05-11-2008, 23:58 | #1 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 7
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
|
Reklam Alanı |
06-11-2008, 17:14 | #2 |
Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Çankırı
Mesajlar: 32
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
2.5.5.2.4. Alıştırma Yöntemi: = o ns = />
Alıştırma yöntemi beden eğitimi derslerinde en fazla kullanılan yöntemlerden birisidir. Bu yöntemle yapılan çalışmada ağırlık etkinliğin yapılmasına ayrılır. Öğrenciler kullanacakları araçlar ve hareketlerle ilgili bilgi edinebilirler; yeterince alıştırma yapmaya zaman ayırabilirler<SUP>85</SUP><SUB>.</SUB><SUP></SUP> Ders öncesi hazırlık aşamasında, konu üzerinde kontrolün sağlanması, dersin düzenli yürümesi için gerekli düzenlemelerin yapılması, disiplin sağlanması gibi bütün kararlar alma görevleri öğretmendedir. Uygulama aşamasında da bütün kararları öğretmen üstlenir. Sınıf yerleşimi sağlandıktan sonra konuyu anlatır, açıklar, gösterir; konu öğrenciye aktarıldıktan sonra öğrenciler harekete başlama süresinde, ritim ve sayıda, hareketi ne zaman bitirecekleri konusunda, ara vermede serbesttirler<SUP>122</SUP><SUB>.</SUB><SUP></SUP> Alıştırma yönteminin uygulanabilmesi için, öğrencilere hangi konularda karar verme özgürlüğüne sahip oldukları belirtilmelidir. Böylece, öğrenciler öğretmenden beklentileri ve kendilerinin sorumlulukları konusunda daha kesin bir düşünceye sahip olurlar. Bu yöntemde de, yapılacak hareket gösterilecekse, hareketin çok iyi ve doğru olarak yapılması gerekir. Ancak, gerek hareketler gerekse alıştırmalar, şema ya da alıştırma kartları ile de anlatılabilir. Öğrenciler alıştırmaları nerede yapacaklarına kendileri karar verebildikleri için, öğretmen gerekli düzenlemeleri ders öncesinde yapabilir. Böylece, öğrencilerin etkinliğe en üst düzeyde katılmaları sağlanabilir. Gerçekte alıştırma yönteminin amacı da, öğrencilere olabildiğince çok alıştırma yapma olanağını vermektir. Bu anlamda alıştırma yönteminde şu noktalarda karar verme işi öğretmenden öğrencilere aktarılmıştır<SUP>85</SUP><SUB>.</SUB><SUP></SUP> <SUP></SUP> → Öğrencilerin durumu → Yer seçme → Alıştırmaların sırası → Alıştırmaya başlama sırası → Alıştırmanın ritim ve hızı → Alıştırmanın bitiş zamanı → Alıştırmalar arasında ara verme → Giyim → Konu ile ilgili açıklayıcı soru sorma Alıştırma yöntemi kullanarak ders işlemek isteyen bir beden eğitimi öğretmeni şu sırayı takip etmelidir<SUP>122</SUP><SUB>.</SUB><SUP></SUP> *Dersin amaçları belirlenir. *Hareket sırasını ne kadar yapılacağını, öğrenci düzeylerini göz önüne alarak farklı serileri de kapsayacak şekilde (alt, orta üst düzeyde) belirler. *Düzenleme daha esnek olduğu için uygulanacak sınıf içi disiplininde fazla otoriteye yer vermeyecek şekilde bir yaklaşım gösterir. *Esas bu yöntemin amacının her öğrenciyi daha iyi izlemek için çalışma zamanı ayırmak olduğu belirtilir. *Öğretmen yapılacak hareketleri açıklayıp göstererek (alt, orta, üst standart sınırlarını belirterek) konuyu analiz eder. *Öğretmen harekete ne zaman başlanacağına, ne zaman bitirileceğine, ritim ve hız için komut vermez. *Her öğrenci harekete ne zaman başlayacağına, ne zaman ara vereceğine, ne zaman bitireceğine, ritim ve hızına, sıra ve sayısına kendisi karar verir. *Öğretmen verilen araları düzeltmeler ve pekiştirmeler için kullanabilir ayrıca düzeltici geri bildirim verebilir. *Öğretmen önceden belirlenmiş zaman ve standartlara göre bireysel farklılıkları göz önüne alarak değişik değerlendirme ölçütlerini de kullanarak değerlendirme yapar. Olumlu Yönleri: *Öğrenciler, hareketleriyle ilgili olarak, daha çok karar verme olanağına sahip olurlar. Yapacakları her hareket için öğretmenin komut vermesini beklemeden, kendi hızlarında alıştırmaları yaparlar. Bu da zaman kaybını önler ve onların fiziksel gelişimine daha çok katkı sağlar. *Öğrenciler sınıftaki arkadaşlarına etkinlikler sırasında ne kadar yakın olabileceklerine kendileri karar verdiği için, sosyal ilişkilerinde de belirgin bir gelişme olur. *Gerek fiziksel, gerekse sosyal gelişmeler, öğrencilerin kendileri ile ilgili duygularının daha iyi olmasına yardım eder. *Bazı konularda karar verebilmeleri ile ilgili konuda daha çok özen göstermeleri, öğrencilerin zihinsel gelişimlerini az da olsa artırır<SUP>85</SUP><SUB>.</SUB> <SUB></SUB> <SUP></SUP> <SUP></SUP> |
06-11-2008, 17:16 | #3 |
Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Çankırı
Mesajlar: 32
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Hocam beden eğitiminde öğretim yöntemleri benim yüksek lisans tez konumdu, tezimden alıştırma yöntemi ile ilgili bölümü sizinle paylaştım umarım işinize yarar..saygılar
|
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
arkadaşlar, olurmusunuz, yardımcı |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Arkadaşlar Anket çalışmama destek olurmusunuz? | bsrgkmn | Sohbet ve Tartışma | 2 | 07-03-2012 01:53 |
Arkadalar yardımcı olurmusunuz | gmzearsln | İstek Bölümü | 1 | 11-01-2012 17:27 |
19 mayıs gösteri programı lazım klasik olmayan güzel bişi yardımcı olurmusunuz | trainer_9 | İstek Bölümü | 3 | 19-04-2011 00:08 |
lise'de çalışan arkadaşlar yardımcı olun lütfen | _dem61 | İstek Bölümü | 12 | 04-12-2008 21:54 |
arkadaşlar slm | yucin_2010 | Sohbet ve Tartışma | 13 | 11-06-2008 10:42 |
Reklam Alanı |