05-11-2016, 19:52
|
#1
|
Super Moderator
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19
|
ıı. Meşrutiyet dönemi beden eğitiminde çağdaş dönüşümler (1908-1918)
II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ BEDEN EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ DÖNÜŞÜMLER (1908-1918)
Osmanlı Devleti'nde modern anlamda beden eğitimi öğretimi XIX. yüzyılın ikinci yarısında Batı örneğinde (özellikle Fransa) açılan askerî ve sivil okullardaki yüzme, eskrim ve jimnastik dersleri ile başlamıştır.
Fransız etkisi jimnastikte kullanılacak sistemin belirlenmesinde de baskın bir rol oynamış, barfiks, paralel, gülle, halka ve trapez gibi aletlerle yapılan karmaşık ve zorlu Amoros sistemi uygulanmaya başlamıştır.
Amoros, Alman jimnastiğinin kurucusu Jahn'ın sisteminden etkilendiği için (Selim Sırrı [Tarcan], 1335: 87) Osmanlı Devleti’nde kullanılan jimnastik sistemine Jahn-Amoros jimnastikleri de denilmiştir. Jimnastiğin II. Meşrutiyet öncesinde sınırlı sayıdaki seçkin eğitim kurumundaki uygulamaları öğrencilerin bireysel becerilerini geliştirmeye yönelik çabalar düzeyinde kaldığından kitlesel olarak yaygınlaşma gösterememiştir. Bu duruma ek olarak, Tanzimat ve I. Meşrutiyet dönemlerinde yeni bir olgu olarak ortaya çıkan jimnastiğin işlevi ve uygulama biçimleri konusunda başlayan yayın faaliyetleri Hekim İsmail Paşa'nın 1847 yılında yayımladığı Risale-i Jimnastik adlı çevirisinden itibaren önemli bir literatür birikimi sağlanması konusunda başlangıç olmuştur (Yıldıran, 2012).
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
|
|
|