Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Beden Eğitimi > Beden Eğitimi Yıllık Planları

Beden Eğitimi Yıllık Planları 2024-2025 Beden eğitimi yıllık planları

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 04-09-2007, 14:38   #1
ŞİMŞEK
Yeni Üye
 
ŞİMŞEK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 27
Teşekkürleriniz: 0
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0
ŞİMŞEK
Standart

Reklam Alanı
BEDEN EĞİTİMİ DERSİ 2. SINIF KAZANIMLARI VE ÖRNEK HAREKETLERİ = o ns = />


1.1.Hareket ederken vücut ve alan farkındalığı gösterir.

1.1. Benim Yerim Senin Yerin: Öğrenciler etkinlik alanına daire şeklinde yerleşirler. Ellerindeki tebeşirle bulundukları yere çevrelerinde dönerek bir daire çizerler. Daha sonra öğrenciler birbirlerine yaklaşarak aynı çalışmayı arkadaşlarının daireleriyle kesişen noktaları boş bırakarak yaparlar. İkinci çalışmadan sonra ilk dairenin kendi kişisel alanını, ikinci dairede ise kişisel alanının başkalarının kişisel alanı ile çakıştığını bulacak sorular sorulur. Böylece, öğrenciler kendi kişisel alanlarını fark ederler.

1.2. Yer değiştirme hareketlerini farklı hız ve seviyelerde gösterir


H 1.2. Koordinasyon Parkuru: Öğrencilerin fiziksel kapasiteleri dikkate alınarak etkinlik alanında koordinasyon parkuru oluşturulur. Oluşturulan parkurun yer değiştirme hareketlerinin her bir boyutunu kapsamasına dikkat edilir.

1.3. Dengeleme hareketlerini birey-sel ve eşli olarak yapar.

H 1.2. , 1.3. ,1.5. Halat Havada: Sınıf altı kişiden oluşan gruplara ayrılır. Her grup için bir halat iki ucundan birleştirilerek daire hâline getirilir. Gruplar dairenin içine yerleşerek sırtları ile halatın yere düşmesine engel olurlar. Verilen uyaranla grup elemanları halatı yere düşürmeden ikişerli olarak yer değiştirirler.

1.4. Vücudunun farklı bölümlerini kullanarak bireysel ve eşli olarak nesneleri hareket ettirir.

1.4. Vücudumun Bölümleri: Öğrencilere aşağıdaki form dağıtılır. Öğrenciler önce formun ilk bölümündeki hareketleri okurlar. Sonra bu hareketleri yaparken vücutlarının hangi bölümlerini kullanıyorlarsa o bölüme “X “ işareti koyarlar.

=MsonormalTable medium none; medium none; MARGIN: auto auto auto 52.75pt; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; mso-border-alt: solid text .5pt; 0cm 3.5pt 0cm 3.5pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text" border=1>

0">
text 1pt solid; 3.5pt; text 1pt solid; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 97.8pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt" width=130 >
Hareketler
text 1pt solid; 3.5pt; text 1pt solid; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 176.6pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=235 colSpan=4>
Vücudumun bölümleri
1">
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 49.7pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=66>
Kollarım
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 36pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=48>
Başım
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 47pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=63>
Bacaklarım
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 43.9pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=59>
Ayaklarım
HEIGHT: 16.95pt; mso-yfti-irow: 2">
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 97.8pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.95pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=130>
Yürürsem
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 49.7pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.95pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=66>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 36pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.95pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=48>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 47pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.95pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=63>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 43.9pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.95pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=59>

HEIGHT: 17.45pt; mso-yfti-irow: 3">
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 97.8pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17.45pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=130>
Koşarsam
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 49.7pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17.45pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=66>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 36pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17.45pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=48>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 47pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17.45pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=63>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 43.9pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17.45pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=59>

HEIGHT: 17.95pt; mso-yfti-irow: 4">
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 97.8pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17.95pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=130>
Kolumu çevirirsem
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 49.7pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17.95pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=66>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 36pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17.95pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=48>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 47pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17.95pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=63>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 43.9pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17.95pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=59>

HEIGHT: 17pt; mso-yfti-irow: 5">
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 97.8pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=130>
Çekersem
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 49.7pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=66>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 36pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=48>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 47pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=63>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 43.9pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 17pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=59>

HEIGHT: 16.8pt; mso-yfti-irow: 6">
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 97.8pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.8pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=130>
Arkadaşıma top atarsam
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 49.7pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.8pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=66>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 36pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.8pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=48>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 47pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.8pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=63>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 43.9pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.8pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=59>

HEIGHT: 16.1pt; mso-yfti-irow: 7;
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 97.8pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.1pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=130>
Arkadaşımla ip çekişirsem
text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 49.7pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.1pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=66>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 36pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.1pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=48>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 47pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.1pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=63>

text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 43.9pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 16.1pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=59>


1.5. Vücudunun farklı bölümlerini kullanarak bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.

1.5 Masa Tenisi: Öğrenciler sınıf sayısına göre gruplara ayrılırlar. Grupların ilerisinde bir nokta belirlenir. Grupların ilk oyuncularına pinpon raketi ve topu verilir. Top, raketin üzerinde zıplatarak çizgiye kadar götürülür ve geri getirilir. Amaç topu düşürmemektir. Aynı etkinlik, kartondan yapılmış raketlerle uygulanabilir. Karton raket kullanıldığında top sektirilmez raketin üzerinde düşürmeden taşınır.


1.6. Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hare-ketleri farklı hızlarda yapar


H 1.6. Karton Yarışı: Derin kolda dizilmiş her iki takımın oyuncularında kartondan yapılmış yuvarlak iki kapak bulunur. Verilen uyaran ile takımların ilk oyuncuları kartonun birini yere koyarak bir ayakları ile üzerlerine basarlar. Daha sonra ikinci kartonu yere koyarak diğer ayaklarını basarlar. Arkalarında kalan kartonu kaldırırlar ve tekrar üzerine basarak önceden belirlenmiş çizgiye kadar bu şekilde ilerlerler. Çizgiyi geçtikten sonra koşarak yerlerine dönerler ve sırada bekleyen arkadaşlarına kartonları verirler. Oyun bu şekilde devam eder. Önce bitiren grup oyunun galibi olur.

1.7. Ritmik hareketleri bireysel, eş-li, grupla, nesnesiz ve nesneli ola-rak yapar.

H 1.7. İp Atlama: Öğrenciler, belirlenen bir süre atlama ipi kullanarak bireysel olarak ritim çalışırlar. Ardından atlama ipi ve grupça oynanan ip atlama oyunu oynarlar. Etkinlik müzik eşliğinde, temel halk oyunları hareketleri ile tamamlanır.

1.8. Vücut ve alan farkındalığı, yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketlerle il-gili kavramları bilir.

1.9. Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareket-lerle ilgili ilke ve kuralları bilir.

1.10. Yer değiştirme hareket-lerindeki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder.

1.11. Dengeleme hareketlerinin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder


1.12. Fiziksel etkinliklerde kulla-nacağı kişisel malzemeler için çanta hazırlar.

1.12. Spor Çantam Var: Öğrenciler beden eğitimi dersinde kullanılmak üzere eşofman, spor ayakkabısı, havlu, sabun, yedek fanila ve ufak şişe sudan oluşan bir çanta hazırlarlar. Bu çantada bulunan malzemelerin beden eğitimi dersi için gerekliliği ve sağlıklarını korumadaki önemini tartışırlar.



1.13. Fiziksel etkinlik sırasında vücudunda meydana gelen değişik-likleri fark eder.

H 1.13. Kim Yorgun?: Öğrenciler, etkinlik alanında ikişerli derin kolda sıra olurlar. Dersin başında süre tutularak her öğrencinin bir dakika içinde aldığı nefes sayısı bulunur. Ardından öğrenciler koşarlar. Koşunun bitiminde öğrenciler tekrar süre tutar ve nefeslerini sayarlar. Öğrenciler nefes alış sayısındaki artışı, nefes sıklığında meydana gelen değişiklikleri ve vücutlarında başka ne gibi değişiklikler oluştuğunu tartışırlar.



1.14. Fiziksel etkinliklerde ısınma ve soğuma hareketlerini kılavuz eş-liğinde yapar.


1.15. Okulundaki spor malzemele-rinin, spor alanlarının ve spor et-kinliklerinin farkına varır.

1.16. Yer değiştirme ve denge-leme hareketlerinin olduğu farklı oyunlar bularak arkadaşlarıyla oynar.

H 1.16. Unutulan Oyunlar: Öğrenciler, büyüklerinin çocukluklarında oynadıkları oyunları araştırırlar. Araştırdıkları oyunları arkadaşlarıyla paylaşarak oyunların yeniden canlanmasını sağlarlar.


1.17. Fiziksel etkinliklere katıl-maya istekli olur.

H 1.17. Şarkılarla Hareket Edelim: Öğrencilerle “Eş Olalım” şarkısı söylenir.
Eş olalım yer bulalım,
Kol kola girelim, oynayalım,
Eş olalım, yer bulalım,
El ele verelim kardeş olalım.
Eş olalım yer bulalım,
Yüz yüze dönelim dans edelim.
Öğrenciler şarkıyı söyledikten sonra öğretmen; “ Şimdi bu şarkının hareketlerini yapalım” diyerek öğrencilerde fiziksel etkinliğe karşı istek uyandırır.


1.18. Fiziksel etkinliklerde kural-lara uyma ve yönergeleri takip et-mede istekli olur.


1.19.Fiziksel etkinliklerde araç-gereçleri ve etkinlik alanlarını paylaşmaya istekli olur.



1.20. Fiziksel etkinliklere ilişkin düşüncelerini ifade eder

H 1.20. Issız Ada: Öğrenciler okul bahçesinde “U” şeklinde sıra olurlar. Okula ait bir spor malzemesinin üzerine, sınıfta bulunan öğrencilerin isimleri küçük kutucuklar şeklinde yazılır. Okul malzemelerinde bütün öğrencilerin kullanım hakkı bulunduğu belirtilir. Öğrenciler serbest olarak okul bahçesine dağılırlar. Ellerindeki tebeşirle bulundukları yere bir daire çizerek kendi kişisel alanlarını belirlerler. Öğrencilerden sadece kendi daireleri içerisinde serbest olarak oynarlar. Bir süre bu şekilde oynadıktan sonra öğrencilere “Sınırlanmış küçük bir alanda oyun oynamak hoşunuza gitti mi”, “Gitmediyse neden?” gibi sorular sorulur. Daha sonra öğrenciler etkinlik alanlarını paylaşarak oynamaya devam ederler. Dersin sonunda paylaşmanın önemi tartışılır.

1.21. Fiziksel etkinliklerde başka-larının haklarına saygı göstermesi gerektiğini fark eder.

1.22. Fiziksel etkinliklerde üstlendiği rollerin sorumluluk-larını yerine getirmesi gerekti-ğini kabul eder.

H 1.22. Saklambaç: Öğrencilerden biri ebe olur. Diğer öğrenciler saklanır. Öğretmen ebenin kulağına 30’a kadar saymasını sonra gidip bir köşeye oturmasını ve arkadaşlarını aramamasını söyler. Bir süre sonra saklanan öğrenciler, ebenin rolünü yerine getirmediğini fark ederler. Oyuna ara verilerek ebenin ve kendilerinin rolleri ve sorumluluklarını tartışırlar. Ardından oyun kaldığı yerden devam eder. Ebe ve öğrenciler rollerini ve sorumluluklarını yerine getirir. Etkinliğin sonunda, oyunun amacına ulaşabilmesi için rollerin gerektirdiği sorumlulukların önemine vurgu yapılır.




1.23.Fiziksel etkinliklerde başarı-yı tebrik etmeye istekli olur.

1.24. Fiziksel etkinliklerde eşli ve grup çalışmalarına katılmaya is-tekli olur.

1.25. Fiziksel etkinlikler içersin-deki farklı rolleri tanır.

H 1.25. Roller Öğrenciler: Öğrenciler, bir fiziksel etkinlikte olabilecek farklı rolleri (sporcu, hakem, antrenör, sağlık personeli vb.) tartışma ortamı içinde bulurlar. Daha sonra gündemde olan bir spor etkinliğini TV’den izlemeleri ve izledikleri etkinlikte kaç farklı rolde görev yapan kişi olduğunu saptamaları istenir.




1.26. Farklı fiziksel etkinlikleri yaparken kendine güven duyması gerektiğini fark eder.

H 1.26., 1.23. Ringa: İnce bir çıta ya da ip iki ucundan tutulur. Öğrenciler müzik eşliğinde çıtanın altından, öne eğilmeden ve yan yan hareket etmeden geçmeye çalışırlar. Çıtaya dokunmadan geçen kişi sıranın arkasına geçer. Oyun tek kişi kalana kadar devam eder. Daha sonra öğrenciler belirli bir yükseklikteki ipin üzerinden atlarlar. İpin yüksekliği yavaş yavaş artırılır. Bir öğrenci kalana kadar ip yükseltilmeye devam eder. En son kalan öğrenci tebrik edilir. (Etkinlik boyunca öğrencilerin sakatlanmasını engellemek için gerekli güvenlik önlemleri alınmalıdır.)

1.27. Fiziksel etkinliklerde kulla-nılan araç -gereç ve malzemeleri amacına uygun kullanır.

1.1. Fiziksel etkinlik sonrasında kişisel bakımını ve temizliğini kendisi yapar.

1.2. Sağlığını korumak için vücu-dunu nasıl kullanması gerektiğini fark eder.

H 1.2. “ Vücudumu Doğru Kullanıyorum”: Etkinlik alanında öğrenciler, serbest olarak birbirlerine çarpmadan yürürken “Çenenizi öne eğin, göğsünüze değdirmeye çalışın ve yürüyün. Göğsünüzü öne çıkarın, sırtınızı dik tutun ve yürüyün. Şimdi aynı hareketleri otururken yapın, herkes elindeki kitabı başının üstüne koysun ve normal bir şekilde düşürmeden yürüsün. Kitap başınızın üstündeyken oturun, kalkın.” uyaranları verilir. Hangi duruş daha iyi? Vücudumuzu hangi duruşla daha az yoruyoruz? sorularıyla öğrencilerin iyi duruş alışkanlığı kazanmalarının önemini fark etmeleri sağlanır..


1.3. Fiziksel etkinlik öncesi ve sonrasında ne zaman ve nasıl beslenilmesi gerektiğini bilir.

H 1.3. Doğru Beslenme: Dayanıklılıkla ilgili bir fiziksel etkinlik sırasında öğrencilerden zorlanan ya da rahatsızlananlar gözlenir. Daha sonra son yedikleri yemeğin zamanı ve ne yedikleri sorulur ve fiziksel etkinlik öncesi ve sonrasında ne zaman ve nasıl beslenilmesi gerektiği tartışılır.
1.4 . Fiziksel etkinliklerde sıvı tüke-tilmesi gerektiğini kavrar.



1.5. Okulunda varsa ilk yardımdan sorumlu kişileri tanır.

2.1. Ulusal bayramların coşkusunu rontlar, halk oyunları, dans ve spor etkinliklerine katılarak gösterir.

2.1. “ Sınıfça Bayram Kutluyoruz”: Öğrenciler, bir hafta öncesinden bayram gösterilerini sunacak olanlar ve seyirciler olarak iki gruba ayrılır. Gösteri grubunda bulunan öğrencilere rehberlik yapılarak farklı gösteriler yapmaları için yönlendirilir. Bir hafta süresince çalışan öğrenciler, ders saatinde gösterilerini sınıfa sunarlar. Seyirci olan öğrenciler ise arkadaşlarının gösterisini değerlendirerek bayramları daha coşkulu kutlamak için ne yapmak gerektiğini tartışırlar.


2.2.Atatürk’ün, spora ve sporculara verdiği önemi açıklar.


H 2.2. Ata’mızın Sevdiği Spor Dalları : Atatürk’ün spor yaparken çekilmiş fotoğrafları bilişim teknolojileri ve kütüphanelerden bulunur. Onun bu spor dallarını neden seçmiş olabileceği ile ilgili düşüncelerini ifade ederler.
ŞİMŞEK isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
hareketler, kazanimlarn, sinif, örnek


Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Pilates toplu hareketler webkerem Step - Aerobik - Fitness - Pilates Eğitim Videoları 0 22-12-2010 06:46
Şifonlu Hareketler (Gaziantep) webmaster 23 Nisan Gösterileri 30 11-04-2010 18:02
Sopalı ve Bayraklı Hareketler (Gaziantep) webmaster 19 Mayıs Gösterileri 37 08-04-2010 05:03
Futbolda Fauller ve Fena Hareketler webmaster Futbol 4 11-03-2008 22:38
Ronaldinho süper hareketler webmaster Eğlenceli Videolar 4 17-02-2008 20:10

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159