Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Kütüphane > Antrenman Bilgisi

Antrenman Bilgisi Kuvvet, Dayanıklılık, Sürat, Aerobik, Anerobik ve Dahası

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

 
 
Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 08-04-2009, 15:13   #1
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19
binali will become famous soon enough
Standart

Reklam Alanı
ATLETİZMDE YETENEK YÖNLENDİRME MODELLERİNDEN “BEŞYILDIZ YARIŞMALARI”
ÖLÇÜTLERİNİN TÜRK ÇOCUKLARINA UYARLANMASI
HASLOFÇA, F.*; HASLOFÇA, E.*; MORAN, T.**; CANDAN, N.***; GÜREŞ, A.****
*Ege Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
**Naili Moran Atletizm Eğitimi Vakfı
***Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
****Adnan Menderes Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
Ülkemizde bu güne kadar yapılan değerlendirmelerde, yabancı ülkelerin kendi çocukları üzerinde yaptığı araştırmalar sonucunda oluşturduğu standart tablolar ve norm değerler dikkate alınmıştır. Bu değerlendirmeler sırasında, bazı yaş gruplarında performans ölçütlerinin bizim çocuklarımız için çok düşük, bazı yaş gruplarında ise tam tersi çok yüksek olduğu görülmüştür. Bu değerlendirmelerin ve uygun branşlara yönlendirmenin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için, Türk çocuklarının standartlarına uygun ölçüt tablolarının oluşturulması gerekmektedir.
Beş Yıldız Atletizm Yarışmaları Ülkemizde, Naili Moran Atletizm Eğitimi Vakfı tarafından uygulamaya koyulmuştur. Atletizm Federasyonunun da katkısıyla, İzmir pilot olmak üzere, 55 civarında İlin 11–18 yaş arasındaki çocuk ve gençlerinin katılımıyla 14 yıldır (1993–2006) kesintisiz olarak yapılmaktadır. Bu süreç içerisinde, günümüzde oldukça önemli başarılara ulaşmış atletlerin yetişmesinde bu yarışmaların önemli katkısı olduğu görülmektedir. Yarışmalara olan katılımın sürekli artması, çocuk ve gençlerin atletizme ilişkin yeteneklerinin belirlenmesinde, izlenmesinde ve branşa yönlendirilmelerinde önemli bir model olacağını ortaya koymaktadır.
Yarışmada kullanılan branşların derece karşılığı puan tabloları ile çoklu yarışma sonuçlarına göre yetenek düzeylerini belirten değerlendirme tablolarının, çocuk ve gençlerimizin performanslarına göre oluşturulmasıyla daha gerçekçi değerlendirmelerin yapılacağı, bunun da modelin verimliliğinin arttırılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Bu araştırma ile yeteneklerin yönlendirilmesinde önemli bir yer tutan “Naili Moran Beş Yıldız Atletizm Türkiye Birinciliği” Yarışmalarında, değerlendirme ölçütü olarak kullanılan İngiliz kökenli puan tablolarının, Türk çocuklarının performanslarına uygun olarak yeniden oluşturulmasına çalışılacaktır.
Bu araştırma “tekil tarama” modelinde gerçekleştirildi. Araştırmanın evreninde Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde bulunan 55 ildeki 11–18 yaş arasındaki kız (n=1976) ve erkek (n=2164) atletler yer aldı. Araştırmanın verileri 1993–2006 yılları arasında düzenlenen Naili Moran Beş Yıldız Atletizm Türkiye Birinciliği Yarışmalarının resmi sonuçlarıdır. Frekans dağılım tablolarıyla birikimli (kümülatif) yüzdeler hesaplanarak, her bir dereceye karşılık gelen puanlar belirlendi. Verilerin analizi Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik Bölümü Tıbbi Bilişim Anabilim Dalında hazır SPSS paket programlarından yararlanılarak gerçekleştirildi.
Karma olarak kız ve erkeklerde her branşta elde edilen derecelerin birikimli yüzdelik değerlerine göre, her bir dereceye karşılık gelen “Puan Tabloları” oluşturuldu. Ayrıca, cinsiyetlere göre her yaş grubunda, her branşta elde edilen derecelerin birikimli yüzdelik değerleri incelendi. Buna göre “Performans Değerlendirme Tabloları”nda: Üstün Performans (ÜP) standardı için %90’lık değerler, Beş Yıldız (5Y) Standardı için %75’lik değerler, Dört Yıldız (4Y) Standardı için %60’lık değerler, Üç Yıldız (3Y) Standardı için %45’lik değerler, İki Yıldız (2Y) Standardı için %30’lük değerler ve Bir Yıldız (1Y) Standardı için %25’lik değerler baz alındı.
Bu değerlere göre oluşturulan tablolarda, Kız ve Erkekler için yaşlara uygun olarak belirlenen standart puanlar, statüde belirtildiği gibi seçilmiş olan üç branştan elde edilmesi gereken toplam puanları yansıtmaktadır.
Yarışma sonuçların analizinde ortaya çıkan sonuçlar şöyle açıklanabilir:
<UL>
>
Branş tercihlerinin statüye uygun olmak koşuluyla yeteneklere göre değişik branşlardan yapılması gerekirken, koşu ağırlıklı olarak bazı branşlara katılımın çok yüksek olduğu görüldü. Bunlar, Uzun atlama (n=2541), 800 metre (n=1410), 100 metre (n=926), 1500 metre (n=726), 200 metre (n=645), 75 metre (n=419) branşlarıdır. Bu durumun Ülkemizde teknik branşlara yönelik çalışmalar için, yeterli araç gereç ve saha şartlarının bulunmamasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Bu nedenle antrenörlerin çalışmalarını daha çok teknik araç gerektirmeyen bu branşlara yönelik olarak yürüttükleri söylenebilir.
>
Çalışmadan çıkarılan Puan Tabloları ile orijinal Beş Yıldız Puan Tabloları karşılaştırıldığında; çalışmadan çıkarılan tablolarda, 90 puandan aşağıya doğru olmak üzere, puan karşılığı derecelerin belirgin şekilde daha yüksek olduğu görüldü. Bu durum Ülkemizde antrenörlerin özel nitelikteki tek yönlü antrenmanlara çok erken yaşlarda başladıklarını düşündürmektedir.
>
Yetenek seviyelerini belirten Standart Tablolarında da benzer durumla karşılaşıldı. Küçük yaşlarda daha belirgin olmak üzere, 11–16 yaş dereceleri ile orijinal Beş Yıldız Standart Puanlarına ulaşmanın kolay olduğu görüldü. Bu durumda değerlendirmelerin yanıltıcı olabileceği, çalışma ile oluşan yeni puan tabloları ve standart değerlerle ise daha gerçekçi değerlendirmelerin yapılabileceği düşünülmektedir.[/list]Çalışma sonuçlarının Antrenör ve Beden Eğitimi Öğretmenleri gelişim seminerlerinde sıkça dile getirilmesi ve olumsuzlukların ortadan kaldırılması için gerekli tedbirlerin alınması önem taşımaktadır. Önümüzdeki yıllarda da benzer çalışmalarla puan tablolarının geliştirilmesi ve standartların performansları değerlendirmede uygun hale getirilmesi Türk Atletizminin gelişmesine hizmet edecektir.
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
atletİzmde, modellerİ, yetenek, yÖnlendİrme


Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
ATLETİZMDE 2009 YILI REKORLARLA BAŞLADI webceren Spor Haberleri ve Güncel Olaylar 1 30-04-2009 18:26
ATLETİZMDE 2009 YILI REKORLARLA BAŞLADI Spor Haberleri ve Güncel Olaylar 0 01-01-1970 03:00

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159