Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Beden Eğitimi > Beden Eğitimi Yıllık Planları

Beden Eğitimi Yıllık Planları 2024-2025 Beden eğitimi yıllık planları

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

 
 
Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 04-09-2007, 12:33   #1
ŞİMŞEK
Yeni Üye
 
ŞİMŞEK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 27
Teşekkürleriniz: 0
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0
ŞİMŞEK
Standart

Reklam Alanı
BEDEN EĞİTİMİ DERSİ 1. SINIF KAZANIMLARI VE ÖRNEK HAREKETLERİ = o ns = />

1.1. Çevresinde hareket eden varlık-ları gözlemleyerek hareketlerindeki farklılıkları ayırt eder.

H 1.1. “ Haydi Hareket Edelim!”: Öğrenciler; daha önce gözlemledikleri kuş, balık, tavşan, kedi, araba vb. hareket eden varlıkların hareketlerini taklit ederler. Yaptıkları hayvan ve araç taklitlerinin seslerini çıkartarak belirli bir süre hareketleri yapmaya devam ederler. Ardından uyaran ile öğrenciler iki, üç dk.heykel gibi dururlar. Bu çalışmaları belirli bir süre yaptıktan sonra hareketlerin farklılıkları ve hareket etmenin insanlar için önemini tartışırlar

1. 2. Hareket ederken vücut ve alan farkındalığı gösterir.

1.2. Kaptan Dedi Ki: Öğrenciler etkinlik alanında “U” şeklinde sıralanırlar. Vücut farkındalığı kazanmaları için “Kaptan Dedi Ki….” oyununu oynarlar.
-Kaptan dedi ki: Ayağına dokun!
-Kaptan dedi ki: Dirseğinle dizine dokun! vb.
Bir süre sonra kaptanın söylediklerinin tam tersini yaparlar.
Kaptan dedi ki: Gözlerini kapat!
Kaptan dedi ki: Burnunu tutma! vb.
Uyaranlar sırasında kaptanın söylediğinin tersini yapamayan öğrenciler “U” düzeninin ortasına gelerek kaptanın tayfası olarak arkadaşlarını gözlemlerler. Oyunun en sonunda kalan öğrenci arkadaşları tarafından alkışlanarak kaptanın yerine geçer.
Etkinliğin ikinci bölümünde kişisel alan farkındalığı kazanmaları için her öğrenci bir çember alır. Çemberlerin içinde, çemberlerini direksiyon gibi kullanarak etkinlik alanında koşarlar.
Ardından öğrenciler, genel alan farkındalığı için müzik eşliğinde serbest formda hareketler yaparlar. Müzik kapatıldığında öğrenciler kendi konumlarını komşuluk ilişkisi kurarak söylerler.
Örn : Ben Ecem komşularım Efekan ve Doğa.
Ben Yiğit komşularım Ceyda, Pelin ve Uğur vb.
Belirli bir süre sonra komşularıyla birlikte, etrafında bulunan cisimlerin uzaklık ve yakınlıklarını da ifade ederek genel alanı tanımlarlar.

1.3. Yer değiştirme hareketlerini<I mso-bidi-font-style: [/I]yapar.<I mso-bidi-font-style: [/I]

1.3. Koşalım ve Zıplayalım: Etkinlik alanına tebeşirle “---------“ , “s”, “zik zak” vb. şekiller çizilir. Öğrenciler, sıra ile yerde bulunan çizgilerin üzerinde ve çizginin dışına taşmadan yürürler. Daha sonra aynı parkuru öğrenciler fiziksel özelliklerine göre koşu, sıçrama, zıplama vb. hareketler yaparak tamamlarlar.



1.4. Dengeleme hareketlerini yapar.

1.5. Vücudunun farklı bölümlerini kullanarak nesneleri hareket ettirir.

1.6. Vücudunun farklı bölümlerini kullanarak nesneleri kontrol eder.

H 1.6. Balon Yakalama: Öğrenciler önceden hazırlanmış balonları okulun bahçesinde serbest formda havaya atıp tutarlar. Belirlenmiş mesafeye önce elleriyle, ardından ayaklarıyla zıplatarak taşırlar. Dersin ilerleyen aşamasında basit yarışma formu ile hareketleri daha seri yaparak dersi tamamlarlar.


1.7. Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü hareketlerini bir arada yapar.

1.7. Oyun Zamanı: Öğrenciler 5 gruba ayrılırlar. Gruplar, derin kolda düz bir çizgi üzerinde sıralanırlar. Grupların önüne 9-10 metre mesafede bir daire çizilir. Grupların ilk oyuncularına farklı renklerde birer plastik top verilir. Top, sağ elle tutulurken sol el arkada kalçaya konur. Amaç topu düşürmeden hedefe ulaşmak ve yerde bulunan dairenin üzerinde bir tur attıktan sonra sırada bekleyen arkadaşına topu getirmektir. Önce bitiren grup alkışlanır.

1.8. Basit ritmik hareketleri birey-sel, eşli ve grupla yapar.

H 1.8. Yörelerimiz: Öğrenciler ront, halk oyunları ve çeşitli danslardan bir ya da bir kaçının basit formlarını müzik eşliğinde yapar.




1.9. Vücut ve alan farkındalığı, yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketlerle il-gili kavramları bilir.

1.10. Fiziksel etkinliklerde ısınma ve soğuma hareketlerini kılavuz eşliğinde yapar.

1.10. Isındım ve Soğudum: Öğrencilere; odun kırma, kürek çekme, yük taşıma, bisiklet sürme vb. hareketler anlatılır. Bu hareketler, kılavuz eşliğinde önce yavaş yavaş sonra öğrencilerin seviyesine uygun olarak gittikçe hızlandırılarak yapılır. Daha sonra öğrenciler hareketleri düşük hızlarda yaparak yavaş yavaş soğurlar.


1.11. Fiziksel etkinlik sırasında vücudunda meydana gelen (kalp atı-şı, solunum, terleme, vücut ısısı vb.) değişiklikleri fark eder.

H 1.11 . Nefesim Açıldı: Öğrenciler, okul bahçesinde yarım ay şeklinde sıra olurlar. Öğrenciler çok koşarak yorulmuş bir sporcunun nefes alışını, yürüyüşünü vb. hareketlerini taklit ederler. Etkinlik alanında düzeylerine uygun olarak koştuktan sonra kendilerinde meydana gelen değişiklikleri arkadaşlarıyla tartışırlar.

1.12. Fiziksel etkinliklerde kulla-nacağı kişisel malzemeler için çanta hazırlar.

H 1.12 Spor Çantam: Spor çantası temsili olarak tahtaya çizilerek içinde neler olması gerektiği öğrencilere sorulur. Öğrencilerden alınan cevaplar doğrultusunda spor çantası temsili olarak oluşturulur. Öğrencilerden, içinde beden eğitimi derslerinde kullanacakları malzemelerin bulunduğu çantalarını derse getirerek kullanmaları istenir.


1.13. Okulundaki spor malzeme-lerini, spor alanlarını ve spor etkin-liklerini tanır.

H 1.13. Okulumu Tanıyorum: Öğrenciler, okullarında mevcut olan spor alanlarını gezerler. Okulun imkanları dahilinde sahip olduğu spor malzemeleri öğretmen tarafından gösterilir. Bu malzemelerin hangi spor dallarında, hangi amaçlar için kullanıldıklarını bulurlar. Öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemek için okulun sahip olmadığı spor malzemeleri görsel olarak sunularak bu malzemeler hakkında sorular sorulur.



1.14. Farklı oyunlar bularak ar-kadaşlarıyla oynar.

H 1.14. Oyun Oynayalım: Öğrenciler, çevrelerindeki arkadaşlarından bilmedikleri oyunları araştırarak öğrenirler. Okul dışındaki arkadaşlarından, büyüklerinden öğrendikleri bu oyunları, okul arkadaşları ile paylaşırlar.


1.15. Fiziksel etkinliklere katıl-maya istekli olur.

H 1.15.,1.18. “ Balık, Ördek, Kurbağa ”: Öğrenciler iki gruba ayrılarak karşılıklı geçerler. Kılavuz eşliğinde “Balık, Ördek, Kurbağa” şarkısı söylenir: Zıp zıp yüzer karada, yüzer tatlı sularda; (Öğrenciler karşılıklı olarak ileriye doğru üç-dört kez zıplarlar.),Vırak vırak seslenir, eğlenir şu kurbağa; (Öne eğilerek “vırak vırak” diye ses çıkarırlar), Paytak paytak yürürken, kaz ve ördek karada (Çömelik duruşta eller ayak bileklerinden tutularak ördek gibi yürünür), Vak vak vak vak yüzerler, eğlenirler sularda; (Kollarla yüzme hareketi yapılır), Suda yaşar balıklar, sessiz sessiz yüzerler; (Serbest duruşta yüzme hareketleri yapılır.), Bazen sürü hâlinde, bazen yalnız gezerler; (Her öğrenci karşısındaki öğrenci ile kol kola girer ve dönerler), Bu etkinlikten sonra öğrencilere;
- Bu oyunu tekrar oynamak ister misiniz?
-Oyunda hangi hareketleri yaptık? Göstermek ister misiniz? gibi sorular sorularak öğrencilerin düşünceleri alınır.


1.16. Fiziksel etkinliklerde ku-ralların ve yönergelerin gerek-liliğini fark eder.

H 1.16. Kurallara Uyarım: Etkinlik alanına, sınıftaki tüm öğrencilerin yerleşebileceği bir daire çizilir. Herhangi bir kural ya da yönerge vermeden tek bir topla birbirlerine top atarlar ve tutarlar. Oyunla ilgili soru soran öğrenciler “sadece oynayın” diye cevap verilir. Beş dakika sonra oyun durdurulur ve sorular sorularak kuralların ve yönergelerin fiziksel etkinlikteki öneminin öğrenciler tarafından bulunması sağlanır. Sonra on pas oyununun kuralları anlatılır ve oynatılır (on pas oyunu; sınıf iki guruba ayrılır, topu düşürmeden ve topla birlikte yürümeden grup arkadaşlarıyla on kez paslaşan bir puan alır). Oyun sırasında öğretmen gerekli yerlerde yönerge ile rehberlik eder. Örneğin, şimdi top sarı takımda, kırmızı takımın puanı 5 vb.




1.17. Fiziksel etkinliklerde araç-gereçleri ve etkinlik alanlarını paylaşması gerektiğini fark eder.

1.18. Fiziksel etkinliklere ilişkin düşüncelerini ifade eder.

1.19. Fiziksel etkinliklerde baş-kalarının haklarına saygı göster-mesi gerektiğini anlar.

H 1.19. Trafik Polisi: Öğrenciler dört gruba ayrılırlar. Etkinlik alanına “ ╬ ” şekli çizilir. Çizgilerin kesiştiği noktanın ortasında bir öğrenci bekler (Bu öğrenci trafik polisidir). Gruplara ayrılan öğrenciler, çizgilere derin kolda tek sıra olarak yerleşirler. Trafik polisinin düdüğü çalması ile ilk oyuncular yoldan çıkmamak üzere zıplayarak ilerlerler. Orta noktaya önce gelen oyuncuya trafik polisi, yol göstererek ilerlemesini sağlar. Diğer çizgideki oyuncu da bu oyuncuya yol açar. Oyun bu şekilde devam eder



1.20. Fiziksel etkinliklerde üst-lendiği rollerin sorumluluklarını yerine getirmesi gerektiğini kav-rar.

1.21. Fiziksel etkinliklerde başa-rının tebrik edilmesi gerektiğini bilir.

1.22. Fiziksel etkinliklerde eşli ve grup çalışmalarına katılması gerek-tiğini kavrar.

H 1.22. Katıl Bana: Öğrencilerden biri ebe seçilir. Diğer öğrenciler aralarında ikişerli eş olurlar. Eşler, eş olduklarının belirlenebilmesi için aynı renk yelek, şapka, kurdele vb. belirlenirler. Eşler, etkinlik alanında bir birlerinden bağımsız olarak hareket ederler. Ebenin amacı eşleri dondurmaya çalışmaktır. Ebenin dokunduğu öğrenciyi ancak kendi eşi tekrar ateş yapabilir. Diğer eş, donan arkadaşının elini, ebe dokunmadan önce tutarsa eş kurtulmuş olur. Ebe her iki öğrenciyi de dondurursa eşler ebe olurlar ve diğer grupları ebe grubuna katmaya çalışırlar. Oyun bu şekilde devam eder.

1.23. Fiziksel etkinlikler içersindeki rolleri izler.

1.24. Farklı fiziksel etkinlikleri ya-parken kendine güven duyması gerektiğini fark eder.

1.25. Fiziksel etkinliklerde kulla-nılan araç -gereç ve malzemeleri a-macına uygun kullanması gerek-tiğini fark eder.

1.1. Fiziksel etkinlik sonrasında ki-şisel bakımını ve temizliğini kıla-vuz eşliğinde yapar.

1.1. Temiz Çocuk: Öğrencilere, hangi durumlarda banyo yaptıkları, terleyince ne yaptıkları, temiz kıyafetlerini ne zaman giydikleri sorulur. Cevaplardan sonra oyun; herkesin eşofmanlarını, tişörtlerini ve atletlerini çıkarıyormuş gibi yapmalarıyla başlar. Taklit yoluyla üstlerini çıkaran öğrencilere, öğretmen havluyla nasıl kurulanmaları gerektiğini gösterirken öğrenciler de aynı şekilde kurulanırlar. Öğrenciler, kuru ve temiz kıyafetlerini öğretmenin eşliğinde tek tek giyiniyormuş gibi yaparlar. Sonra da lavaboda ellerini ve yüzlerini nasıl yıkamaları gerektiği öğretmen rehberliğinde gösterilir. Hep beraber temiz olmanın verdiği rahatlık ifade edilir.



1.2. Sağlığını korumak için vücu-dunu nasıl kullanması gerektiğini fark eder.

1.3. Fiziksel etkinlik öncesi ve son-rasında ne zaman ve nasıl besle-nilmesi gerektiğini fark eder.

1.4.Fiziksel etkinliklerde sıvı tüke-tilmesi gerektiğini fark eder.

H 1.4 En Sevdiğim İçecek: Yoğun hareketlerin yapıldığı herhangi bir fiziksel etkinlikten sonra öğrencilere terleyip terlemedikleri, terledilerse neden terledikleri ve sıvı ihtiyacı duyup duymadıkları sorulur. Terlemeden sonra kaybettikleri sıvıyı yine sıvı içerek karşılayabilecekleri söylenir. Her öğrenci önceden getirdiği sıvıyı içer.

1.5. Okulunda varsa ilk yardımdan sorumlu kişileri tanır.

2.1. Ulusal bayramların coşkusunu rontlar, halk oyunları, dans ve spor etkinliklerine katılarak gösterir.

H 2.1. Ulusal Bayram Geldi!: Öğrencilere ulusal bayramlarda sergilenmek üzere ront, halk oyunları, dans ve spor etkinliklerinde yer alan etkinlik türleriyle ilgili bilgi verilir. Seçenekler sunulur. Öğrenciler, bayram etkinliklerinden birinde mutlaka görev alırlar.



2.2. Atatürk’ün spor sevgisini bilir.

H 2.2. Atam: Öğrencilere slayt, tepegöz, bilgisayar vb. araçlar yardımı ile Atatürk’ün spor sevgisini öne çıkaran fotoğrafları ve sözleri gösterilerek açıklanır. Öğrenciler, Atatürk’ü spor yaparken gösteren fotoğrafların yanlarına kendi fotoğraflarını yapıştırarak pano oluştururlar
ŞİMŞEK isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
beden, eğitimi, hareket, kazanımlar, sınıf, örnek


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
7. Sınıf Hareket Bilgi ve Beceri Gözlem ve Değer. webmaster Değerlendirme Forumları 18 28-12-2016 13:02
2010-2011 Beden Eğitimi 6. sınıf örnek yıllık plan mckaragöz Beden Eğitimi Yıllık Planları 16 31-08-2010 22:40
7, sınıf kazanımlar ŞİMŞEK Beden Eğitimi Yıllık Planları 2 11-12-2009 16:54
beden egitiminde hareket eğitiminin amacı ve işlevleri yardım? celinedion İstek Bölümü 0 23-11-2008 02:00
Beden Eğitimi Öğrenme Alanları-Kazanımlar webmaster Yeni Müfredat 11 17-06-2008 14:22

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159