Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Beden Eğitimi > Ölçme ve Değerlendirme Araçları

Ölçme ve Değerlendirme Araçları Beden Eğitimi Dersi İçin Performans Görevleri, Yazılı Sınavları

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

 
 
Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 25-12-2007, 22:43   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı

B.080.1TK.0.01.01. sayılı 06.12.07 tarihliyazıyla yeni değişiklikler aşağıdaki gibidir. Not çizelgeside içinde vardır.

yazının tamamamını indirmek için tıklayınız..



BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE
ÖGRENCİ BASARISININ DEGERLENDİRİLMESİ


Beden egitimi dersinde ögrencilerin basarıları; sınavlar, varsa projeler, ögrencilerin performanslarını belirlemeye yönelik çalısmalardan olan ders ve etkinliklere katılım ve performans görevlerinden alınan puanlara göre tespit edilir.

Sınavlar
a. Beden egitimi dersinde sınavlar yazılı ve uygulamalı olmak üzere iki sekilde yapılabilir. 4-8. sınıflarda yazılı sınav yapılıp yapılmayacagı zümre ögretmenler kurulu kararı dogrultusunda belirlenir. 1-3. sınıflarda sınav yapılmaz.
b. Yazılı sınav yapılacaksa; bir dönemde bir yazılı, bir uygulama sınavı olmak üzere iki sınav yapılır. Yazılı sınav yapılmadıgı takdirde bir dönemde iki uygulama sınavı yapılır.
c. Beden egitimi dersinin dönem puanı belirlenirken sınavlardan alınan puanlar dogrudan ortalamaya katılır.


Projeler
a. Ögrenciler, bir ders yılında isterlerse beden egitimi dersinden bireysel ya da grup çalısması seklinde ögretmen rehberliginde en az bir proje hazırlar. Projeler teslim edildikleri dönemde degerlendirilir.
b. Ögrenciler bir yıl içerisinde isterlerse bir dersten birden fazla sayıda proje alabilirler.
c. Proje konuları zümre ögretmenleri tarafından belirlenebilecegi gibi, ögrenciler kendi ilgi duydukları alanlara göre bireysel ya da grup olarak proje konusu belirleyebilirler.
d. Verilen proje konuları, ögrencilerin düzeyine uygun ve yerel imkânlarla yapılabilecek nitelikte olmalıdır.
d. Grup hâlinde yapılacak projelerde grupların, ögrencilerin cinsiyet, basarı durumu vb. özellikleri bakımından heterojen olmasına dikkat edilmelidir.
e. Grup çalısmalarında grup üyelerinin görev dagılımı projenin her asaması için net olarak yapılmalıdır. Görev dagılımı grup üyeleri tarafından yapılarak ögretmenin görüsüne sunulur.
f. Projenin her asamasında görevlerin yapılıp yapılmadıgı, o asamanın bitiminde ögretmen tarafından kontrol edilir ve grup üyelerine geri bildirim verilir. Görevinin gereklerini yerine getirmeyen ögrencilerin bireysel özelliklerine de dikkat edilerek gerekli önlemler alınır.
g. Grup çalısmalarının degerlendirilmesinde ögrencilerin grup içerisinde sergiledikleri bireysel performansları da dikkate alınmalıdır.
Performans Belirlemeye Yönelik Çalısmalar
-Performans görevleri
-Ders ve etkinliklere katılım


Performans Görevleri
Beden egitimi dersinde ögrencilere her dönemde bireysel ya da grup çalısması seklinde en az bir performans görevi verilir.
a. Performans görevleri; İlkögretim Beden Egitimi Dersi (1-8. Sınıflar) Ögretim Programının 14. sayfasında belirtilen elestirel düsünme, problem çözme, yaratıcılıgını kullanma, arastırma yapma, iletisim, öz yönetim gibi ögrencinin bilissel, duyussal, psiko-motor, alandaki becerilerini kullanmasını, gelistirmesini ve bir ürün ortaya koymasını gerektiren çalısmaları kapsayan ve ögretmen rehberliginde yaptırılan görevlerdir.
b. Performans görevleri ile ögrencilerin edindikleri bilgi, beceri ve yetenekleri gelisimlerini günlük yasamla iliskilendirerek göstermeleri beklenmektedir.
c. Performans görevleri, bilissel ve duyussal ögrenme alanlarını kapsayabilecegi gibi beden egitimi dersinin özelligi de dikkate alınarak psiko-motor ögrenme alanını yogunlukla kapsayacak biçimde de olusturulabilir.
d. Performans görevlerinin bir sınıftaki her ögrenciye, aynı konu baslıgında, aynı türde ve aynı zamanda verilmesi zorunlu degildir.
e. Performans görevleri ögrencilerin seviyesine uygun ve ögrencilerin kendilerinin yapabilecegi nitelikte olmalıdır.
f. Performans görevinde sürecin her asaması ögretmen tarafından kontrol edilerek gerekli rehberlik saglanır.


Ders ve Etkinliklere Katılım
a. Ögrencilerin ders ve etkinliklere katılımları degerlendirilirken derslere hazırlıklı gelip gelmedikleri, derse katılımları, arkadaslarıyla is birligi içerisinde çalısmaları vb. durumlar dikkate alınır.
b. Ögretmenler, ögrencilerin ders ve etkinliklere katılımlarını degerlendirirken gözlem formları, kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarlarından uygun olanını seçerek kullanır.
c. Gözlem formları, kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarlarının, sınıfta yapılan her etkinlik sonunda kullanılması zorunlu degildir. Ögretmen bunları gerekli gördügü etkinliklerden sonra kullanır.


Ögrenci Ürün Dosyası
Ögrenci isterse Beden Egitimi dersindeki basarılarını ve çalısmalarını göstermek için ürün dosyası hazırlayabilir.
Ögrenme-ögretme sürecinde ögrenciler belirli ölçütler dogrultusunda kendilerini ve akranlarını degerlendirirler. Öz degerlendirme ve akran degerlendirme yapmak amacıyla açık uçlu sorular, sözel ifadeler ya da formlar kullanılır. Öz degerlendirme ve akran degerlendirme çalısmaları ögretmenlerin uygun gördükleri sıklıkta yapılır. Öz degerlendirme ve akran degerlendirme çalısmalarıyla ögrencilere not verilmez. Sonuçlar ögrencinin gelisimine katkı saglamak amacıyla kullanılır.

Saglık Durumu Engeli
Beden egitimi dersinde saglık durumu engeli bulunan ögrencilerin degerlendirilmesi İlkögretim Kurumları Yönetmeligi’nin ilgili maddeleri dogrultusunda gerçeklestirilir. Saglık durumu engelini doktor raporu ile belgeleyen ögrenciler, raporda belirtilen faaliyetlerden sorumlu tutulmazlar ancak, saglık durumu engeli dısında kalan hâllerde ögretmenin rehberligi ile ders ve etkinliklere katılımları devam eder.

Not: Dersve Etkinliklerekatılım ve performans görevinin ortalaması alınacak bir not olarak yansıyacak bunun adına performansı belirlemeye yönelik çalışmalar notu olarak gececek.

Not verirken;

2 sınav notu+ (Derse ve Etkinliklere katılım+ Performans görevinin ortalaması)toplanıp 3'e bölünecek.


yani: 2 sınav + Performans belirlemeye yönelik çalışmalar/3 = not


İnşallah faydalı olmuştur.
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
beden, değerlendir, dersinde, eğitimi, yeni, ÖlÇme


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Beden eğitimi dersinde sınıf yönetimi binali Beden Eğitimi ve Spor 14 05-03-2012 02:57
Beden Eğitimi Dersinde Not Verme Konusun Açıklama! webmaster Ölçme ve Değerlendirme Araçları 21 08-05-2011 18:52
Beden Eğitimi dersinde kız-Erkek ayrımı hatmev1 Sohbet ve Tartışma 3 02-04-2010 18:28
Beden Eğitimi Dersinde yapılandırmacı yaklaşım webmaster Beden Eğitimi ve Spor 0 28-12-2008 20:38
1. Saatlik Beden Eğitimi dersinde ne yapılabilir? webmaster Yeni Müfredat 79 25-06-2008 10:45

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159