Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Spor Branşları > Masa Tenisi > TENİSİ VURUŞLARININ ÜÇ TEMEL PRENSİBİ

Masa Tenisi Masa Tenisi'ne dair herşey

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Konu: TENİSİ VURUŞLARININ ÜÇ TEMEL PRENSİBİ Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Başlık:
  
Mesajınız:
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:
 

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
17-02-2008 13:08
haluk elinize sağlık...
12-11-2007 15:50
hat64 kullanan arkadaşlara ne kadar yararlı bir çalışma! TŞK. hocam.
12-11-2007 15:41
enjoyment333 güzel çalışma elinize sağlık hocam
11-11-2007 12:39
Necla teşekkür ederim hocam.güzel bir çalışma olmuş.
27-05-2007 01:50
webmaster TÜM MASA TENİSİ VURUŞLARININ ÜÇ TEMEL PRENSİBİ
Richard McAfee, USATT Sertifikalı Ulusal Çalıştırıcı
Bu yazı, içeriği masa tenisindeki tüm vuruşlarda geçerli olduğu için, özeldir. Burada bahsedilenler farklı tutuş şekilleri, oyun stili ve kişisel teknikler için de geçerlidir. Herhangi bir vuruşta başarılı olmak için burada bahsedilen prensiplere katı bir şekilde uymak gerekir.
1. Zamanlama — Topla temas ne zaman olmalı
• Üç farklı zamanlama imkanı vardır
– Top yükselirken
– Top zıplama noktasının en üst noktasındayken
– Top düşüşe geçtiğinde

>

id=Autonumber2 borderColor=#c0c0c0 width="92%" border=1>


colSpan=4>
VURUŞ ZAMANLAMASI
(Vuruş şekline bağlı olarak değişir)

vAlign=bottom width="31%" >
Vuruş
width="69%" colSpan=3>
ZAMANLAMA

width="19%">
Yükselirken

En üst noktada

Düşerken

width="31%">
Hızlı vuruş
width="19%">






width="31%">
Hızlı Spin
width="19%">






width="31%">
Yavaş Spin
width="19%">






width="31%">
Zıplama noktasında karşı spin
width="19%">






width="31%">
Orta mesafe karşı spin
width="19%">






width="31%">
Normal itme
width="19%">






width="31%">
Hızlı itme
width="19%">






width="31%">
Kesme
width="19%">






width="31%">
Spine karşı blok
width="19%">






2. Güç ve Falsonun uygulanması — Topla temas nasıl olmalı
• Güç vuruşu ileriye doğru hareket eden bir raket topa vurduğu zaman olur. Bunun bir örneği topu raket üzerinde zıplatmak için topa vurma şeklidir.
– Sıkça "tahta" sesine benzer bir ses duyarsınız (sert ses).
– Enerjinin çoğu topu ileriye doğru hareket ettirmek için kullanılır.
• Sürtme vuruşu raketle topu fırçalayarak vurulması ile olur.
– Enerjinin çoğu spin üretmek için kullanılır (topun dönmesi için).
– Az ses duyulur (yumuşak ses).
• Çoğu vuruş Güç ve Sürtme vuruşlarının karışımıdır.
– Yavaş spinler, servisler ve kesmeler maksimum sürtme ve minimum güç vuruşlarıdır.
– Hızlı spinler orta güç ve orta sürtme vuruşlarıdır.
– Sert karşı vuruş ve öldürücü şutlar ise maksimum güç ve minimum sürtme vuruşlarıdır.

>

borderColor=#c0c0c0 width="92%" border=1>

>

VURUŞ GÜCÜNÜN YÖNÜ
(Vuruş şekline bağlı olarak değişir)

vAlign=bottom>
Gelen topun Falsosu
vAlign=bottom>
Vuruş Yönü
>

Spine karşı

Aşağı ve ileriye doğru
>

Kesmeye karşı

Yukarı ve ileriye doğru
>

Sağ yan-spine karşı

Sola ve ileriye doğru
>

Sol yan-spine karşı

Sağa ve ileriye doğru
>

Yüksek topa karşı

Aşağıya doğru
>

Alçak topa karşı

Yukarıya doğru
3. Topla Temas — Topla temas nereden olmalı
• Bu kısım üç prensibin en önemlisidir.
• Daima topa Ön yüzünden temas edilmelidir.
– Topun ön tarafı belirli bir noktayı değil bir alanı gösterir.
– Topun ön yüzeyi topun geliş açısına bağlı olarak devamlı değişen bir alandır.
– Topun gidiş yönüne bakan kısmıdır.






>

borderColor=#c0c0c0 width="92%" border=1>

>

DEĞİŞİK VURUŞLAR İÇİN TEMAS NOKTASI
(Vuruş şekline bağlı olarak değişir)
>



Vuruş



Topla Temas Noktası
>



Topspine karşı vuruş



Ortanın üstü
>



Kesmeyi şutla öldürmek



Orta
>



Kesmeye yavaş spin



Orta veya ortanın altı
>



Kesmeye hızlı spin

Orta veya ortanın üstü
>



Orta mesafeden karşı spin



Orta veya ortanın altı
>



Masaya yakın karşı spin



Üstü
>



Kesmeyi kesmek



Ortanın altı ile alt arası
>



Spini kesmek



Orta veya ortanın altı


Topun Ön tarafının tanımı ve topun ön tarafı ile vuruş zamanlaması arasındaki ilişki
Topun gittiği yöne bakan yüzeyi topun ön tarafıdır. Top dönerek gitse bile topun ön tarafı değişmez. Topa vuruş yaparken vuruş zamanlamasını da dikkate almanız gerekir.
Topla temas noktasının vuruş zamanlamasını nasıl değiştireceğini gösteren bir örnek: Farzedin ki rakibiniz topu forehand tarafınıza doğru kesti ve siz de spin yapmak istiyorsunuz. Yukarıdaki tabloya göre spin yapmak için topa Ön yüzünün ortasından temas etmeniz gerekir. Şimdi de top zıpladıktan sonra en üst noktadayken vurmanız gereken yeri, ve top düşerken vurmanız gereken yeri düşünün. Zamanlama değiştiği zaman raket açısının da değişmesi gerektiğini göreceksiniz.

<a href="http://www.masatenisi.org"

kaynak: www.masatenisi.org</A>

Sitemize desteklerini esirgemeyen Sayın Hocamız Ertan PATIR'a çok teşekkür ederiz.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Var
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Var
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122