08-05-2009, 00:13 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
Yapısalcılık: W.Wunt Davranışçılık: Watson, Pavlov, Skinner Psiko-Analitik Yaklaşım: a) Psiko-Analiz Kuram: Freud b) Psiko-Sosyal Kuram: Erikson Bilişsel Yaklaşım: Gestalt Ekolü ( Wertheimer, Koffka, Köhler, Levin ), Piaget, Bruner, Ausebel İnsancıl Yaklaşım: Maslow ( ihtiyaçlar hiyerarşisi ), Rogers ( benlik kuramı ), Kholberg ( Evrensel ahlak İlkeleri ) Nöro-Biyolojik Yaklaşım: James, Hebb BİLİŞSEL GELİŞİM TEMSİLCİLERİ Piaget, Bruner. Vygotsky DİL GELİŞİM YAKLAŞIMLARI Davranışçı Yaklaşım: Skinner, Thorndike, Watson, Pavlov Sosyal Öğrenme Kuramı: Bura Biyolojik Kuram: a) Dil kazanma mekanizmasi teorisi: Chomsky b) Kavram gelişimi ilkesi: Vygotsky AHLAKİ GELİŞİM KURAMLARI Psiko-Analitik Kuram: Freud Sosyal Öğrenme Kuramı: Bura Bilişsel Gelişim Kuramları: Piaget, Kholberg, Gilligan DUYGUSAL GELİŞİM KURAMLARI Etholojik Kuram: Bowlby, Ainswort BENLİK GELİŞİMİ Teröpatik Öğrenme Kuramı: Rogers BİLİŞSEL GELİŞİME GÖRE ZEKA MODELLERİ İki Etmen Kuramı: Spermen Çoklu Etmen Kuramı: Thorndike Küp Kuramı: Guilfort Çoklu Zekâ Kuramı: Gardner Duygusal Zekâ Kuramı: Goleman GÜDÜLENMENİN KURUMSAL DAYANAKLARI İhtiyaç Kuramı: Murray İhtiyaçlar Hiyerarşisi: Maslow BİLİŞSEL ÖĞRENME KURAMLARI Bilişsel Alan Kuramı: Bruner, Gagne Gestalt Ekolü: Wertheimer, Koffka, Köhler, Lewin Bilgiyi İşleme Kuramı: Dewey Sosyal Öğrenme Kuramı: Bura Tam Öğrenme Modeli: Bloom Programlı Öğrenme Modeli: Skinner Kavrayış Yoluyla Öğrenme Modeli: Köhler (gestalt) Amaçlı Öğrenme: Klausmeir Anlamlı Öğrenme İlkesi: Ausebel Gözlem Yoluyla Öğrenme: İlk olarak Thorndike kullanmıştır. Yakınlık Kuramı: Guthrie En Son Tepki İlkesi: Guthrie Hebb: Öğrenmeyi hem bilişsel hem de nöro-biyolojik yaklaşımla incelemiştir. Not: Guthrie'nin temel ilkeleri eşik, yorgunluk ve zıt uyarıcılardır. DAVRANIŞÇI ÖĞRENME KURAMLARI Klasik Koşullanma: Pavlov, Watson Bağlaşımcılık Kuramı: Thorndike Bitişiklik İlkesi: Guthrie Edimsel Koşullanma: Skinner, Thorndike İşlevselcilik: Dewey (yapısalcılığa karşıdır.) Bilişsel Davranışçılık Kuramı: Tolman. Amaçlı davranışçılık, işaret gestalt da denilir. Temel Öğrenme Modeli: Glaser Gizil Öğrenme İlkesi: Tolman, Hoznik Sunuş Yoluyla Öğretme Modeli: Ausebel Buluş Yoluyla Öğretme Modeli: Bruner Araştırma inceleme Stratejisi: J.Dewey İşbirliğine Dayalı Öğretim: Jhonson Doğrudan Öğretim ve Aşamalı Öğretim: Ausebel ve Gagne Öğretim Etkinlikleri Modeli: Gagne(bilgiyi işleme kuramına paralel.) Bilişsel Öğrenme Teorisi: Gagne Tyler'ın Öğrenme İlkeleri: Süreklilik, sıralama, bütünleştirme.(Aşamalı değil, kendine göre belirlediği Ölçütlere göre belirlemiştir.) Öğrenilmiş Çaresizlik Modeli: Abramson, Seligman, Teasdale DAVRANIŞ SINIFLANDIRMA DA KULLANILAN ALANLAR Bilişsel Alan Basamakları: Bloom: Bilgi-kavrama-uyulama-analiz-sentez Guilford: Üç boyutlu zekâ; içerik, işlevsel, ürünsel De Corte Modeli: a) İletişimi algılama, b) Bilgi ve ürünü yeniden üretme, c) Yorumlama, d) Yakınsak Düşünme, e) Iraksal düşünme Taba Modeli: a) Sayma, listeleme, fark etme, gruplama, etiketleme b) Yorumlama, çıkarım yapma ve genelleme c) Açıklama, yorumlama Gerlach ve Sullivan modeli: a) Kimlik verme, b) Adlırma, c) Betimleme, d) İnşa etme, e) Düzenleme f) Yapıp gösterme Duyusal Alan Basamakları: Alma: Farkında olma, almaya açıklık, kontrollü seçici dikkat Tepkide Bulunma: uysallık, isteklilik, doyum Değer Verme: Değeri kabullenme, değeri yeğleme, değere adanmışlık Örgütleme: değeri kavramsallaştırma, değere adanmışlık Bir Değer ya da Değerler Bütünüyle Nitelenmişlik: Genellenmiş örüntü, niteleme Psiko-Motor Alan Kuramcıları Ragsdale'nin sınıflandırması Guilford'un sınıflandırması Dave'nin sınıflandırması Kibler'in sınıflandırması Ramizowski'nin sınıflandırması Simpson'ın sınıflandırması Horrow'ın sınıflandırması Sönmez'in sınıflandırması İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI Doğrusal Programlama Yaklaşımı: Tyler ve Bloom Sarmal Programlama Yaklaşımı: Bruner Modüler Programlama Yaklaşımı: Vygotsky Çekirdek Programlama: J.Dewey Pramitsel Programlama Yaklaşımı: Kucusu belli değil.. Konu Ağı, Proje Merkezli Yaklaşım: J.Dewey Sorgulama Merkezli Yaklaşım: J.Dewey REHBERLİK Mesleki rehberlikte Öz kavramı sistemleri: Super Kişisel Problemlilik İlkesi: Adler, Freud Psikolojik iyi olma: Maslow, Glasser Hümanistik Psikoloji Akımı: a)Kendini Gerçekleştirme: Maslow b)Tam Verimlilik: Rogers Not: Esasicilik; idealizim ve realizme Daimicilik: realizme İlerlemecilik; yararcılığa Y.Kurmacılık; varoluşçuluk ve yararcılığa dayanır. Esasicilik zihinsel yetilerle ilgilenir. İlerlemecilik sosyal ve demokratik yaşamı geliştirmeyi amaçlar. Daimicilik seçkin bireyler yetiştirmeye önem verir Y.Kurmacılık toplumsal değişimi savunur. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
bÜtÜn, kuramlar, savunucuları |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Bütün memurları ilgilendiren haber | proksi | Spor Haberleri ve Güncel Olaylar | 2 | 10-02-2010 19:31 |
Bütün Komik Resimler Buraya! | lazbere | Bilgisayar ve Eğlence | 27 | 05-08-2009 19:09 |
''BÜTÜN MESLEKTAŞLARIMIZA İYİ TATİLLER'' | Ahmet Köseoğlu | Sohbet ve Tartışma | 7 | 14-06-2008 02:18 |
İlköğretim Bütün Sınıfların Planları | scapulas78 | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 3 | 10-10-2007 14:27 |
SERVER BÜTÜN DOSYALARIMIZI SİLMİŞTİR. | iLhaN | İstek Bölümü | 6 | 28-09-2007 17:52 |
Reklam Alanı |