05-04-2008, 19:17 | #1 |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19 |
Reklam Alanı
MARGIN: 2pt 0cm 1pt; TEXT-INDENT: 35.45pt; LINE-HEIGHT: 1 TEXT-ALIGN: justify"> Çağdaş Beden Eğitim Öğretmenleri Çağdaş öğretmeni yetiştirmede ilk adım etkili öğretim ve öğrenme yollarını öğretecek öğretmenlerin kazanmaları gereken nitelikleri saptamaktır. Daha sonra belirlenen nitelikler öğretmen adaylarına kazandırılır. Öğretmenliğe adımını atan birey niteliklerini alanda sergiler. Bu süreçte ve daha sonra sergilenen niteliklerin kazanım oranı ve uygulama gücü değerlendirilir. Görüldüğü gibi beden eğitimi öğretmenlerinin kazanmaları gereken nitelikler konusunda çoğu araştırmada benzer görüşler ortaya çıkmaktadır. Nitelikleri kazanan öğretmen ders planı hazırlarken ya da ders işlerken kişiliğini ve yetişme tarzını da öğretim alanına yansıtır ve stil ortaya çıkar. Bu nedenle, öğretme sitillerinden etkilenme ile oluşan öğretmen sitilleri konusunun niteliklerle birlikte tartışılması çağdaş öğretmen tipinin oluşturulmasında işe yarayabilir. Konuya ilişkin olarak yabancı bilim adamları aşağıdaki görüşlere yer vermektedirler. Tartışmalardan hareketle, hemen tüm ülkelerde “Çağdaş beden eğitimi öğretmeni nasıl olmalıdır ?” sorusunun sorulduğu söylenebilir Bunun için istenilen niteliklerin öğretmen yetiştiren kurumlarda ne oranda kazanıldığı ve öğretmenlerin bunların ne kadarını alanda uyguladıklarının kontrolü gerekmektedir. Bir başka görüşe göre; öğretimin düzeyini yükseltmek, öğretmenin potansiyelini belirlemek, öğretmenin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek, bireysel gelişimi yükseltmek, öğretmenin sorumluluklarını tayin etmek, öğretmene ödül sunmak ve kararlılığı kalıcı kılmak için değerlendirme vazgeçilmezdir. Değerlendirme, öğretme öğrenme sürecinde, sürecin bitiminde ve çalışma yaşamı süresince yapılmalıdır. Değerlendirme sürecinde denetçiler, meslektaşlar, öğrenciler, veliler, yöneticiler ve okulla ilişkisi olan çıkar gruplarının rol alması gerekir. Değerlendirmenin yol ve esasları ilgili ülke ya da birimin belirleyeceği zaman ve yöntemle yapılabilir. Bu durumda değerlendirmenin bir gereksinim olduğu ve karmaşıklığı dikkat çekicidir. <H6 MARGIN-LEFT: 0cm; TEXT-ALIGN: left" </H6>
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
beden, ÇaĞdaŞ, eğitim, öğretmenleri |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
lise beden eğt.öğretmenleri | alucra28 | İstek Bölümü | 2 | 16-03-2012 19:02 |
Beden eğitimi öğretmenleri | BESYO ve Antrenörlük Öğrencileri | 0 | 27-02-2009 00:50 | |
2008-09 Eğitim Bölgesi Beden Eğitimi Öğretmenleri Okul Zümre Başkanları 2. Dönem Toplantı | webmaster | II. Dönem Beden Eğitimi Zümre Toplantısı | 0 | 25-02-2009 20:17 |
Çağdaş Beden Eğitiminin Bilme Etkisi | webmaster | Beden Eğitimi ve Spor | 1 | 02-01-2009 15:26 |
ÇAĞDAŞ BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ | webmaster | Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi | 12 | 03-01-2008 15:46 |
Reklam Alanı |