ülkemize başarılı sporcular kazandırmak çabası ve gayreti içindedir.

Kuruluşundan bugüne kayak federasyonu başkanları

1939 - 1944 Latif Osman Çıkgil
1946 - 1970 Asım Kurt
1970 - 1972 Raif Kurdakul
1972 - 1972 Gültekin Çeki
1972 - 1976 İsmet Ülker
1976 - 1977 Demir Ataş
1977 - 1978 Şeref Teğmen
1978 - 1979 Ali Rıza Karpınar
1979 - 1979 İsmail Baltacıoğlu
1979 - 1981 N. Turhan Selçuk
1981 - 1986 Şeref Teğmen
1986 - 1990 Erdoğan Üstünsoylu
1990 - 1992 Ayhan Bozkurt
1992 - 1993 Erdoğan Üstünsoylu
1993 - 1995 Şahin Sertkaya (Seçimle)
1996 - Murat Dedeman
1996-2000 Erdoğan Üstünsoylu

ALP DİSİPLİNİ YARIŞMA PİSTLERİ TEKNİK BİLGİLERİ:
A-İNİŞ YARIŞMASI PİSTİ:
İNİŞ YARIŞMASININ TANIMI:
İniş yarışçının yarışma tekniğinin çevikliğinin,dayanıklılığın fizik kondisyonunun ve cesaretinin ölçülmesini sağlayan bir yarışmadır.İniş pisti,yarışmacının bütün niteliklerini gösterebileceği teknik güçlükleri kapsayacak şekilde hazırlanır.

A-İNİŞ PİSTİ ÖZELLİKLERİ:
Dünya Şampiyonluğunda,kış Olimpiyatlarında ve F.I.S.takviminde yer alan Uluslararası yarışmalarda iniş pistlerinin F.I.S. tarafından tescil edilmeleri zorunludur.

B-PİSTİN GENEL KURALLARI:
İniş pistinde çıkıştan varışa kadar batonların yardımı olmadan kayma olanağı bulunmalıdır.Arazi az kar yağışında dahi tehlikeli olmayacak şekilde taşlardan ağaç artıklarından ve benzerlerinden ihtimamla temizlenmelidir.Pistin muayyen noktalarına yeterli sayıda kontrol kapıları konularak yarışcı için tehlikeli olabilecek aşırı ve yükselen hızın indirilmesi sağlanmalıdır.FIS Teknik delegelerinin özellikle bu hususa dikkat etmeleri gerekir.

C-PİSTİN HAZIRLANMASI:
1-Pist,yarışçının yüksek ve uzun atlamalarına sebep olacak sert çıkıntılı ve karsız olmamalıdır.Bundan başka pist yarışçıyı uzun mesafeye fırlatacak belirgin kırıkları da ihtiva eden düz meyiller ve karşı yamaçlarda dikkat edilmeleridir.
2-Pistin dik meyillerde dönüşleri bulunmamalıdır.Pistin çok hızlı kesimlerinde dar geçitlerinden kaçınılmamalıdır. Hız artışı oranında pist genişletilmelidir.
3-Hızlı veya orta suretle geçilen dönüşlerin dış kısımlarında bir yarışçının düşmesi veya dışa doğru fırlaması halinde yaralanmaması için engebesiz sahalar tanzim edilir.(Düşme alanı).
4-Bu geçitler en az 30 metre genişliğinde olacaktır.Pistin Tescili ile görevli müfettiş bu asgari genişliğin yeterliliği hakkında karar verir.Gerektiğinde pistin birkaç kat genişletilmesini emreder.
5-Yarışçıların pist dışına fırladıkları hallerde çarpmaları muhtemel olan engebeler kar duvarları saman balyaları durdurma ağları veya benzerleri ile korunmalıdır.
6- Pistin doğal engebeleri dışında seyirciye akrobatik görünüş vermek için yapma engel meydana getirilmemelidir.
7-Pist yapımcısı kontrol kapılarını kazalara mani olacak veya yarışçıyı belirli sahaya yöneltecek şekilde yerleştirmelidir.Kontrol kapıları mümkünse iniş doğrultusuna dikey (Açık Kapı) ve en az 8 metre genişliğinde olmalıdır.
8-Pist,Slalom yarışmasına mahsus teknik figürleri ihtiva etmemelidir.Kontrol kapılarının yerleştirilmesi sırasında yapımcı kazaları önlemek için yarışçının teknik kabiliyetlerini göz önünde tutmalıdır.

9-KONTROL KAPILARI:
Kontrol kapıları aşağıdaki şekildeki amaçlarla yerleştirilmelidir.
a-Yarışçının tehlikeli bölgede yeterli uzaklıktan başlayarak kendini kontrol etmesini ve doğru geçmesini sağlamalıdır.
b-Çok hızlı kesimlerde hızın kontrolü gerekiyorsa kapılar hız kesmeden geçilmesini sağlayacak biçimde yerleştirilmelidir.
c-Sarp ve dik meyil aniden düz veya arızalı olarak değişiyorsa tehlikeli düşmeleri önlemek için kontrol kapıları meyilde yeterli yüksekliğe konulmalıdır.
d-Pist yapımcısı yarışçının dikkatini arazinin özel bir bölümüne çekmek veya ona doğru yönü işaret etmek istiyorsa kontrol kapıları 8 metreden geniş konulmalıdır.
e-Sarp yamaç geçişlerinde kontrol kapıları sporcunun onların üst tarafında kalabileceği şekilde yer yer almalıdır.
f-Sporcunun tehlikeli kestirmeler yapabileceği kesimlere yerleştirmelidir.
g-Dönüşlerde ve bilhassa orman geçitlerinde kontrol kapıları sporcuyu dönüşün iç kısmında tutacak şekilde yer almalıdır.
ğ-Yarışçıyı engebelerden uzaklaştırıcı olmalıdır.Ormanlık sahalarda geçişler en az 20 metre genişliğinde hazırlanmalıdır.Bu bütün pist 20 metreden fazla genişlikte olacak demek değildir.Çünkü bazı kesimlerde rüzgar ve güneş çok açık sahalardaki kar tabakasına zararlı olabilir.

10-ERKEKLER PİSTİ:
Erkekler pisti aşağıdaki teknik verilere uymalıdır.
a-En az yükseklik farkı 800 metre (Özel durumlarda 750 metre.)
b-En çok yükseklik farkı 1000 metre.
c-Kontrol kapıları genişliği en az 8 metre.
d-Olimpiyat oyunları ve Dünya şampiyonlunda erkekler iniş pistinde en iyi,derece iki dakikanın altında olmamalıdır.

11-BAYANLAR PİSTİ:
Bayanlar pisti aşağıdaki teknik verilere uymalıdır.
a-En az yükseklik farkı 400 metre.
b-En çok yükseklik farkı 700 metre.
c-Kontrol kapıları genişliği en az 8 metre
d-Olimpiyat oyunları ve Dünya şampiyonluğunda bayanlar iniş pistinde en iyi derece 1 dakika 40 saniyenin altında olmamalıdır.

12-İNİŞ PİSTİNİN İKİ AYAKLI YAPILMASI:
Eğer bir ülkede yarıçapı 500 km. olan bir alanda yönetmeliklerde belirtilen asgari yükseklik farkının topografik olarak bulunduran bir pist mevcut değilse iniş pisti iki ayaklı yapılabilir.
Bunun için :
a-Yükseklik farkı asgari 450 metre azami 700 metre olmalıdır.
b-Derecelendirme her iki ayağı toplamına göre yapılır.
c-İniş pistinin özellikleri her ayakta da uygulanır.
d-İnişin her iki ayağı da aynı gün yapılmalıdır.

D-SLALOM YARIŞMASI PİSTİ :
1-SLALOM YARIŞMASININ TANIMI :
Slalom yarışçılarının ikişer sopa ile belirtilen kapıları bulunan bir pistte yarışmalarıdır.Slalom yarışması iki ayrı pist halinde düzenlenir.
2-SLALOM PİSTİ :
a-Yükseklik farkları :
Erkek slalom pisti yükseklik farkları olimpiyat oyunları ve dünya şampiyonluğunda erkekler için 180 ile 220 metre bayanlar için 130 ile 180 metredir.Diğer milletlerarası yarışmalar için erkekler pisti yükseklik farkı 140 ile 200 metre bayanlar pisti yükseklik farkı 120 ile 180 metredir.Coğrafi durumu elverişsiz ülkelerde istisna olarak bayanlar slalom pisti yükseklik farkı 120 metreye indirilebilir.
3-SLALOM PİSTİNİN ÖZELLİKLERİ :
Dünya Şampiyonluğunun ve olimpiyat oyunlarında slalom pistinin ¼ ü 30 derece meyilli bulunmalıdır.
Özlenen slalom pisti bu özelliklerinin yanında yarışçıya azami hızıyla kayabileceği bir seri dönüşleri kapsamalıdır.Slalom pisti kayak sporunun alışılmış teknikleri dışında yapılması güç akrabotik figürleri kapsamamalı bütün dönüşlerin tam ve hızlı geçişini sağlamalıdır.
Pist tertibi basit ve çift kapıların birbirini takip ettiği dikkatle hazırlanmış figürlerle yapılmalıdır.Kapıları yalnız pistin iniş doğrultusunda bulunmamalı fakat yarışçının dönüşlerini tamamlayabilecek şekilde yatay figürlerle de donatılmalıdır. Pistin akıcı olmasına da özen gösterilmelidir.
4-SLALOM KAPILARI :
Bir slalom kapısı 3-4 santimetre çapında yuvarlak iki sopadan teşkil olunur,yükseklikleri kar yüzeyinden itibaren 1 metre 80 cm.dir.Slalom sopaları kolay kırılır tahtadan yapılmamalıdır.Pilastik gibi maddelerden yapılır.Slalom kapıları mavi ve kırmızı renkli olup tepe kısımlarına aynı renk flama veya benzeri işaret konur.
5-SLALOM KAPILARI ÖZELLİKLERİ :
a-Değişik renkte slalom kapıları arasındaki uzaklık 75 cm.den az olmaz.
b-Bir kapının genişliği en az 4 en fazla 5 metre olmalıdır.
6-SLALOM KAPILARI ADEDİ :
Slalom kapıları baylar yarışmasında en az 55 en fazla 75 adettir.Bayanlar yarışmasında ise en az 45 en çok 60 kapı olarak dikilir. Kapılar yukarıdan aşağıya doğru numaralanır,kapıların dış tarafındaki sopalara konur.Çıkış ve varış numaralamaya katılamaz.
E-BÜYÜK SLALOM YARIŞMASI PİSTİ :
1-BÜYÜK SLALOM YARIŞMASININ TANIMI :
Büyük slalom yarışı kontrol kapılarıyla sınırlandırılmış pist üzerinde yapılan bir yarışmadır.Bayanlar slalom yarışması pisti 2 ayrı inişli olarak tertip edilir.Bazı hallerde bayanlar büyük slalom yarışmasında daha evvel programda yayınlanmış olması kaydıyla iki ayrı pist üzerinde yapılabilir.
2-BÜYÜK SLALOM PİSTİ :
a-Yükseklik farkı:
Erkekler pisti yükseklik farkı en az 250 metre en çok 500 metre olmalıdır.Bayanlar pisti yükseklik farkı ise en az 300 metre olmalı en çok 450 metreyi geçmemelidir.
b-Büyük slalom pisti en az 30 metre genişliğinde hazırlanmalıdır.
c-Pist,iniş pisti özelliklerine göre hazırlanır.
d-Büyük slalom kapılarında slalom kullanılan sopalardan yararlanarak her kapı için çiftler sopa dikilir.(Yani her kapı için 4 sopa).
3-BÜYÜK SLALOM KAPILARI :
a-Büyük slalom kapıları çifter sopa arasına 1 metre genişliğinde ve 70 santimetre yüksekliğinde flamalar bağlanması ile hazırlanır.Flamaların alt bağlantıları kar yüzeyinden en az 1 metre yükseklikte olmalıdır.
b-Birbirini izleyen kırmızı ve mavi flamalar yerleştirilir.Mavi flamalara çapraz beyaz çizgi konulması tavsiye edilir.
c-Kötü hava şartlarında görüş imkanı düzeltmek için pistin her iki yanına gidiş istikametine göre sol tarafta kırmızı sağ tarafta yeşil işaret flamaları dikilir.
d-Baylar büyük slalom yarışması en az 30 kapı ile hazırlanır.Bayanlar yarışması ise tek inişli yapıldığında en az 35 kapı ile tertiplenir.
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
kayak


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kayak Ve Eğitim evsine İstek Bölümü 3 06-10-2010 01:44
ÇALDIRAN KAYAK Okul Resimleri 5 12-02-2009 16:30
kayak kızlar 1.si Okul Resimleri 0 02-11-2008 02:34
TEKERLEKLİ KAYAK binali Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi 7 02-05-2008 18:05
Kayak tunat Sunular ve Slaytlar 3 29-12-2007 00:22

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159