Beden Eğitimi ve Spor Portalı

Beden Eğitimi ve Spor Portalı (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/index.php)
-   Eğitsel Oyunlar (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/forumdisplay.php?f=17)
-   -   SINIF İÇİ EĞİTSEL OYUNLAR (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/showthread.php?t=5996)

webceren 28-12-2008 22:29

1-SINIFİÇİ OYUNLAR (DİKKAT GELİŞTİRİCİOYUNLAR) /><?: PREFIX = O />

OYUN NO:1
justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI:Hatip
OYUNUN YERİ: Sınıf-Salon veya Bahçe
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
OYUNUN SÜRESİ: 1-2 Dakika (kişi başına)
OYUNUN SEVİYESİ: 10-12 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Oyuncuların güzel ve hızlı konuşma yeteneklerini geliştirir.
OYUNUN AÇIKLAMASI: Sınıftan bir öğrenci seçilir. Bir öğrenci, öğretmen tarafından seçilen bir konu hakkında hiç durmadan belli bir sürede güzel konuşmaya çalışır. Kim, aldığı konuda daha güzel konuşursa ödüllendirilir.

justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUN NO:2
justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI:Sessiz Sinema (Anlat bakalım)
OYUNUN YERİ: Sınıf-Salon veya Bahçe
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
OYUNUN SÜRESİ: 3-5 Tekrar
OYUNUN SEVİYESİ:
OYUNCU SAYISI: Sınırsız
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Oyuncuların dikkatini ve ifade edebilme yeteneğini geliştirir
OYUNUN AÇIKLAMASI: Öğrenciler 2 veya 3 gruba ayrılır. Öğretmen gruptan bir öğrenciyi anlatımcı (yarışmacı) olarak seçer veya bu öğrenciyi grup kendi arasında belirler.Diğer grup bir film adı seçer ve bu film adını, diğer grubun seçtiği anlatımcıya söyler. Anlatımcı sınırlı bir sürede (1-1,5 dakika) hiç konuşmadan, el hareketleri veya yacağı sessiz benzetmelerle filmi kendi grubuna anlatmaya çalışırlar. Grup arkadaşları yüksek sesle anlattığını tahmin etmeye çalışırlar. En kısa sürede filmin adını bilen grup , 1 puan alır. Filmin adını bilmeyen gruba puan verilmez.
Çeşitlendirme: Aynı uygulama Atasözleri kullanılarak da yapılabilir.

OYUN NO:3
justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI:Bom
OYUNUN YERİ: Sınıf
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
OYUNUN SÜRESİ: 2-3 Tekrar
OYUNUN SEVİYESİ: 10-12 Yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Oyuncuların Dikkatini Geliştir
OYUNUN AÇIKLAMASI: Oyuncular daire düzeninde otururlar.Oyunculardan her hangi biri sayı saymaya başlar ve diğer oyuncularda sıraları geldikçe sayı sayarlar.1.2.3.4.5.6 diye sayılan sayıların içinde 7 ve 7 ‘nin katlarında ayrıca içinde 7 rakamı geçen sayılarda, “BOM” dendiği anda oyun, oradan geriye döner. (örneğin; bir oyuncu 6 dediğinde, diğer oyuncu “BOM” der ve 6 diyen oyuncu “8”diyerek saymaya devam eder, Böylece sayma ters yönde devam edecektir) Hata yapan, şaşıran ve duraklayan oyunculara ceza verilir.
Çeşitlendirme:Oyuncuların seviyesine göre “Bom” denilecek sayılar zorlaştırılabilir.


OYUN NO:4
MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI: Dolaşan Yüzük Oyunu
OYUNUN YERİ: Sınıf-Salon veya Bahçe
MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İp ve yüzük
OYUNUN SÜRESİ: Yüzüğü Bulana kadar
OYUNUN SEVİYESİ:
OYUNCU SAYISI: 8-10
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Dikkat ve takip Özelliklerinin Geliştirilmesi
OYUNUN AÇIKLAMASI: 2-3 metrelik bir ipe bir yüzük geçirilir, uçları bağlanır. Öğrenciler dairede oturur veya ayakta durur. Elleri ile ipi tutarlar. Yüzük elden ele belli etmeksizin ipte dolaştırılır. Ortada bulunan oyuncu dikkatle izlyerek yüzüğün kimde olabileceğini eliyle göstererek tahmin eder, adını söyler. O oyuncu elini açmak zorundadır. Eğer yüzük elinde ise ortadaki ile yer değiştirilir.
<O:WRAPBLOCK><?: = v ns = :schemas-microsoft-com:vml" /><?: PREFIX = V /></V:STROKE></V:F></V:F></V:F></V:F></V:F></V:F></V:F></V:F></V:F></V:F></V:F></V:F></V:ULAS></V:PATH><O:LOCK v:ext="edit" aspectratio="t"></O:LOCK></V:SHAPE></V:><?: = w ns = :schemas-microsoft-com:office:word" /><?: PREFIX = W /><W:WRAP ="topAndBottom"></W:WRAP></V:SHAPE></O:WRAPBLOCK> R mso-ignore: vglayout" clear=all>

OYUN NO:5
justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI: Öt Kuşum Öt
OYUNUN YERİ: Sınıf-Salon veya Bahçe
justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
OYUNUN SÜRESİ: 3-4 Tekrar
OYUNUN SEVİYESİ: 10-12 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir Sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Oyuncuların Kulak Dikkatini Geliştirmek
OYUNUN AÇIKLAMASI: Sınıftan bir ebe seçilir. Ebe gözlerini kapatır. Öğretmen oyunculardan birine sessizce işaret verir, işaret edilen oyuncu, ses tonunu değiştirerek, bir kuş sesi çıkarır. Gözü kapalı olan ebe bu sesin kime ait olduğunu bulmaya çalışır. Ebeye 3 tahmin hakkı verilir. Bulamazsa ceza alır, bulur ise kuş taklidi yapan oyuncu ebe ile yer değiştirir.

OYUN NO:6
justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI: Kulaktan Kulağa
OYUNUN YERİ: Sınıf - Salon veya Bahçe
justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
OYUNUN SÜRESİ: Sınırsız
OYUNUN SEVİYESİ: 7-8 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir Sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Oyuncuların Algılama yeteneği gelişir
OYUNUN AÇIKLAMASI : Öğretmen sınıftan bir lider seçer. Liderin kulağına 2 veya 3 kelimelik bir cümle söyler. Lider de bunu yanındakinin kulağına söyler. Oda yanındakinin kulağına aktarır. Böylece cümle kulaktan kulağa aktarılır. En son kişi cümleyi sesli söyler. Cümle değişikliğe uğramışsa ve kim tarafından yanlış aktarılmışsa o kişi sona geçer.
OYUN NO:7
MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI: Nesi Var?
OYUNUN YERİ: Sınıf-Salon veya Bahçe
MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İp ve yüzük
OYUNUN SÜRESİ: 2-3 Tekrar
OYUNUN SEVİYESİ: 10-12 Yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir Sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Oyuncuların Göz Dikkatini Geliştirmek
OYUNUN AÇIKLAMASI: Sınıftan bir lider seçilir. Lider sınıftakilere bakar ve dışarı çıkar. Öğrenciler sınıftan bir nesne veya kişi seçerler.Sonra Lider içeri girer ve sınıftakilere “NESİ VAR” sorusunu sorar. Soruyu sorduğu kişi, seçilen nesnenin veya kişinin özelliklerini söyler. Lider, sorduğu 3 sorunun sonunda seçilen nesneyi veya kişiyi bulmaya çalışır. Bulamaz ise ceza verilir.

OYUN NO:8
MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI: Vız (Eşya Saklama)
OYUNUN YERİ: Sınıf-Salon veya Bahçe
MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
OYUNUN SÜRESİ: 2-3 Tekrar
OYUNUN SEVİYESİ: 8-10 yaş ve Üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir Sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Oyuncuların Dikkatini Geliştirir
OYUNUN AÇIKLAMASI: Oyunculardan biri ebe olarak seçilir. Ebe, gözlerini kapar ve oyunculardan uzaklaşır. Bu arada oyuncular, küçük bir eşyayı (yüzük-para ve kalem v.s) saklarlar. Sonra ebe oyun alanına gelir ve saklanan eşyayı bulmaya çalışır. Ebe eşyanın yanına yaklaştıkça, oyunun başından beri çıkartılan “Vız” sesi yükseltilir. Uzaklaştıkça ses tonu azaltılır. Ebe eşyayı buluncaya kadar oyun devam eder. Sonra biri ebe olur.
Çeşitlendirme: Oyun “vız” sesi yerine el çarpma şeklinde de oynatılabilir.

OYUN NO:9
MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI: Çift Dairede Stafet
OYUNUN YERİ: Salon veya Bahçe
MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İki Adet Top
OYUNUN SÜRESİ: Sınırsız
OYUNUN SEVİYESİ:
OYUNCU SAYISI: 8-12
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Dikkat ve zamanlamanın Geliştirilmesi
<O:WRAPBLOCK></V:><W:WRAP ="topAndBottom"></W:WRAP></V:SHAPE></O:WRAPBLOCK> R mso-ignore: vglayout" clear=all> OYUNUN AÇIKLAMASI: Her iki takım ayrı bir ilk oyun çemberinde yüzleri merkeze dönük pozisyonda eşit aralıklarla sıralanır. Her iki takım kaptanına birer top verilir. Öğretmenin “başla” komutu ile kaptanlar yan atışı kullanarak yanındaki arkadaşlarına atarlar. Her takımın oyuncuları topu sat ibresi yönünde yanındaki arkadaşına atmaya devam eder. Topu düşüren oyuncu gidip ve yerine geldikten sonra arkadaşına atacaktır. Topun daire etrafında iki kez dolaşımı ilk tamamlayan takım yarışı kazanacaktır. Kaptan top kendisine gelince dolaşım sayısını yüksek sesle söyleyecektir. Oyunda dolaşım sayısı istenildiği kadar arttırılabilir.

OYUN NO:10
MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI: Dönen İpten Sıçrama
OYUNUN YERİ: Salon veya Bahçe
MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İp ve Ağırlık
OYUNUN SÜRESİ: Sınırsız
OYUNUN SEVİYESİ: 10-12 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: 8-12
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Dikkat ve takip Özelliklerinin Geliştirmesi
OYUNUN AÇIKLAMASI: Oyuncular dairede muntazam olarak yan yana yerleşirler. Ortadaki oyuncunun elinde, dairenin yarı çap uzunluğunda bir ip bulunur. İpin ucuna hafif bir ağırlık bağlanır. Lastik ayakkabı, kum torbası vs. ortadaki oyuncu kendi etrafında dönerek ipi kenarlardaki oyuncuların ayaklarına değdirmeye çalışır. İpin Yerden yüksekliği 20-30 cm kadardır. Oyuncular Zamanında sıçrayarak ipin ayakların altından geçmesini sağlarlar. İp hangi oyuncunun ayağına değerse ortadaki oyuncu ile yer değiştirir.



<O:WRAPBLOCK></V:><W:WRAP ="topAndBottom"></W:WRAP></V:SHAPE></O:WRAPBLOCK> R mso-ignore: vglayout" clear=all> OYUN NO:11
justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI:Boynuzlar Havaya
OYUNUN YERİ: Sınıf-Salon veya Bahçe
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
OYUNUN SÜRESİ: Sınırsız
OYUNUN SEVİYESİ: 8-12 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Oyuncuların dikkat ve takip yeteneklerini geliştirir.
OYUNUN AÇIKLAMASI: Öğrenciler ellerini masaya veya dizleri üzerine koyarlar. Oyunu yöneten başkan arkadaşlarına “Bütün boynuzlar havaya” dedikten sonra; “kedinin boynuzları havaya” derse oyuncuların ellerini yukarı kaldırmamaları gerekir. Çünkü kedinin boynuzları yoktur. Eğer başkan “Öküzün boynuzları havaya” derse oyuncuların hepsi ellerini havaya kaldırmalıdır. Başkan arkadaşlarını şaşırtmak için kendi de ellerini havaya kaldırır. Şaşıran olursa cezalandırılır. (Çeşitli hayvan isimleri bu oyunda kullanılır)





OYUN NO:12
justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI:Tavşanla Köpek
OYUNUN YERİ: Salon veya Bahçe
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
OYUNUN SÜRESİ: 1-2 Dakika (kişi başına)
OYUNUN SEVİYESİ: 10-12 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Oyuncuların çabukluk, reaksiyon, karar vermeyi geliştirebilme
OYUNUN AÇIKLAMASI: Erkek ve kızların birlikte oynadıkları bir oyundur. Öğrenciler el ele tutuşarak bir çember oluştururlar. Biri tavşan rolünde çemberin içindedir. Diğeri köpek rolünde çemberin dışındadır. çemberi oluşturan oyuncular şu tekerlemeyi söyleyerek dönerler
“Tavşan hendekte yatıyor
Köpek Ona bakıyor
Hopla Tavşan hopla
Seni köpek tutacak”
Tekerlemenin son dizesi okunduğunda; köpek çemberden içeri girmeye çalışırken, çemberi oluşturanlar köpeğin içeriye girmesini engellemeye çalışırlar. Engellerken birbirinin ellerini bırakmazlar. Eğer köpek içeri girmeyi başarırsa köpekle tavşan yer değiştirir. Oyun yeni eş değiştirmeleriyle sürer. Oyunculardan herkesin bu görevi üstlenmesi sağlanır.
<O:WRAPBLOCK></V:><W:WRAP ="topAndBottom"></W:WRAP></V:SHAPE></O:WRAPBLOCK> R mso-ignore: vglayout" clear=all> OYUN NO:13
justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI:Arkadan Dolaş Yerine Ulaş
OYUNUN YERİ. Salon veya Bahçe
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ: Tebeşir
OYUNUN SÜRESİ: Değişken
OYUNUN SEVİYESİ: 10-12 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Oyuncuların çabukluk işitsel algı ve reaksiyon geliştirebilme
OYUNUN AÇIKLAMASI: Öğrenciler eşit sayıda iki guruba ayrılırlar ve çember dizilişiyle halka oluştururlar. Her iki halkadaki oyunculara birden başlayan birer numara verilir. Verilen tüm numaralar her iki grupta da bulunmalıdır. (örneğin 2 numara her iki grupta da bulunur) Öğrenciler halka yaptıktan sonra bulundukları yeri tebeşirle işaretler ve oldukları yere otururlar. Numarası söylenen oyuncular ayağa kalkarlar ve arkadaşlarının arasından slalom yaparak koşarlar ve kendi yerlerine en çabuk bir şekilde gelmeye çalışırlar. Önde gelen öğrencinin grubu +bir puan alır. Belli bir süre içerisinde (2 dakika) en fazla sayı toplayan takım 1. olur.
<O:WRAPBLOCK></V:><W:WRAP ="topAndBottom"></W:WRAP></V:SHAPE></O:WRAPBLOCK> R mso-ignore: vglayout" clear=all>



OYUN NO:14
justify; MARGIN: 0cm 0cm 0pt">OYUNUN ADI:Mevsimler Oyunu
OYUNUN YERİ: Salon veya Bahçe
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ: Hentbol Topu
OYUNUN SÜRESİ: 1-2 Dakika (kişi başına)
OYUNUN SEVİYESİ: 10-12 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Oyuncuların çeviklik ve karar vermeyi geliştirebilme
OYUNUN AÇIKLAMASI: Oyuncular “ilkbahar ” “ yaz” “sonbahar” “kış” mevsimlerini alarak dört eşit gruba ayrılırlar. Her grup kendileri için belirlenen bir köşeye giderler her grup kendi arasında birer oyuncu seçer ve ortaya gönderir. Bu seçilenlerin görevi grupların ve değişimi sırasında kendi grup oyuncularının dışındaki oyuncuları vurmak ve onları kendi gruplarına katmaktır. Öğretmen ilkbahar-kış- derse iki grup oyuncuları birbirlerinin köşesine vurulmadan gitmeye çalışırlar. Köşe değiştirirken vurulan oyuncular takımına (-) sayı kazandırır.En az (-) sayı alan gruplar sırasıyla 1-2-3-4 olur veya vurulan oyuncular vuran oyuncunun grubuna geçer, en çok oyuncu avlayan takım oyunu kazanır.
<FONT face="Times

sınıf 27-05-2009 03:34

link ölü

webceren 27-05-2009 17:30

sanırım linkte bir hata oluşmuş. en kısa sürede düzelecektir. ilgilerinize teşekkürler.

webceren 27-05-2009 17:44

buyurun hocam.
1-SINIFİÇİ OYUNLAR (DİKKAT GELİŞTİRİCİOYUNLAR)

/><?: PREFIX = O /> Download link:

http://www.dosya.tc/__T_R_C_OYUNLAR_www.bedenegitimi.gen.tr.doc.html

03-09-2009 22:37

bravo

webceren 05-09-2009 19:23

GÖREVİMİZ HOCAM TEK AMACIMIZ PAYLAŞMAK.

selection 25-09-2009 22:44

hocam tıklıyorum linki maalesef açılmıyor.open dns çıkıyor ve açılmadığını söylüyor

Apak 03-11-2009 18:27

yeniden düzenlemen gerekiyor link ölü http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum...s/smiley21.gif

besyo74 01-01-2010 18:04

link ölü hocam yeniden düzenlemek gerekiyor heralde

webceren 02-01-2010 03:34



Güncelledim arkadaşlar


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122